Gå til innhold

Bipolar-Alkohol-psykopat-Sykelig sjalu

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mann , samboer med en kvinne. Hun har trekk som tydleigvis ikke lege eller koleger eller generel familie ser , og eller ikke ønsker å se å ta fatt i. Jeg er selv nå totalt nedkjørt og har nesten gitt opp da jeg er totalt uslitt og utbrent, har ikke mere energi til å fortsette.

Jeg elsker henne over alt på jord og leter etter den "grønne" pillen som kan ordne alt.

PS: LES LITT OM BIPOLAR-4, ALKOHOLISME, PSYKOPATI, OG SYKELIG SJALU. FOR Å SETTE DETTE I PERSPEKTIV PÅ RIKTIG MÅTE.

Trenger ikke gå inn på signalemang av henne når det gjelder psyke , les de punkter som er under Bipolar 4, alle stemmer, 3/4 av symtomer på psykopat stemmer, 100% stemmer på alkoholisme, 75% stemmer på Sykelig sjalu.

Hun har et stort alkohol forbruk men nekter for at hun har problemer med dette, men der er ingen tvil, 25 til 40 flasker vin i måneden, mm.

Etter å ha lest alt jeg kan finne av info om diverse ,så om jeg leser symtomer på f,eks Bipolal 4 så stemmer det på alle punker, sønnen som ikke lenger bor hjemme kom til det samme, videre så er hun sykelig sjalu, mange trekk der og, samt om vi leser om psykopater , ja så er det mye som har felles trekk der og.

Hun har et farlig sinne uten noen form for lunte, aldrig hun som starter heftige diskusjoer, som altid ender med bråk, kan uten problemer knuse ting rundt seg, gjerne og knuse et melke glass i hodet på meg, har gått bra med meg så langt, fåt mange skrammer, sår og merker mm.

Hun skal når hun blir sint/klikker drepe og lemleste meg og alle som ikke er enig med henne. Har ufattelig mange eksempler på episoder etter 5 års samboerskap.

Selv så er hun helt klinkende klar på at det er jeg som lager bråk og er totalt idiot i hodet. Om noen , inkl sønnen prøver å snakke til henne så klikker hun og ber dem dra til h........,. og hvel så det.

Forteller mange rundtom hvor stygg jeg er med henne og at jeg slår og banker henn, for hun er jo bare snill hele tiden, hun lyger og lager massse usanne historier etc , vrir seg unna konfrotasjon ang dette , eller svarer med å komme med usanne beskyldinger tilbake.

Jeg kunne skrive bok om alt som har skjed og hvordan hun oppfører seg.

Hvet liksom ikke hvordan jeg skal få frem helt hvordan hun oppfører seg, men slik det har blitt så er det nesten en være måte somgår igjen hver uke og er ikke til å holde ut.

Skalta en enkel historie som er den siste episoden: vi reise på campingen onsdagen før kr,himmelsfarsdag, hun drakk en del torsdag på dag/kveld, en av mine annsatte ringte og trengte hjelp ang en maskin hos en av våre kunder, som han skulle til Fredag morgen. Mens jeg snakket med han slengte hun i megat han var en løgner og idiot som bare svindlet meg, etter å ha avsluttet samtalen spurte jeg henne hva hun mente med dette, hun sa at det skulle jeg drite i, fordi dette var hennes syn på han, hun har bare hilst på han en gan i den tiden han har hvert ansatt og han gjør en kjempe jobb på alle måter, dette sa jeg at var ufint og usakelig sagt når hun ikke kjente til han og hvordan han jobber. Da var jeg en totalt blåst idiot og kunne bare dra til helv...,.Jeg prøvde å holde meg unna henne resten av kvelden, men hun hang på meg og mente jeg burde dra til hel,,, siden jeg klarte å lage bråk av dette. Jeg gikk å la meg ca 23.30. hun satt igjen isalongen og drakk tett utover natten, drev å ringte til venniner for å fortelle hvor stygg jeg var og at jeg hadde fysisk hvert stygg med henne, hun kom inn til meg flere ganger og skulle diskutere i ett hel,,,,, skit sinne . Jeg gikk utav vognen og tok meg en sopasertur ca 20 min, hun laget da et sirkus fordi jeg for å lusket rundt på campingen. Bråket fortsatte med at hun knuste vår nye DAB radio, Jeg gikk å la meg , gun satt igjen og drakk litt videre, tidlig på morgenen kom hun inn og klabber til meg og ber meg komme meg vekk, jeg står opp og legger meg i salongen, får ikke sove , hun sovner og sover til ca 13.30. ståropp og lurrer i seglitt alkohol. Jeg later som ingenting, dagen går fredlig for seg , men hun smådrikker i skjul, dagen går greit, Lørdag hanter vi en nivø og niese som skal være med oss til Søndag. Hun går i gjevn bris/rus hele helgen , ikke tydelig beruset men heller ikke edru, fra Torsdag til Søndag drakk hun 7 fl, hvitvin-2 fl, sterk rødvin, 1/2 flaske Jægermeister, noen øl og noen sider. Vi leverer ungen på vei hjem, når vi kommer hjem drikker hun en 1/2 fl, rødvin før vi legger oss.

