Annkarin Skrevet 18. mai 2016 Skrevet 18. mai 2016 Da jeg hadde mani med psykose hallusinerte jeg en føflekk skikkelig skummel. Og på flyet trodde jeg passasjerer var mine skytsengler som ga tegn fra Gud om at jeg skal dø hvis jeg får mage. ble doblet litiumdose og fikk zyprexa, så fikk mage! Og påvist høyt kolesterol! legen min på DPS sier det fins ikke forvarsler, men jeg er så redd den dag idag. Jeg får ikke ut av hodet at det var forvarsler. Burde jeg fjerne alle føflekker? Kolesterolet er høyt selv etter ny og bedre livsstil... trodde jeg hadde til middelaldrende alder å rette på dette pga forvarsler der skytsenglene var i 50-60-årene, og da ville jeg og dø, men nå er jeg redd for å dø ung isteden. Føler meg lurt og plaget av Gud pga forvarslene. Er ikke psykotisk, men psykosen var så sterk at jeg er preget idag. Hvordan skal jeg få dette ut av hodet? Det går ut over min livskvalitet. Den tid jeg evt har igjen. 0 Siter
Beautiful_Creatures Skrevet 18. mai 2016 Skrevet 18. mai 2016 (endret) Huff, kan bare si at jeg forstår deg mht til at man kan bli traumatisert av psykose. Jeg har dessverre opplevd det selv, og selv om jeg på ingen måte tenker de samme tankene i dag var hele opplevelsen så sterk at det er jævlig å tenke på selv 7 år i ettertid. Har lurt på noen ganger hvordan psykiatrien tenker om dette og diagnosen ptsd. Kan man utvikle en form for ptsd som følge av opplevelser under psykose f.eks? Jeg tror definitivt ja, men om det diagnostiseres som dette er kanskje en annen sak. Jeg mener at jeg hadde hatt behov for en form for "terapi" i ettertid, men da innleggelsen og feilbehandling ble en del av helheten turte jeg ikke ta kontakt med de som kunne hjelpe i ettertid (for de hadee vært en så stor del av psykosen og traumet). Endret 18. mai 2016 av Beautiful_Creatures 1 Siter
Madelenemie Skrevet 18. mai 2016 Skrevet 18. mai 2016 53 minutter siden, Annkarin skrev: Da jeg hadde mani med psykose hallusinerte jeg en føflekk skikkelig skummel. Og på flyet trodde jeg passasjerer var mine skytsengler som ga tegn fra Gud om at jeg skal dø hvis jeg får mage. ble doblet litiumdose og fikk zyprexa, så fikk mage! Og påvist høyt kolesterol! legen min på DPS sier det fins ikke forvarsler, men jeg er så redd den dag idag. Jeg får ikke ut av hodet at det var forvarsler. Burde jeg fjerne alle føflekker? Kolesterolet er høyt selv etter ny og bedre livsstil... trodde jeg hadde til middelaldrende alder å rette på dette pga forvarsler der skytsenglene var i 50-60-årene, og da ville jeg og dø, men nå er jeg redd for å dø ung isteden. Føler meg lurt og plaget av Gud pga forvarslene. Er ikke psykotisk, men psykosen var så sterk at jeg er preget idag. Hvordan skal jeg få dette ut av hodet? Det går ut over min livskvalitet. Den tid jeg evt har igjen. Hei Jeg skjønner dessverre ingenting av det du skriver, er du fortvilt over at du har fått mage? eller kolsterolet, eller psykosen? Jeg vil gjerne fortsøke forstå hva du mener. Klem 0 Siter
Annkarin Skrevet 18. mai 2016 Forfatter Skrevet 18. mai 2016 Jeg er fortvilet over at jeg kommer til å dø for tidlig 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.