Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg (som er livredd for medisiner) har begynt på Cipralex dråper.  Har i 3 dager tatt èn dråpe Cipralex på morgenen (tilsvarer 1 mg) - og våger å påstå at jeg reagerer på det.

Galskap....................?  Mulig, men det er vel slk at noen er fryktelig var for medisiner...................?

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Strikka skrev:

Jeg (som er livredd for medisiner) har begynt på Cipralex dråper.  Har i 3 dager tatt èn dråpe Cipralex på morgenen (tilsvarer 1 mg) - og våger å påstå at jeg reagerer på det.

Galskap....................?  Mulig, men det er vel slk at noen er fryktelig var for medisiner...................?

Høres rart ut. Men det er uansett bedre å hoppe i det og bli ferdig med det.

Anonymkode: e79ff...361

Skrevet

Reagerer i betydningen; er lettere til sinns - samt har "trykk" i ørene (som holdt på å ta livet av meg da jeg startet på Efexor)

Skrevet
2 timer siden, Strikka skrev:

Reagerer i betydningen; er lettere til sinns - samt har "trykk" i ørene (som holdt på å ta livet av meg da jeg startet på Efexor)

Man blir ikke lettere til sinns allerede etter 3 dager. Da er det ikke medisinene som gjør det. Det trykket i ørene hørtes litt grusomt ut. Gikk det over etterhvert da du gikk på efexor.

Skrevet

Ja det gikk over etterhvert, men jeg har hatt dette trykket i ører og hode over lengre tid nå.  Jeg er jo overbevist om at det må være noe annet riv ruskende galt i denne kroppen, men legen mener alt henger sammen med depresjonen!

Jeg VET at 1 mg er svært lite - og jeg burde ikke reagere på noe som helst vis nå, men jeg MERKER det.  Sitter på jobb og sovner foran PC'n snart, fryser, urolig og har det i det hele tatt ikke særlig bra :(

Sitter og sjekker youtube og alle skrekkhistoriene nå - så blir jeg sikker på at jeg skal kutte ut den ene mg'n jeg tar!!!

Skrevet

Det kan være placebo, men i det siste har man faktisk oppdaget at SSRI forårsaker synlige endringer i hjernen allerede etter 3 timer.

http://www.livescience.com/47908-antidepressants-change-brain.html

Jeg syntes også at jeg kjente meg lettere i noen øyeblikk de aller første dagene.  Er klar over at det kan være innbilning, men følelsen av at noe lettet var så tydelig og så behagelig at jeg fortsatt har den friskt i minne.   Så tok det flere måneder før jeg ble helt frisk. 

Skrevet
2 timer siden, Strikka skrev:

Sitter og sjekker youtube og alle skrekkhistoriene nå - så blir jeg sikker på at jeg skal kutte ut den ene mg'n jeg tar!!!

Da finner du jo akkurat hva du leter etter, men ikke hva du trenger. 

Utfordring: En hel dag sjekker du bare suksesshistoriene.  

Skrevet
1 time siden, Kalevaala skrev:

Det kan være placebo, men i det siste har man faktisk oppdaget at SSRI forårsaker synlige endringer i hjernen allerede etter 3 timer.

Jeg syntes også at jeg kjente meg lettere i noen øyeblikk de aller første dagene.  Er klar over at det kan være innbilning, men følelsen av at noe lettet var så tydelig og så behagelig at jeg fortsatt har den friskt i minne.   Så tok det flere måneder før jeg ble helt frisk. 

Går du på Cipralex nå?

Skrevet

Da finner du jo akkurat hva du leter etter, men ikke hva du trenger. 

Utfordring: En hel dag sjekker du bare suksesshistoriene.  

Det var en fin utfordring - bare så vaskelig å søke for å å opp de gode historiene.......................  Og en av mine utfordringer er at jeg uten meds er slik som de sier du blir med meds; "flat" uinteressert, trøtt osv. osv. osv.

Skrevet

Hmm, interessant. Jeg syns også jeg følte meg lettere med engang. Problemet var at det varte i ca 2 uker og så var det ingen effekt i det hele tatt. Psykiateren mente det ikke kunne være medisinene for de begynte ikke å virke så fort.

Skrevet
3 timer siden, Strikka skrev:

Ja det gikk over etterhvert, men jeg har hatt dette trykket i ører og hode over lengre tid nå.  Jeg er jo overbevist om at det må være noe annet riv ruskende galt i denne kroppen, men legen mener alt henger sammen med depresjonen!

