Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For ca. 1,5 år siden så begynte jeg å bli dårlig. Det begynte med at jeg ble irritert og lettere sint over ubetydelige ting og det gikk utover samboer og barn. Jeg var aldri fysisk voldelig, men jeg kunne bli veldig "streng" med barna og si mye rart til både dem og samboeren min. Etter hvert så utviklet irritasjon og sinne til at jeg ble voldsomt sint. Bl.a. så startet jeg en biljakt etter samboer og barna hans en gang jeg var sint, jeg klarte ikke å styre meg. Jeg visste innerst inne at det var galt, men kroppen min klarte ikke å stoppe. En annen gang når jeg var veldig sint over en fille ting så var jeg ikke langt unna selvmord.

Har aldri vært så sint tidligere i livet.

Hva kan dette være? Trodde ikke det var mulig å bli så sint at man mistet alt av kontroll.

Anonymkode: 4f994...a47

Skrevet

Kan sikkert være mange ting. F.eks. emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse. Du bør jo søke hjelp, om ikke for din egen del så i alle fall for andre du forholder deg til.

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Wretch skrev:

Kan sikkert være mange ting. F.eks. emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse. Du bør jo søke hjelp, om ikke for din egen del så i alle fall for andre du forholder deg til.

Tror ikke det er personlighetsforstyrrelse. Ser ut som dette er noe som har tilkommet i  voksen alder. Begynner ikke pf tidligere?

Agitert depresjon? 

Men søke hjelp!

Hvor gammel er du fortesten

Anonymkode: b9c66...cc7

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Aller først ville jeg sjekket depresjon.

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Aller først ville jeg sjekket depresjon.

Glemte å nevne at jeg har alvorlig depresjon og kompleks ptsd, men kan man bli så sint at man mister alt av kontroll?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjent på lignende med kompleks ptsd / depresjon. Det ble bedre når vi så på det som redsel/angst, og ikke sinne. Da ble det oftere lettere å forstå.

Anonymkode: a893e...90b

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke det er personlighetsforstyrrelse. Ser ut som dette er noe som har tilkommet i  voksen alder. Begynner ikke pf tidligere?

Agitert depresjon? 

Men søke hjelp!

Hvor gammel er du fortesten

Jeg er 35 år og har akkurat fått diagnosene. Har mest sannsynlig nesten levd hele livet med ptsd uten at jeg har vært klar over det. Det har blitt en normaltilstand for meg.

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Glemte å nevne at jeg har alvorlig depresjon og kompleks ptsd, men kan man bli så sint at man mister alt av kontroll?

Det styrker vel mistanken om at depresjon er årsaken. Om ikke nylig gjort, ville jeg likevel fått tatt noen blodprøver, så som stoffskifte prøver,  blodsukker, homocystein m.fl.

Du må uansett gi beskjed til fastlegen eller annen behandler for å få behandling. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...