Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vært to uker på 75 mg. Gikk fra 225 til 75 på grunn av undersøkelse.  Undersøkelse ferdig nå. Får svar om to uker. Videre meditasjon vil trolig avhenge  av svar på undersøkelsen. Ikke foreløpig tegn til ny depresjon periode.  

Hva gjør jeg mens jeg venter på svar? Går jeg opp igjen på  Efexor for å forebygge nye depresjonsperioder, eller avventer svaret på 75 mg.?

Jeg gjør som du anbefaler denne gangen. Bestiller time hos fastlegen når svar på undersøkelsen har kommet, hvis ikke videre oppfølging på nevrologisk pol.

Anonymkode: e11e2...f84

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vært to uker på 75 mg. Gikk fra 225 til 75 på grunn av undersøkelse.  Undersøkelse ferdig nå. Får svar om to uker. Videre meditasjon vil trolig avhenge  av svar på undersøkelsen. Ikke foreløpig tegn til ny depresjon periode.  

Hva gjør jeg mens jeg venter på svar? Går jeg opp igjen på  Efexor for å forebygge nye depresjonsperioder, eller avventer svaret på 75 mg.?

Jeg gjør som du anbefaler denne gangen. Bestiller time hos fastlegen når svar på undersøkelsen har kommet, hvis ikke videre oppfølging på nevrologisk pol.

Glemte at kanskje er resultatet usikkert. Da er vel neste steg måling av hypocretin i spinalvæske. Tipper det er lang ventetid på det. Taler kanskje for å gå opp igjen i alle fall til 150 m.g Efexor?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Behandlingsdose = Vedlikeholdsdose. Dvs 225 mg.

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Behandlingsdose = Vedlikeholdsdose. Dvs 225 mg.

Ok. Fra i morgen. Innser at det var dumt å gå ned på dosen på egenhånd, ikke hordi det var uitholdelig ubehag, eller jeg fikk tilbakefall, men vet jo keg lett kunne fått det. Kanskje er ikke fsren over ennå heller. Også vil jeg gjerne beholde tillit.

En uke på 150 først,  eller direkte til 225? Er kvitt "seponerings"symptoma nå, så hjernen har kanskje stilt seg inn på en lavere dose.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Høres ok ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...