Mandag morgen er formen hennes fin, jeg går på jobb , hun skal ikke på jobb før 13.00.

Kan ta et enkelt kort eksempel som er helt vanlig: vi sitter i sengen, koser oss små spruddler og ser en film , hun går på kjøkkenet for å hente noe snadder, mens hun er på kjøkkenet så hører jeg at hun begynner å banne å steike, hun kommer brasende inn til meg og spør hvorfor jeg nå igjen lager så helsikens bråk og krangling, jeg spør hva det nå som hvar gale, og hun ber meg komme meg til hel,,,,.,ut, og spør igjen hvorfor jeg atter en gang laget bråk, . Dette kom helt uten forvarsel, helt utav det blå. Slike ting skjer oftere og oftere, og i ettertid når jeg spør henne hva som skjedde , så svarer hun bare med at jeg begynte å lage bråk , så jeg hvet godt hva hun mener. Ingeting skjedde faktisk

Jeg skriver henne et brev at jeg ikke lenger klarer dette med hennes drikking og evne til å lage bråk, jeg er nervøs og snart nerve vrak fordi jeg sover nesten ikke om natten lenger og har hvel ikke gjort det de to siste år,  så jeg skriver at jeg gjør det slutt om hun ikke gjør noe med alkoholen og skit sinnet sitt , samt all lygingen, jeg sover på jobben de første dager, og det hagler på med forferdelige meldinger pr tlf. Det fortsetter hele uken, jeg svarer lite og ingenting. Hun mener jeg er syk og trenger hjelp fordi jeg er en utro jævel og psykopat, og masse masse mer. Jeg reiser ut i vognen på 16 mai , helt alene, blir værende der , det kommer mange mld, 18,mai om morgenen kommer hun ca kl 08.00. banker på vognen og ber meg åpne, jeg svarer ikke på noe som helst, helt til hun med en stein knuser vinduet i vognen, da åpner jeg , går ut i bilen og kjører et stykke bort, hun kommer etter og hyler og skriker. For første gang ringer jeg politiet, de kommer etter ca 30 Min, og taer henne med seg pga jeg sa jeg hadde mistanke om promille kjøring , samt truende adferd og hærverk. Hun blir med dem til avhør, dette da de mente hun ikke var stabil nok på dette tidspunktet til å avgi fornuftig forklaring. Jeg var til avhør senere på dagen. Hun fikk inndradd sertefikatet inntil svar på blodprøve. I ettertid har det hvert mange meldinger om hvor jævlig jeg hadde hvert som hadde ringt politiet, episoden har hendt flere ganger før ,der jeg har reist på jobben for å sove , hun har kommet der og knust div vinduer fordi jeg ikke åpner, og da tilsynelatende edru. Videre til familien forteller hun først at hun ble så provosert fordi jeg ikke slapp henne inn og at jeg skrek ut fra vognen at hun var en hore, neste dag var forklaringen at jeg hadde bedt henne komme inn , så hadde jeg servert henne rødvin , for så etterpå ringe politiet og anmelde henne. Dette er en forholdsvis enkel og fredelig episode, men den siste som skjedde.

I alle lignende settinger så ringer hun rundt og direkte lyger og lager usanne historier til spesielt sønnen, han snakker med meg om alt og tror ikke lenger på moren, fordi at vi har tatt henne i løgner etter løgner mm, mangen rare historier som ikke er sanne. Hun mener selv at hun ikke lyger og er bare snill og grei, det er jeg som er totalt idiot og syk i hodet og er psykopat.

Trenger ikke gå inn på signalemang av henne når det gjelder psyke , les de punkter som er under Bipolar 4, alle stemmer, 3/4 av symtomer på psykopat stemmer, 100% stemmer på alkoholisme, 75% stemmer på Sykelig sjalu.

Vi har snakket med psykolog, (jeg og gutten hennes i felleskap,) og får der beskjed på at så lenge hun ikke ser selv hva hun holder på med så kan ingen hjelpe, .

