AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 Skrevet 18. mai 2016 Hei, jeg er på relativt høy dose Lamictal, og har fått to bivirkninger jeg ser forekommer hos noen Lamictalbrukere. Jeg sliter med hukommelsen og å finne ord i samtaler. Dette gjør at sosiale situasjoner blir litt ubehagelig, da jeg ikke klarer å henge med i samtalen. Er dette et tegn på for høy dose Lamictal, evt. kan noe legges til for å motvirke bivirkningene? Takk. Anonymkode: d30eb...0a8 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 18. mai 2016 Skrevet 18. mai 2016 Dette er en kjent, men heldigvis sjelden bivirkning. Jeg kjenner dessverre ikke til noe annet å gjøre med det enn å redusere dosen. 0 Siter
Elisabeth36 Skrevet 18. mai 2016 Skrevet 18. mai 2016 Jeg opplevde det samme da jeg stod på høy dose på lamictal. Grusomt å ikke finne de rette ordene og hukommelsen på bærtur.Jeg var opp i 200 mg da. Men har trappet ned til 100 mg og da ble det mye bedre. Så er som NHD sier, du må trappe ned til den dosen du føler er best for deg. 0 Siter
Janus30 Skrevet 19. mai 2016 Skrevet 19. mai 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, jeg er på relativt høy dose Lamictal, og har fått to bivirkninger jeg ser forekommer hos noen Lamictalbrukere. Jeg sliter med hukommelsen og å finne ord i samtaler. Dette gjør at sosiale situasjoner blir litt ubehagelig, da jeg ikke klarer å henge med i samtalen. Er dette et tegn på for høy dose Lamictal, evt. kan noe legges til for å motvirke bivirkningene? Takk. Anonymkode: d30eb...0a8 Jeg har opplevd nøyaktig det samme på 200 mg. Dette ble et så stort problem for meg at jeg trappet ned til 100 mg. Det er fortsatt noen plager, men det er bedre. Å kutte den ut er ikke noe alternativ for meg da den har tatt det verste av depresjonene. Jeg foretrekker heller å glemme et ord i en setning eller hvor jeg satte smøret fremfor fem måneders invalidiserende depresjoner. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 Skrevet 19. mai 2016 Samme skjedde med meg. Tok 600 mg på det meste. Men trappet ned til 300 mg og så gikk det seg til etter hvert. Nå vil jeg si at jeg ikke har større kognitive problemer enn jeg hadde før jeg begynte å ta medisinen. Anonymkode: 6e7b0...405 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.