Gå til innhold

Hjelp ang flytting?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal selge min leilighet fordi jeg mistrives her jeg bor. Har fått meg leilighet som jeg skal leie.

Men saken er den at jeg har ingen familie eller venner som kan hjelpe meg til alt jeg må gjøre. Jeg er så deprimert at jeg har nesten ikke energi til å klare å gjøre noenting. Psykriatisk sykepleier i kommunen har jeg gitt opp siden jeg ikke får den hjelp jeg trenger. Lege har jeg og ei på nav. Har megler som skal hjelpe meg med å selge leiligheten min. Men jeg klarer ikke å vaske ned og alt som må ordnes ang flyttingen. Jeg er så langt nede at jeg håper jeg bare sovner inn og aldri våkner mer.

Er det ikke hjelp å få når man har store psykiske lidelser? Jeg føler at jeg er helt alene i denne verden. Vet du noe NHD?

Anonymkode: 1ae35...1e2

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg vet at hos oss hjelper kommunens psykiatritjeneste de sykeste med slike tjenester.

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal selge min leilighet fordi jeg mistrives her jeg bor. Har fått meg leilighet som jeg skal leie.

Men saken er den at jeg har ingen familie eller venner som kan hjelpe meg til alt jeg må gjøre. Jeg er så deprimert at jeg har nesten ikke energi til å klare å gjøre noenting. Psykriatisk sykepleier i kommunen har jeg gitt opp siden jeg ikke får den hjelp jeg trenger. Lege har jeg og ei på nav. Har megler som skal hjelpe meg med å selge leiligheten min. Men jeg klarer ikke å vaske ned og alt som må ordnes ang flyttingen. Jeg er så langt nede at jeg håper jeg bare sovner inn og aldri våkner mer.

Er det ikke hjelp å få når man har store psykiske lidelser? Jeg føler at jeg er helt alene i denne verden. Vet du noe NHD?

Hei,

Du kan kontakte bestillerenheten i kommunen du bor og høre om du kan få noe hjelp. Jeg tror imidlertid at du vil få beskjed om at de ikke kan hjelpe deg med nedvasking av leiligheten eller flyttingen - de vil sannsynligvis si at du må kjøpe disse tjenestene dersom du ikke klarer å gjøre det selv - men de kan kanskje hjelpe deg med å få gjennomført det som skal til for å få organisert det hele.

Lykke til:-)

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flere meglerkontorer har svært gode ordninger med vaskebyråer og i mange tilfeller kan du få full nedvask inkludert i salget av leilighet. Forhør deg med megleren og si at du ønsker dette.

AnonymBruker
Skrevet

Legg ut annonse på finn.no småjobber hvis du har råd til å betale noen for jobben.

Hør med den lokale frivillighetssentralen.

Anonymkode: f38fd...da2

stjernestøv
Skrevet

Jeg vet om noen som fikk dekket vasking og flytting av nav, men de får jo alt de peker på. 

Beautiful_Creatures
Skrevet (endret)

Jeg kjenner en i samme situasjon som deg, bare at i vedkomnes tilfelle dreier det seg om fysisk sykdom. 

I tillegg til det frosken skriver over her kan du ha krav på økonomisk støtte fra sosialtjenesten til flytting og vasking. Dette er selvfølgelig behovsprøvd, og kommer veldig an på inntekten din. 

Jeg tror da du må innhente anbud fra noen forskjellige byråer, og søke på vanlig skjema. Det kan i tillegg lønne seg skrive litt kort om situasjonen din, helsemessig og økonomisk (min personlige erfaring ihvertfall). 

Endret av Beautiful_Creatures
Beautiful_Creatures
Skrevet (endret)

Forresten, jeg så plutselig at du skrev du skal selge. Da er det nok mulig at sosialkontoret ikke er aktuelt hvis du da sitter igjen med penger etter salget.

Endret av Beautiful_Creatures

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...