Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har slitt med søvnen etter jeg prøvde Cipralex i to uker for ca to mnd siden, sluttet med de p.g.a att jeg våknet opp en timer etter jeg hadde lagt meg, dette skjedde også når jeg brukte cipramil og zoloft også, brukte de riktignok mye lengre, men søvnen ble ødelagt(bruker forøverig imovane). Nå er det gått så lang tid så er ikke cipralexen som er årsaken lengre, men den har tydeligvis utløst eller annet som har ødelagt søvnmønsteret. Hvordan skal jeg få rettet på dette?.

Har prøvd rivotril, apodorm, circadin og vallergan alt kombinert med imovane og ingenting hjelper, bortsett fra att jeg to ganger har fått 6 timer sammenhengende søvn av vallergan(i løpet av to mnd), disse ble jeg veldig trøtt av dagen etterpå og de har bare hjulpet to ganger :(.

Har du noen råd til hva jeg burde gjøre?, eventuelt andre medikamenter jeg kan prøve.

Skrevet

Imovane kan virke negativt om du har brukt dem fast og lenge. Så det bør du uansett slutte med. Det er andre ikke-vanedannende stoffer du kan prøve, f.eks. Remeron, som er antidepressiva. Vanedannende medisiner for søvn skal ikke brukes fast over tid, det har ingen hensikt.

Skrevet
2 timer siden, Wretch skrev:

Imovane kan virke negativt om du har brukt dem fast og lenge. Så det bør du uansett slutte med. Det er andre ikke-vanedannende stoffer du kan prøve, f.eks. Remeron, som er antidepressiva. Vanedannende medisiner for søvn skal ikke brukes fast over tid, det har ingen hensikt.

Er klar over det, har brukt imovane i over 10 år så den gjør ikke noe fra eller til, virker bare litt angstdempende før man legger seg. Tåler generellt medisiner dårlig, blir helt zombi dagen etterpå av 5mg vallergan. Benzodiazepamer reagerer jeg lite på, går veldig fort ut av kroppen. Blir man veldig slått ut av Remeron?.

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Angstlei skrev:

Er klar over det, har brukt imovane i over 10 år så den gjør ikke noe fra eller til, virker bare litt angstdempende før man legger seg. Tåler generellt medisiner dårlig, blir helt zombi dagen etterpå av 5mg vallergan. Benzodiazepamer reagerer jeg lite på, går veldig fort ut av kroppen. Blir man veldig slått ut av Remeron?.

Individuelt. Man kan jo begynne med lav dose. For meg virker og virker den, ingen tåleranseutvikling annet enn at dagtretthet har avtatt 

Anonymkode: af14b...984

Skrevet

Hvis man er "oppe" eller "alert" og så sover vanlig en natt, kan en komme ned dagen etter, som kan gjøre at man oppfatter seg sedert eller slått ut. Søvnmangel fungerer litt som koffein. Jeg tror ikke dette behøver å være tilknyttet bipolaritet.

Skrevet

Da ville jeg prøvd et sederende AP (f.eks Seroquel eller Truxal) som kan roe litt ned hjernen i tillegg til å ha den vanlige sederende effekten.

AnonymBruker
Skrevet
Just now, issomethingwrong said:

Da ville jeg prøvd et sederende AP (f.eks Seroquel eller Truxal) som kan roe litt ned hjernen i tillegg til å ha den vanlige sederende effekten.

Liker du å bruke Truxal selv?

Anonymkode: cbcdb...f73

Skrevet
On Thursday, May 19, 2016 at 1:42 PM, Angstlei said:

Jeg har slitt med søvnen etter jeg prøvde Cipralex i to uker for ca to mnd siden, sluttet med de p.g.a att jeg våknet opp en timer etter jeg hadde lagt meg, dette skjedde også når jeg brukte cipramil og zoloft også, brukte de riktignok mye lengre, men søvnen ble ødelagt(bruker forøverig imovane). Nå er det gått så lang tid så er ikke cipralexen som er årsaken lengre, men den har tydeligvis utløst eller annet som har ødelagt søvnmønsteret. Hvordan skal jeg få rettet på dette?.

Kanskje du skulle forsøke Lamictal.

AnonymBruker
Skrevet

Truxal eller nozinan. uten tvil.

Anonymkode: 70e75...de0

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...