Når jeg var hos politiet i avhør etter nevnte episode så forklarte de meg litt ang å kontakte lokale politiet og at det var noe som het TUTOR. Men hvordan skal men kunne komme videre med dette. Selv så drikker jeg ikke mer en max 1 til 2 bokser sider, er etter sigende fredlig og rolig.

Jeg elsker henne av hele mitt hjerte, hun er en utrolig flott og sjarmerende jente, er faktisk 46 år men ser ut som 10 år yngre. Verdens herligeste og snilleste vesen jeg hvet om, når hun er seg selv, hun vet ikke hva godt hun skal gjøre.

Jeg får av leger og psykologer bare beskjed på å komme meg vekk , før jeg selv går til grunne, men der må da være en eller annen måte å hjelpe henne på.

Trenger rask den hjelp jeg måtte kunne finne her på alle måter.

Anonymkode: 5fb77...536

Skrevet

Den pillen finnes ikke. Det er ingenting du kan gjøre foruten å ta henne på ordet neste gang og komme deg LANGT vekk.

Bipolar 4 betyr i grunn ikke annet enn at man er kronisk hypoman. Det forklarer jo ikke dette alene.

Jeg må nesten få spørre hvorfor du elsker henne så høyt som du gjør selv om hun i perioder er normal. Du blir vel såret av henne? Det finnes normale mennesker der ute, som sagt må du komme deg vekk.

Skrevet

For meg er det helt uforståelig at du velger å holde fast ved en slik relasjon.

Skrevet
4 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Den pillen finnes ikke. Det er ingenting du kan gjøre foruten å ta henne på ordet neste gang og komme deg LANGT vekk.

Bipolar 4 betyr i grunn ikke annet enn at man er kronisk hypoman. Det forklarer jo ikke dette alene.

Jeg må nesten få spørre hvorfor du elsker henne så høyt som du gjør selv om hun i perioder er normal. Du blir vel såret av henne? Det finnes normale mennesker der ute, som sagt må du komme deg vekk.

Godt spørsmål, jeg har ikke noe annet svar en at jeg faktisk er ufattelig glad i henne, faktisk. Men ser godt at folk mener jeg må komme meg bort, det hadde jeg klart sagt til andre om det hadde hvert dem de gjaldt. Men der bor en annen person inni der.

Skrevet
1 minutt siden, hjelpmeg21 skrev:

Godt spørsmål, jeg har ikke noe annet svar en at jeg faktisk er ufattelig glad i henne, faktisk. Men ser godt at folk mener jeg må komme meg bort, det hadde jeg klart sagt til andre om det hadde hvert dem de gjaldt. Men der bor en annen person inni der.

Skjønner det du sier, men du må ta i betraktning at dette blir ikke bedre. Det finnes ingen helbredende behandling for psykopati, og om det finnes behandling for BP4 så vil hun fortsatt ha alt det andre.

Slike mennesker må dessverre bare leve livet sitt alene. Det er ikke bedre at to liv blir ødelagt enn ett.

Skrevet
1 minutt siden, issomethingwrong skrev:

Skjønner det du sier, men du må ta i betraktning at dette blir ikke bedre. Det finnes ingen helbredende behandling for psykopati, og om det finnes behandling for BP4 så vil hun fortsatt ha alt det andre.

Slike mennesker må dessverre bare leve livet sitt alene. Det er ikke bedre at to liv blir ødelagt enn ett.

Jo ser det, men inni meg så nekter jeg å gi opp, så det er nok gjerne jeg som trenger hjelp for å komme meg bort fra henne.

Skrevet
Et øyeblikk siden, hjelpmeg21 skrev:

Jo ser det, men inni meg så nekter jeg å gi opp, så det er nok gjerne jeg som trenger hjelp for å komme meg bort fra henne.

Ja, jeg lurer litt på om du kanskje har rett i det. At du trenger hjelp til det.

Når verdens beste psykiatere ikke har funnet en "kur" for dette, hva er det som får deg til å tro at du får det til?

Skrevet
1 minutt siden, issomethingwrong skrev:

Ja, jeg lurer litt på om du kanskje har rett i det. At du trenger hjelp til det.

Når verdens beste psykiatere ikke har funnet en "kur" for dette, hva er det som får deg til å tro at du får det til?

Har ikke svar til deg på det, er bare så oppgitt og har lenge levd i håpet og troen. Ser klart hva du mener , men det er så sårtog vondt å måtte gi opp noe en har kjempet for i mange årog gitt alt av seg selv og hvel så det.

