Gjest anbr42 Skrevet 19. mai 2016 Skrevet 19. mai 2016 Hva bør jeg gjøre når jeg føler meg som en tikkende bombe? Jeg tror det bare er et spm om tid når det rabler for meg. Jeg har ingen voldelige ønsker eller tilbøyeligheter, så jeg er ikke farlig for andre. Jeg er bare på randen... Føler jeg snart går opp i liminga, at jeg mister maska og kontrollen. At jeg mister meg selv, hvem og hva jeg er. Venter bare på å bryte sammen hvert øyeblikk. Ett av problemene mine er at jeg ikke greier å snakke så mye lenger. Jeg greier ikke å formidle meg eller å sette ord på ting. Om jeg går til fastlegen i morra vil hun ikke forstå noen ting siden jeg nok bare kommer til å sitte der taus uten å klare å si hva det gjelder. Jeg tror jeg kommer til å bli stum. Jeg greier ikke å snakke. Jeg får ikke fram lyd. Er det farlig? Jeg ser for meg at jeg ser forskremt og traumatisert ut, det er iallefall sånn jeg føler meg. Hva skal jeg gjøre? Jeg kommer ikke ut! Jeg er innesperret i dette skallet og slipper ikke ut! Jeg er her inne jeg, men jeg greier ikke å formidle meg. Det ytre/utvendige er liksom dødt, stille, mimikkløst, forskremt, taust. Men inni meg er det et kaos uten like. Jeg ser for meg to mulige scenarioer i nærmeste framtid: Enten eksploderer jeg i et eneste stort følelseskaos og blir sinnsyk, eller så forblir jeg inni denne tilstanden. 0 Siter
Psykojenta Skrevet 19. mai 2016 Skrevet 19. mai 2016 2 minutter siden, Rådvilla skrev: Hva bør jeg gjøre når jeg føler meg som en tikkende bombe? Jeg tror det bare er et spm om tid når det rabler for meg. Jeg har ingen voldelige ønsker eller tilbøyeligheter, så jeg er ikke farlig for andre. Jeg er bare på randen... Føler jeg snart går opp i liminga, at jeg mister maska og kontrollen. At jeg mister meg selv, hvem og hva jeg er. Venter bare på å bryte sammen hvert øyeblikk. Ett av problemene mine er at jeg ikke greier å snakke så mye lenger. Jeg greier ikke å formidle meg eller å sette ord på ting. Om jeg går til fastlegen i morra vil hun ikke forstå noen ting siden jeg nok bare kommer til å sitte der taus uten å klare å si hva det gjelder. Jeg tror jeg kommer til å bli stum. Jeg greier ikke å snakke. Jeg får ikke fram lyd. Er det farlig? Jeg ser for meg at jeg ser forskremt og traumatisert ut, det er iallefall sånn jeg føler meg. Hva skal jeg gjøre? Jeg kommer ikke ut! Jeg er innesperret i dette skallet og slipper ikke ut! Jeg er her inne jeg, men jeg greier ikke å formidle meg. Det ytre/utvendige er liksom dødt, stille, mimikkløst, forskremt, taust. Men inni meg er det et kaos uten like. Jeg ser for meg to mulige scenarioer i nærmeste framtid: Enten eksploderer jeg i et eneste stort følelseskaos og blir sinnsyk, eller så forblir jeg inni denne tilstanden. Hei! Kan det hjelpe deg å prøve og skrive ned noe? Bare rable I vei? Håper du får noen gode råd! 0 Siter
Gjest Skrevet 19. mai 2016 Skrevet 19. mai 2016 Ja, jeg greier jo å skrive enn så lenge, så kanskje jeg må skrive ned et sted hva som skjer med meg i tilfelle jeg blir verre ig ikke greier å formidle meg skriftlig heller. Er jeg psykotisk, dypt deprimert, eller hva er dette for noe? Og hva hjelper meg ut av det igjen, tro? 0 Siter
Psykojenta Skrevet 19. mai 2016 Skrevet 19. mai 2016 3 minutter siden, Rådvilla skrev: Ja, jeg greier jo å skrive enn så lenge, så kanskje jeg må skrive ned et sted hva som skjer med meg i tilfelle jeg blir verre ig ikke greier å formidle meg skriftlig heller. Er jeg psykotisk, dypt deprimert, eller hva er dette for noe? Og hva hjelper meg ut av det igjen, tro? Det kan være litt forløsende å skrible litt tanker og følelser..du trenger ikke å sortere det før du skriver. Skulle ønske jeg hadde svar på hva dette er og at jeg kunne hjulpet deg, men... Jeg brukte skrive før, men det er blitt sånn at jeg har sperrer på hva som er lov å skrive og ikke. Så jeg tenker gjennom og nærmest planlegger alt som egentlig bare skal ned på papiret... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.