Gå til innhold

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet
1 time siden, slabbedask skrev:

Nå som du nettopp har begynt med nye medisiner, kan du ikke la de få mulighet til å virke før du begynner å rote det til igjen?

JO kan ta latuda, men trappe ned på seroquel og målet er å slutte. 

stjernestøv
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå når du endelig har fått Latuda, så må du ikke begynne å rote til det også. Vær litt tålmodig...

Anonymkode: 21f41...3f2

Ja skal ta latuda, men vil slutte på dem og. 

stjernestøv
Skrevet
1 time siden, Lillemus skrev:

Jeg sier som de andre - vær nå litt tålmodig og la latudaen få litt tid til å virke, det kan sikkert ta både uker og måneder det.

Og tror du ikke samboeren din (eller mannen din) synes det er best når du er friskest mulig?

Ja det tar vel sin tid. 

Samboeren min har tro på mine evner, men han vet også at jeg ikke takler det. Han er mest skeptisk når jeg tror aliens skal hente meg. Ellers er han vant til at jeg ligger, og ikke gjør noe i huset. Lager middag noen ganger, men tar det enkelt. 

stjernestøv
Skrevet
45 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Den sykepleieren din sier jammen mye rart. Betenkelig !

Han lar nå meg ha min tro i motsetning til psykologen jeg hadde sist, da var jo alt sykt. 

Skrevet
5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja barna kommer alltid først. Men må få bruke tid på meg selv også. De vet at jeg er alternativ tenkende, og det er greit. Samboeren min er stort sett ute hele tiden, så vi snakker ikke mye. Bare innimellom. 

Vil jo være frisk da. Men føler meg syk når jeg tar medisiner og. 

Ja, det er klart du skal bruke tid på deg selv også. Men jeg syns det blir urettferdig ovenfor familien din å gjøre noe du blir dårligere av, som f.eks å slutte på medisiner.

Du må gi medisinene litt tid. Før gjerne en logg hver dag over hvordan du føler deg og hvilke medisiner du tar og dose. Så kan du diskutere dette med legen ved jevne mellomrom. På den måten kan dere sammen finne fram til rett dose. Å styre sånn som du gjør, på egenhånd, fører ikke noe godt med seg.

Jeg forstår at du vil være frisk, alle vil det. Men du må jo snart forstå at du blir værre uten medisiner enn det du er med medisiner.

stjernestøv
Skrevet
2 minutter siden, Trine skrev:

Ja, det er klart du skal bruke tid på deg selv også. Men jeg syns det blir urettferdig ovenfor familien din å gjøre noe du blir dårligere av, som f.eks å slutte på medisiner.

Du må gi medisinene litt tid. Før gjerne en logg hver dag over hvordan du føler deg og hvilke medisiner du tar og dose. Så kan du diskutere dette med legen ved jevne mellomrom. På den måten kan dere sammen finne fram til rett dose. Å styre sånn som du gjør, på egenhånd, fører ikke noe godt med seg.

Jeg forstår at du vil være frisk, alle vil det. Men du må jo snart forstå at du blir værre uten medisiner enn det du er med medisiner.

Er lei av å være en psykiatrisk pasient, vil heller ha evner. Være selvstendig og frisk, klare meg selv. Bruke evnene mine, lære meg å bruke dem- Tror du ikke jeg har evner du? Er alt bare sykdom? 

Skrevet
3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Er lei av å være en psykiatrisk pasient, vil heller ha evner. Være selvstendig og frisk, klare meg selv. Bruke evnene mine, lære meg å bruke dem- Tror du ikke jeg har evner du? Er alt bare sykdom? 

Det er ikke vanskelig å forstå at du er lei av å være psykiatrisk pasient, men du blir ikke bedre av å tro at du kan bli bra bare du slutter på medisiner. Og nei, jeg tror ikke du har evner, men at det er sykdom.

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, Trine skrev:

Det er ikke vanskelig å forstå at du er lei av å være psykiatrisk pasient, men du blir ikke bedre av å tro at du kan bli bra bare du slutter på medisiner. Og nei, jeg tror ikke du har evner, men at det er sykdom.

