Gå til innhold

LØRDAN: Skal du gjøre noe sosialt og gøy i kveld?

Skal du gjøre noe sosialt og gøy i kveld?  

8 stemmer

1. 1. Skal du gjøre noe sosialt og gøy i kveld?

• Ja, skal kose meg med familien
      3
    • Ja, skal ha gjester
      1
    • Ja, skal bort på fest
      1
    • Nei, skal sitte hjemme å sture alene
      3

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Madelenemie

Hei!

Jeg lager noen nye retter nå, så jeg gleder meg til å spise disse nye smakene.

Jeg har laget blomkål med snøfrisk og litt olivenolje og salt.

finhakket mango med brent chilli og honning og olivenolje.

kamskjell og hvit fisk med ingefærsmør.

søtpotet bakt på grill i skiver med sitron og pepper.

amandiepoteter bakt med timian og salt på grill.

aubergin papairka og sjalott løk stekt i ovn med timian, salt og olivenolje

en enkel salat med en dressing med franske urter og avacado, sprinklet med oppsmuldret fetaost.

så laget jeg fordi noen avacado var litt misfarget en grovhakket guakemole med grovhakkede tomater, hvitløk, salt og sitron.

Tror det var det:-)

Jeg jeg ser frem til å spise nå:-)

Senere tror jeg jeg skal lage en ny type pevlova, men bare hvis familien vil ha dessert, jeg har nemmelig tenkt ut en ny vri:-)

AnonymBruker
28 minutes ago, Madelenemie said:

Hei!

en enkel salat med en dressing med franske urter og avacado, sprinklet med oppsmuldret fetaost.

så laget jeg fordi noen avacado var litt misfarget en grovhakket guakemole med grovhakkede tomater, hvitløk, salt og sitron.

Senere tror jeg jeg skal lage en ny type pevlova, men bare hvis familien vil ha dessert, jeg har nemmelig tenkt ut en ny vri:-)

lykke til

Anonymkode: da673...34f

Annonse

1 time siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Det hørtes spennende og kjempegodt ut! :) Vi holder på å lage hjemmelaget pizza, bare guttungen som ikke er helt ferdig med å dandere på fyllet på sin del før den går i ovnen. :) Vanlig lørdagskos her i heimen med andre ord. :) 

Madelenemie
15 minutter siden, Lillemus skrev:

Det hørtes spennende og kjempegodt ut! :) Vi holder på å lage hjemmelaget pizza, bare guttungen som ikke er helt ferdig med å dandere på fyllet på sin del før den går i ovnen. :) Vanlig lørdagskos her i heimen med andre ord. :) 

:-)

Det var det vi hadde som fredagskos:)

Lørdager gjør jeg ofte litt mer ut av det:-)

Og etter at jeg satt fast i timesvis med mine scv ventiler, så ble det noe lettere som å lage middag:-), og det smakte fantastisk:-) Jeg kan spesielt anbefale å grille kamskjell med ingefærsmør, mango med brent scilli og den blomkålstuingen, her stønnet barna pga av var så godt. Det var jo også utrolig lettvint.

Nå har jeg brent alle porsjonspavlovaen:-) og akkurat nå startet på nytt, :-)

Så har jeg laget mislykkede karamellkuler til porsjonspavlovaene:-) de er alle kastet:-)

Så ca kl 22.00 blir det porsjonspavloar, uten eksprimentering, en variant jeg har laget før:-)

Barna ville ha, så jeg håper ikke de sover innen dessert ferdig. Noen, det er meg, kastet i går restene av en pavlova, før noen stod opp, så da barna stod opp, var de skuffet:-( Jeg kastet den fordi jeg ikke syns krem som har stått i romtemperatur er noe ok å spise. Så jeg lovet lage en liten pavlova til hver, men så tok middagsrettene meg, og i tillegg måtte vi løpe til naboen med mat, og i tillegg hang jeg meg litt opp i hvor de ventilene sitter.

Madelenemie
2 minutter siden, Trine skrev:

Jeg skal sitte hjemme alene, men jeg tror ikke jeg orker å sture i kveld. Har vært i skogen i hele dag og er trøtt i trynet.

ok.:)

Er det slitsomt å sture forresten?

