Gå til innhold

kristen cd for barn med pinnsvin som elsker skoleboller?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

8 timer siden, Trine skrev:

Hakkebakkeskogen? Den er ikke kristen da.

Petter Pinnsvin i Hakkebakkeskogen spiser (i utgangspunktet) mus, ikke skoleboller.  Men moralen i Hakkebakkeskogen er at man bør spise grønnsaker, ikke kjøtt. Grønnsakspisersangen inneholder en rekke dystre spådommer om hva som vil skje hvis man spiser kjøtt.  Så jeg tør ikke tenke på hva som vil ramme en som spiser skoleboller :(

Endret av laban
19 minutter siden, laban skrev:

Petter Pinnsvin i Hakkebakkeskogen spiser (i utgangspunktet) mus, ikke skoleboller.  Men moralen i Hakkebakkeskogen er at man bør spise grønnsaker, ikke kjøtt. Grønnsakspisersangen inneholder en rekke dystre spådommer om hva som vil skje hvis man spiser kjøtt.  Så jeg tør ikke tenke på hva som vil ramme en som spiser skoleboller :(

Jeg tenkte kanskje hun husket noe med pinnsvin og skoleboller og ikke at pinnsvinet nødvendigvis var den som spiste skoleboller. Det er mer enn nok kaker i Hakkebakkeskogen. De har jo t.o.m en egen baker (Når en pepperkakebaker baker pepperkakekaker....) På bamses fødselsdag spiste de hønene fra gården så de er tydeligvis ikke motstandere av å spise kjøtt heller. Moralen er ikke at man bør spise grønnsaker istedefor kjøtt, men at man ikke skal spise hverandre og at alle skal være venner.

Et øyeblikk siden, Trine skrev:

Jeg tenkte kanskje hun husket noe med pinnsvin og skoleboller og ikke at pinnsvinet nødvendigvis var den som spiste skoleboller. Det er mer enn nok kaker i Hakkebakkeskogen. De har jo t.o.m en egen baker (Når en pepperkakebaker baker pepperbakekaker....) På bamses fødselsdag spiste de hønene fra gården så de er tydeligvis ikke motstandere av å spise kjøtt heller. Moralen er ikke at man bør spise grønnsaker istedefor kjøtt, men at man ikke skal spise hverandre og at alle skal være venner.

Det var ikke så veldig alvorlig ment, og jeg vet godt at de spiser pepperkaker ;)  Det er vel litt uklart om det er kjøtt i seg selv eller bare kjøtt fra dyr man kjenner personlig, som er forbudt - man kunne jo tenkt seg solidaritet mellom skogsdyr og husdyr, men det er vel en annen bok. Egner er nok uansett litt på tynn is med den grønnsakspisersangen, men nød(rim) bryter de fleste lover. 

5 minutter siden, laban skrev:

Det var ikke så veldig alvorlig ment, og jeg vet godt at de spiser pepperkaker ;)  Det er vel litt uklart om det er kjøtt i seg selv eller bare kjøtt fra dyr man kjenner personlig, som er forbudt - man kunne jo tenkt seg solidaritet mellom skogsdyr og husdyr, men det er vel en annen bok. Egner er nok uansett litt på tynn is med den grønnsakspisersangen, men nød(rim) bryter de fleste lover. 

Haha, ja der kan du se, skjønner ikke når folk er alvorlige og ikke jeg ;) Det kan jo nesten virke som man bare ikke skal spise de man kjenner. Hvor er han ute på "tynn is"? Det eneste jeg stusset på var at man kunne spise peppernøtter. Er ikke det en småkake mange har til jul?

Var litt moro å titte på tekstene på gamle barnesanger. Verden har forandret seg.

Annonse

12 minutter siden, Trine skrev:

Hvor er han ute på "tynn is"? Det eneste jeg stusset på var at man kunne spise peppernøtter. Er ikke det en småkake mange har til jul?

Det er nettopp de rimene som skaper litt problemer - hvorfor er peppernøtter så spesielt bra?  Personlig hadde jeg nok brukt "hasselnøtter" i den linja.  Det jeg tenkte på som mest tvilsomt, var at man angivelig får stygge tenner av å spise kjøtt ;)  På den annen side var han nesten nødt til å ha med "...og spiser sine venner", så da er det ikke mye annet relevant å rime med.

Vi får være glade for at mus fortsatt har noen naturlige fiender, ellers ville de overtatt mye av verden...

3 timer siden, laban skrev:

Det er nettopp de rimene som skaper litt problemer - hvorfor er peppernøtter så spesielt bra?  Personlig hadde jeg nok brukt "hasselnøtter" i den linja.  Det jeg tenkte på som mest tvilsomt, var at man angivelig får stygge tenner av å spise kjøtt ;)  På den annen side var han nesten nødt til å ha med "...og spiser sine venner", så da er det ikke mye annet relevant å rime med.

Vi får være glade for at mus fortsatt har noen naturlige fiender, ellers ville de overtatt mye av verden...

Hehe...ja, at man får stygge tenner av å bare spise kjøtt er jo ganske feil ;) Kjenner rimer på venner, men så skal jo gjerne hele setningen klinge litt da.

Tror vi skal være ganske glad vi har en næringskjede generelt :) Heller mus enn rotter, men jeg er igrunn fornøyd med at ikke mus har tatt over mye av verden ;)

Blomsterfluen

En gang kom det en skjønn liten mus inn i leiligheten min, og jeg ga den peanøttsmør og ostebit på gulvet for å se om den fortsatt var der, når jeg la meg. Neste morgen såg jeg at musen hadde spist på peanuttsmøret og osten. Jeg såg den pile på soverommet. Jeg tok sommerfuglhoven min og fikk fanget den sån at jeg kunne slippe den ut. Men den klarte å stikke av da jeg skulle finne hansker for å beskytte meg mot bitt. Heldigvis såg det ut til at den hadde kommet seg ut, etter at jeg hadde ytterdøra oppe. Åååå så søøøøt. Den samme musa kom helt bort til foten min og snuste på meg når jeg satt ute en vakker vår på terrassen. De små vennene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...