Ok. En jeg kjenner sa han hadde aldri følt seg bedre, når han ikke hadde noe med psykiatrien å gjøre. Og det sier han som la seg inn uka før 17 mai, han har en sånn ordning. Er ute igjen nå da. Ikke godt å si hva som er hva, jeg har litt problemer der. 

Skrevet
7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. En jeg kjenner sa han hadde aldri følt seg bedre, når han ikke hadde noe med psykiatrien å gjøre. Og det sier han som la seg inn uka før 17 mai, han har en sånn ordning. Er ute igjen nå da. Ikke godt å si hva som er hva, jeg har litt problemer der. 

Om han ble lagt inn så kan han jo ikke ha følt seg så veldig bra.

stjernestøv
Skrevet
Et øyeblikk siden, Trine skrev:

Om han ble lagt inn så kan han jo ikke ha følt seg så veldig bra.

Nei det var det jeg tenkte på, han la seg inn selv for han var sliten og trøtt. 

Skrevet
3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nei det var det jeg tenkte på, han la seg inn selv for han var sliten og trøtt. 

Kan man legge seg inn fordi man er sliten og trøtt? Trodde det skulle mer til.

stjernestøv
Skrevet
Et øyeblikk siden, Trine skrev:

Kan man legge seg inn fordi man er sliten og trøtt? Trodde det skulle mer til.

Han har en sånn ordning, når hverdagen blir for mye kan han legge seg inn i en uke. Han har BP da. 

Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Han har en sånn ordning, når hverdagen blir for mye kan han legge seg inn i en uke. Han har BP da. 

Aha, da forstår jeg. Jeg tror det er bedre å prøve å klare seg uten å bli så sliten at man må legge seg inn.

stjernestøv
Skrevet

Aha, da forstår jeg. Jeg tror det er bedre å prøve å klare seg uten å bli så sliten at man må legge seg inn.

Ja det er best å være hjemme. Men det er sikkert greit å ha et slikt tilbud og. 

Skrevet

Ja det er best å være hjemme. Men det er sikkert greit å ha et slikt tilbud og. 

Jeg vet ikke jeg, tenker det kan slå begge veier. Enten at man tør presse seg selv litt mer fordi man vet at man har et tilbud dersom man blir for sliten. Ellerså blir man slurvete med behandling fordi man vet at noen "redder" en om det går galt.

stjernestøv
Skrevet

Jeg vet ikke jeg, tenker det kan slå begge veier. Enten at man tør presse seg selv litt mer fordi man vet at man har et tilbud dersom man blir for sliten. Ellerså blir man slurvete med behandling fordi man vet at noen "redder" en om det går galt.

Han tar sine medisiner til punkt å prikke, er hjernevasket. Han har bare en kontakt på dagsenteret, ellers ingen oppfølging. 

Skrevet
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Han tar sine medisiner til punkt å prikke, er hjernevasket. Han har bare en kontakt på dagsenteret, ellers ingen oppfølging. 

Ok, trodde han ikke tok medisiner siden du skrev han ikke hadde noe med psykiatrien å gjøre.

stjernestøv
Skrevet

Ok, trodde han ikke tok medisiner siden du skrev han ikke hadde noe med psykiatrien å gjøre.

Jo han henter dosett hver mandag på dagsenteret, han fortalte meg en gang han hadde kuttet ut zyprexa...ble sikkert påvirket av meg. Men begynte igjen for han var redd noen skulle merke det, for en respekt. Nei nå tar jeg 100 mg seroquel og legger meg. God natt! 

Skrevet

Jo han henter dosett hver mandag på dagsenteret, han fortalte meg en gang han hadde kuttet ut zyprexa...ble sikkert påvirket av meg. Men begynte igjen for han var redd noen skulle merke det, for en respekt. Nei nå tar jeg 100 mg seroquel og legger meg. God natt! 

200 mg tar du, og går og legger deg ;) Og ikke glem latuda, du tar vel den på kvelden også?

stjernestøv
Skrevet

200 mg tar du, og går og legger deg ;) Og ikke glem latuda, du tar vel den på kvelden også?

Tar latuda når jeg spiser kvelds :) Prøver meg på 100 mg jeg.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...