Jeg VET at 1 mg er svært lite - og jeg burde ikke reagere på noe som helst vis nå, men jeg MERKER det.  Sitter på jobb og sovner foran PC'n snart, fryser, urolig og har det i det hele tatt ikke særlig bra :(

Om du har hatt trykket i ørene og hodet over lengre tid så kan det jo ikke være pga Cipralex, de har du jo nettopp begynt på. Trykk i ører og hode kan sikkert komme av flere ting, men det er vel trolig at det "bare" er muskelspenninger. Det kan jo også hende at du har litt tette øretrompeter eller bihuler. Da kan man også føle trykk i ører og hode. Det du skriver at du føler høres mer ut som influensa eller noe i den duren, enn bivirkninger. Sikker på at du ikke har blitt syk da?

Beautiful_Creatures
Skrevet
7 minutter siden, Trine skrev:

Hmm, interessant. Jeg syns også jeg følte meg lettere med engang. Problemet var at det varte i ca 2 uker og så var det ingen effekt i det hele tatt. Psykiateren mente det ikke kunne være medisinene for de begynte ikke å virke så fort.

Jeg har opplevd akkurat det samme med zoloft. Kan merke den "blokkerer" noe etter bare noen få timer. Det skjer hver eneste gang jeg øker dosen eller har begynt på nytt med den. 

Om man kan kalle det "effekt" vet jeg ikke, men noe gjør den ihvertfall. Jeg er nesten 100% sikker på at dette ikke er placebo. Til det har det skjedd for mange ganger, selv når jeg ikke tenker på det. 

Skrevet
5 minutter siden, Beautiful_Creatures skrev:

Jeg har opplevd akkurat det samme med zoloft. Kan merke den "blokkerer" noe etter bare noen få timer. Det skjer hver eneste gang jeg øker dosen eller har begynt på nytt med den. 

Om man kan kalle det "effekt" vet jeg ikke, men noe gjør den ihvertfall. Jeg er nesten 100% sikker på at dette ikke er placebo. Til det har det skjedd for mange ganger, selv når jeg ikke tenker på det. 

Så da er det ikke bare jeg som er litt koko :P Men det hjelper meg jo lite når jeg havner tilbake til gamle ikke-så-gode meg igjen etter kort tid.

Skrevet
1 time siden, Strikka skrev:

Går du på Cipralex nå?

Ja, jeg går fortsatt på dem.  10 mg. daglig som er det samme som jeg startet med for snart 3 år siden. 

Skrevet
16 timer siden, Kalevaala skrev:

Ja, jeg går fortsatt på dem.  10 mg. daglig som er det samme som jeg startet med for snart 3 år siden. 

Føler du at de gjør noe bra for deg da?  Jeg begynte med depresjon, men tror det går mer og mer over til daglig angst - altså en angst som sitter i hele døgnet.  Hvis ikke Cipralex kan gjøre noe bra for meg (og det kvikt) - så tror jeg at jeg gir opp å henge med i dette livet. Har i et år gjort "alt" det riktige; går nesten en mil hver dag i skogen, sover regelmessig, mye sosialt, kognitiv terapi osv. osv. osv. Men jeg ligger fortsatt og "kaver" nedi gjørma..................

Skrevet

En ting til:
Jeg tar denne lille dråpen på morgenen - og sitter på jobb og omtrent besvimer så trøtt og gjespete er jeg.  Er dette en reakjon på Cipralex og bør jeg da ta den på kvelden istedet?

Ille når jeg kan gå inn på do på jobb og sovne der..................

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Kan du ikke bare prøve å ta dem om kvelden? Verre er det ikke.

Skrevet
3 timer siden, Strikka skrev:

Føler du at de gjør noe bra for deg da?  ..

Ja, de forandret livet mitt fra angst, tvangstanker, kvalme og gjentagende depressive episoder - til stabil god ro.   Jeg tar ikke sjansen på å slutte med dem, og håper at jeg kan gå på dem for resten av livet. 

Skrevet

Takk for respons folkens :)

Jeg var skikkelig vill og gal idag og økte til hele 2mg - SNAKK om å pine seg selv.......................

Håpet er at jeg skal klare å ikke merke bivirkninger hvis jeg øker så sakte!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...