Forresten kan det hende jeg greier skifte de ventilene;), jeg nærmer meg;). Jeg vil ikke si dette har vært lett, men det ser for øyeblikket ganske sannsynlig ut:-)

Noe av grunnen er paradoksalt nok, det faktum, at det ikke foreligger en enkel oppskrift, så jeg har måttet sette meg mer dypere inn i diselpumpesystemet på en mengde ulike bilmerker. Dette fordi selv mennesker som har skrudd bil ikke skjønner hvordan dette gjøres.

Jeg har i dag også fått en bekjent på ca 70 år, han er pensjonist og vi skal på tur neste uke.

Fra å vite 0 om bilmotor, vet jeg nå hvor det meste sitter, jeg er fortsatt ikke flink på skråller, forlengere og piper, roter fælt, men teorien, hvor sitter hva? Jeg begynner få god oversikt, 

I dag fant jeg to løse ledninger, disse fulgte jeg med hendene...og jeg lurer jo naturlig på hvorfor ledningen til et vist problem vi har hatt, er plombert:huh: i letingen inni i motoren, fant jeg ledning nr to, jeg trodde jo den gikk til noe, men neida, den også førte ut i "luften"(om du skjønner)

Endret av Madelenemie
AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Laaaaaaange innlegg.

For slitsomt for en trygdelassis.

Noen av oss har dårlig funksjonsevne og må nøye oss med billigpizza fra First Price, vel.

Anonymkode: d6246...84b

34 minutter siden, Madelenemie skrev:

Forresten kan det hende jeg greier skifte de ventilene;), jeg nærmer meg;). Jeg vil ikke si dette har vært lett, men det ser for øyeblikket ganske sannsynlig ut:-)

Noe av grunnen er paradoksalt nok, det faktum, at det ikke foreligger en enkel oppskrift, så jeg har måttet sette meg mer dypere inn i diselpumpesystemet på en mengde ulike bilmerker. Dette fordi selv mennesker som har skrudd bil ikke skjønner hvordan dette gjøres.

Jeg har i dag også fått en bekjent på ca 70 år, han er pensjonist og vi skal på tur neste uke.

Fra å vite 0 om bilmotor, vet jeg nå hvor det meste sitter, jeg er fortsatt ikke flink på skråller, forlengere og piper, roter fælt, men teorien, hvor sitter hva? Jeg begynner få god oversikt, 

I dag fant jeg to løse ledninger, disse fulgte jeg med hendene...og jeg lurer jo naturlig på hvorfor ledningen til et vist problem vi har hatt, er plombert:huh: i letingen inni i motoren, fant jeg ledning nr to, jeg trodde jo den gikk til noe, men neida, den også førte ut i "luften"(om du skjønner)

Jeg tror man bruker endel energi på å sture.

Skråller heter skraller ;) Spesielt på eldre biler kan man finne ledninger som ikke går til noe. Men jeg innbiller meg at bilen deres er ganske ny. Da skal man være litt forsiktig med å styre med det elektriske. Det er gjerne så mye sensorer og annet styr på nyere biler. Om det er en jordledning, eller minus-ledning heter det kanskje på biler, så kan man bare feste den til karosseriet eller noe annet av metall på bilen. Men det beste er nok å la de være.

Annonse

AnonymBruker
41 minutes ago, Madelenemie said:

Du hørs jo smart nok ut til å forsørge deg selv.

Madelenemie
4 minutter siden, Trine skrev:

Jeg tror man bruker endel energi på å sture.

Skråller heter skraller ;) Spesielt på eldre biler kan man finne ledninger som ikke går til noe. Men jeg innbiller meg at bilen deres er ganske ny. Da skal man være litt forsiktig med å styre med det elektriske. Det er gjerne så mye sensorer og annet styr på nyere biler. Om det er en jordledning, eller minus-ledning heter det kanskje på biler, så kan man bare feste den til karosseriet eller noe annet av metall på bilen. Men det beste er nok å la de være.

;)ok.

Vel da jeg var ferdig med bilen kjørte jeg den ut, og den starter, så jeg har vært forsiktig nok da:-)

Jeg er på et bilforum, har fikset sensorer, og kaffet meg bere oversikt, så til nå har jeg ikke funnet grunn til å være forsiktig.

