Gå til innhold

NHD - Dosering av Seroquel etter serumspeil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg bruker 400 mg Seroquel, og tok akkurat et serumspeil hos fastlegen. Jeg tok det nøyaktig 12 timer etter siste dose. Det lå på 81, noe som jo er svært lavt i referanseområdet på 50-700. Jeg står på Lamictal 350 mg i tillegg, noe som kan sette ned serumkonsentrasjonen av quetiapin.

Seroquel har hatt positiv virkning på tankekjør de første dagene/ukene etter en doseøkning. Da jeg første gang tok en dose på 50 mg var tankekjøret borte neste dag, og holdt seg borte en ukes tid (med 50 mg hver kveld). Det er mulig jeg har en effekt av stabil dose på 400 mg også, men den effekten kan man jo ikke si sikkert uten at man tar vekk medikamentet.

Diagnosen er F33.2, og jeg har nylig begynt på Wellbutrin (medio april, med økning til 300 mg for fem dager siden). Foreløpig ingen effekt.

Ville du, NHD, vurdert å dosere Seroquel etter serumspeilet, altså få meg høyere opp i referanseområdet? For det er vel det som må til for å si at man har gitt Seroquel en "fair chance"?

Selv om jeg ligger lavt i referanseområdet opplever jeg en god del bivirkninger. Jeg har stått på denne dosen i ca. et år nå. Opplever fortsatt restless legs, og har god effekt på søvnen. Ved tidligere doseøkninger har jeg hatt noen uker eller måneder med obstipasjon, urinretensjon (ca. 12 timer fra inntak til det går over), tåkesyn om morgenen og munntørrhet. Dette er jo igjen noe som taler MOT å øke ytterligere.

Setter pris på innspill!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...