Gå til innhold

fantes snakkende robboter i 1880 tallet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
4 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

Jeg ser på en animasjonsfilm om lille Houdini, om hvordan han ble til Houdini tryllekunstner. I filmen, er en robot som kan snakke og har personlighet. Fantes det virkelig en robbåt i Houdinis barndom?

Nope.

Anonymkode: dfd67...629

45 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

Og en ting til... fantes virkelig trekkopp-ape leker av metall i 1880 tallet??

Det tror jeg nok, men snakkende roboter fantes ikke. Magneten ble nok "funnet opp" for over 2000 år siden, det er et naturlig fenomen forøvrig, ikke noe som er funnet opp.

Annonse

Gjest Gargamel
1 time siden, Blomsterfluen skrev:

Jeg ser på en animasjonsfilm om lille Houdini, om hvordan han ble til Houdini tryllekunstner. I filmen, er en robot som kan snakke og har personlighet. Fantes det virkelig en robbåt i Houdinis barndom?

Noen lagde kompliserte mekaniske menneskelignende figurer allerede den gangen, men de var helt uten evne til å tenke. Filmen har ikke noe med virkeligheten å gjøre, virker det som.

Det fantes falske roboter, som den mekaniske, sjakkspillende "tyrkeren". Kanskje filmen er inspirert av noe sånt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...