Jeg har imidlertid funnet ut hvorfor ikke merkeverksted finner ut av feilen, jeg har funnet ut av det, men så, mangler jeg praktisk kunnskap og erfaring og øvelse i skraller m.m.:-)

6 minutter siden, Madelenemie skrev:

;)ok.

Vel da jeg var ferdig med bilen kjørte jeg den ut, og den starter, så jeg har vært forsiktig nok da:-)

Jeg er på et bilforum, har fikset sensorer, og kaffet meg bere oversikt, så til nå har jeg ikke funnet grunn til å være forsiktig.

Jeg har imidlertid funnet ut hvorfor ikke merkeverksted finner ut av feilen, jeg har funnet ut av det, men så, mangler jeg praktisk kunnskap og erfaring og øvelse i skraller m.m.:-)

Man trenger ikke øvelser i skralle. Vrir man oppå, den ene veien så skrur man opp, og den andre veien skrur man igjen ;) Ikke noe hokus pokus. Det å skru er jo det letteste, er å vite hva man skal skru på og huske hvor de forskjellige boltene satt som er problemet. Du er ganske tøff da, som skrur på bilen på egenhånd.

umakenverdt
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eller skal du sitte hjemme å sture alene?

Anonymkode: d6246...84b

Jeg kan vel egentlig ikke svare noen av alternativene, jeg er hjemme alene, men tror ikke jeg sturer. Eller jeg vet ikke egentlig. I dag har jeg egentlig hatt en ganske fin dag, selv om jeg ikke vet helt hvorfor. Men jeg tar det i mot med begge hender!

Madelenemie
58 minutter siden, Trine skrev:

Man trenger ikke øvelser i skralle. Vrir man oppå, den ene veien så skrur man opp, og den andre veien skrur man igjen ;) Ikke noe hokus pokus. Det å skru er jo det letteste, er å vite hva man skal skru på og huske hvor de forskjellige boltene satt som er problemet. Du er ganske tøff da, som skrur på bilen på egenhånd.

hm,

for meg er faktisk noe av ufordringen, tro det eller ei, å få pipene av skrallen, sitter hardt og hva som skal på hvor..vel det sier jo litt om at denne mekkingen er ganske så ny for meg.

Altså skjønne hva som er hvor, hva som fører til hva, selve teorien, det tar jeg fortere, så kommer pipenøkkelopplegget, og da, da er det større dyp-dykk. studier som skal til:D

Du er drømmekvinnen Trine, jeg ville likt å være gift med deg:-)

Klem

10 minutter siden, Madelenemie skrev:

hm,

for meg er faktisk noe av ufordringen, tro det eller ei, å få pipene av skrallen, sitter hardt og hva som skal på hvor..vel det sier jo litt om at denne mekkingen er ganske så ny for meg.

Altså skjønne hva som er hvor, hva som fører til hva, selve teorien, det tar jeg fortere, så kommer pipenøkkelopplegget, og da, da er det større dyp-dykk. studier som skal til:D

Du er drømmekvinnen Trine, jeg ville likt å være gift med deg:-)

Klem

Hahaha...vi hadde blitt et superteam. Du kunne lært teorien og pekt på hva jeg skulle skru på, så kunne jeg skrudd. Jeg syns nemlig skraller, piper, forlengere o.s.v er kjempe enkelt. Teori derimot, der stopper det opp for meg :D 

Madelenemie
Et øyeblikk siden, Trine skrev:

Hahaha...vi hadde blitt et superteam. Du kunne lært teorien og pekt på hva jeg skulle skru på, så kunne jeg skrudd. Jeg syns nemlig skraller, piper, forlengere o.s.v er kjempe enkelt. Teori derimot, der stopper det opp for meg :D 

:huh:

vi kan le av det, men ærlig talt, det er kvinner/menn som deg jeg liker spesielt lett,

for de som innehar en kunnskap jeg ikke har, trenger jeg. ( man finner ikke alt ved å google)

Men i morgen skal jeg og bilen min kanskje langt inni en dal, og møte et ekte mannfolk, som har skrudd bil fra han ble født:-)

Da er det bra jeg har lært meg at skrålle heter skralle og hvilken vei inn og ut er:D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...