Skrevet
7 minutter siden, hjelpmeg21 skrev:

Har ikke svar til deg på det, er bare så oppgitt og har lenge levd i håpet og troen. Ser klart hva du mener , men det er så sårtog vondt å måtte gi opp noe en har kjempet for i mange årog gitt alt av seg selv og hvel så det.

Beklager at jeg ikke sugar-coater det jeg skriver. Jeg har selvfølgelig både forståelse og medfølelse for deg. Kjenner til mange som har vært i tilsvarende situasjon.

Dessverre blir konklusjonen min den samme. Det eneste som nytter er å komme seg videre.

Skrevet
24 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Beklager at jeg ikke sugar-coater det jeg skriver. Jeg har selvfølgelig både forståelse og medfølelse for deg. Kjenner til mange som har vært i tilsvarende situasjon.

Dessverre blir konklusjonen min den samme. Det eneste som nytter er å komme seg videre.

Du trenger ikke beklage, jeg setter pris på ærlige og oppriktige svar/kommentarer. Trenger det nok. Så takker for dine svar.

Skrevet
50 minutter siden, frosken skrev:

For meg er det helt uforståelig at du velger å holde fast ved en slik relasjon.

Jo ser den men det er noe som holder meg fast, gjerne fordi jeg nekter for at der ikke finnes hjelp for slike mennesker, og jeg er så ubeskrivelig i den  personen som var der for lang tid siden og som av og til er der nå. Videre så erdet gjerne noe med det at forlate noen som ligger nede og er syk, samt trenger hjelp. Men får til stadighet de samme spørsmål  som du kom med.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Siden hun ikke har det som loven kaller "alvorlig sinnslidelse" = psykose, kan hun ikke tvangsbehandles.

Det finnes behandling som kunne ha hjulpet, men det krever at hun innser at det er HUN som eier problemet, og at hun virkelig ønsker en endring.

Gjest Gargamel
Skrevet

Lykke til med å komme deg ut. Kanskje det er et sånt sjokk som må til for at hun skal slutte å drikke. Ville ikke regnet med det, men det er heller ikke spesielt sannsynlig at hun skal komme på slutte helt av seg selv heller. Like greit å riste litt i båten.

Skrevet
5 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Det finnes behandling som kunne ha hjulpet, men det krever at hun innser at det er HUN som eier problemet, og at hun virkelig ønsker en endring.

Jeg trodde jo at hvis man kom til denne erkjennelsen, så er mye av jobben gjort ifm behandling, men at problemet var at en "psykopat" aldri kom til denne erkjennelsen. 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Vi vet jo ikke om hun er psykopat. 

Skrevet

Jeg vil råde deg til å stille et ultimatum mht alkoholforbruket hennes. Dersom hun ikke slutter å drikke - av seg selv eller tar i mot behandling - bør du gå fra henne.

Spekulasjonene rundt andre årsaker (bipolar/ psykopati/ sjalusi) ville jeg råde deg til å la ligge. En person som konsumerer så mye alkohol som din samboer gjør, vil føle seg både forvirret, forstyrret og utvikle et svært dårlig selvbilde, og da er vegen til paranoia, følelse av skyld og skam være kort. Det kan godt være at væremåten hennes er begrunnet i noe annet enn alkoholismen, men det får du uansett først vite om hun går med på å slutte å drikke.

Gjest Gargamel
Skrevet

Jeg synes ikke det skal stilles noe ultimatum. Hvis man blir utsatt for såpass grov vold i et forhold er det ikke noe å forhandle om. 

Skrevet
50 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg synes ikke det skal stilles noe ultimatum. Hvis man blir utsatt for såpass grov vold i et forhold er det ikke noe å forhandle om. 

Enig

Skrevet
59 minutter siden, Gargamel skrev:

Personlig ville jeg ikke levd slik trådstarter gjør, og jeg ville ikke rådet mine nærmeste til å gjøre det heller. Trådstarter ber imidlertid om råd til å hjelpe, og der tror jeg det å bryte med alkohol er det riktige stedet å begynne her. Om hun blir edru og hyggelig - noe som virker noe usannsynlig ut fra det Ts skriver - har disse to myyyye å snakke om før de evt kan gå videre, kan du si...

Skrevet (endret)

At du elsker dette monsteret og ikke vil vekk, betyr vel at du har utviklet noe som kan minne om Stockholm-syndromet. Jo lenger du er sammen med denne forbryteren, jo større er sjansen for at du selv vil ende opp som behandlingstrengende. 

Fra en mann til en annen: Løp det du er kar om! Livet er for kort til å leve under psykisk og fysisk mishandling. 

Endret av Janus30

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...