Gå til innhold

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre...

Anbefalte innlegg

umakenverdt
Skrevet

Jeg hater å føle meg som et elendig menneske og være redd for at andre tenker det samme

Jeg hater at jeg ikke får til mat

Jeg hater at jeg har ødelagt kroppen min

Jeg hater trangen til å gjemme meg i et hjørne

Jeg hater at jeg ikke får til å kontrollere meg selv

Jeg hater at hver nære relasjon til andre mennesker oppleves kvelende

Jeg hater at jeg ikke ikke klarer å passe inn

Jeg hater at jeg ikke tør si hva jeg synes

Jeg hater at det kjennes som jeg aldri kan ta et riktig valg.

Mest av alt hater jeg at jeg ødelegger så mye for meg selv. Det er så mange forutsetninger som ligger til rette for at ting skal gå bedre. Jeg kan ikke finne noe annet enn meg som er feil. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med disse tankene som kverner, jeg burde heller bidra på noen måte, men jeg vet ikke hvordan

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• umakenverdt

23

• XbellaX

8

• frosken

5

• cathlin

4

Populære dager

Skrevet
1 minutt siden, umakenverdt skrev:

Jeg hater å føle meg som et elendig menneske og være redd for at andre tenker det samme

Mest av alt hater jeg at jeg ødelegger så mye for meg selv. Det er så mange forutsetninger som ligger til rette for at ting skal gå bedre. Jeg kan ikke finne noe annet enn meg som er feil. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med disse tankene som kverner, jeg burde heller bidra på noen måte, men jeg vet ikke hvordan

Kanskje har du rett i at du trenger å fokusere mer på aktiviteter utenfor deg selv. Deltar du i frivillig arbeid for tiden? Hvis ikke, så synes jeg du skal gjenoppta det.

Jeg synes også du skal utfordre deg selv til å skrive en like lang liste over hva du liker ved deg selv.

Skrevet (endret)
11 minutter siden, umakenverdt skrev:

Og så en liste på 10 ting du setter pris på ved deg selv.

Får du noe som helst ut av medisinene? Står du på det samme eller er noe forandret? 

Endret av XbellaX
umakenverdt
Skrevet
5 minutter siden, frosken skrev:

Kanskje har du rett i at du trenger å fokusere mer på aktiviteter utenfor deg selv. Deltar du i frivillig arbeid for tiden? Hvis ikke, så synes jeg du skal gjenoppta det.

Jeg synes også du skal utfordre deg selv til å skrive en like lang liste over hva du liker ved deg selv.

Ja, jeg gjør det, men bare en gang i uken, og jeg klarer ikke en gang gjøre det skikkelig.

Jeg tror ikke jeg kan skrive en slik liste med hva jeg faktisk liker ved meg selv. Jeg kan skrive en liste med ting jeg kunne presentert, men ikke ting jeg faktisk liker.

umakenverdt
Skrevet
2 minutter siden, XbellaX skrev:

Og så en liste på 10 ting du setter pris på ved deg selv.

Får du noe som helst ut av medisinene? Står du på det samme eller er noe forandret? 

Jeg kan skrive en liste med ting, men ikke noe jeg reelt setter pris på.

Jeg vet egentlig ikke. Jeg bruker remeron innimellom i perioder, men ellers er det det samme,

Skrevet
21 minutter siden, umakenverdt skrev:

Ja, jeg gjør det, men bare en gang i uken, og jeg klarer ikke en gang gjøre det skikkelig.

Jeg tror ikke jeg kan skrive en slik liste med hva jeg faktisk liker ved meg selv. Jeg kan skrive en liste med ting jeg kunne presentert, men ikke ting jeg faktisk liker.

Kan du prøve å komme frem til noen punkter som du tror andre liker ved deg?

umakenverdt
Skrevet
14 minutter siden, frosken skrev:

Kan du prøve å komme frem til noen punkter som du tror andre liker ved deg?

At jeg prøver å hjelpe med ting selv om jeg ikke får det til. Jeg prøver å være snill og hyggelig.

Skrevet
1 time siden, umakenverdt skrev:

Det var mye hat:-)

Du har rett til å føle alt dette.

Jeg bidro litt i dag, føler jeg med å ta kverken på en hel gjeng løvetann:-) Føles bra! Ellers burde jeg slutte å røyke, huff, og fikse opp i kostholdet mitt. Forholde ligger godt til rette for det, men det er ikke så lett. Sånn er nå livet akkurat nå.

Skrevet
52 minutter siden, umakenverdt skrev:

Jeg kan skrive en liste med ting, men ikke noe jeg reelt setter pris på.

Jeg vet egentlig ikke. Jeg bruker remeron innimellom i perioder, men ellers er det det samme,

Jeg tror du kan ha noe igjen for å øve deg på hente frem noe positivt ved din egen person og gjenta det høyt og daglig hver morgen og hver kveld. Du vil trolig oppleve at du lyver for deg selv i begynnelsen men det blir litt som å pusse tenner, etterhvert går det helt automatisk og ikke minst -det virker. Jeg synes ikke det er spesielt rart at du ikke klarer å finne 10, eller kanskje bare 3 ting som er bra med deg, du er jo helt utrent og selvfølelsen må trenes opp og holdes ved like som alt annet. 

umakenverdt
Skrevet
24 minutter siden, cathlin skrev:

Det var mye hat:-)

Du har rett til å føle alt dette.

Jeg bidro litt i dag, føler jeg med å ta kverken på en hel gjeng løvetann:-) Føles bra! Ellers burde jeg slutte å røyke, huff, og fikse opp i kostholdet mitt. Forholde ligger godt til rette for det, men det er ikke så lett. Sånn er nå livet akkurat nå.

Jeg kan ikke klage, jeg vet bare ikke hvordan jeg skal fikse noe som helst. Sånn er nå livet akkurat nå hos meg også. Bra du fikk tatt knekken på gjengen med løvetann :)

umakenverdt
Skrevet
26 minutter siden, XbellaX skrev:

Jeg tror du kan ha noe igjen for å øve deg på hente frem noe positivt ved din egen person og gjenta det høyt og daglig hver morgen og hver kveld. Du vil trolig oppleve at du lyver for deg selv i begynnelsen men det blir litt som å pusse tenner, etterhvert går det helt automatisk og ikke minst -det virker. Jeg synes ikke det er spesielt rart at du ikke klarer å finne 10, eller kanskje bare 3 ting som er bra med deg, du er jo helt utrent og selvfølelsen må trenes opp og holdes ved like som alt annet. 

Men hvor lenge kan jeg ha unnskyldningen at jeg er utrent? Det er så mye jeg skal prøve, jeg blir helt overveldet, jeg vet ikke hvor jeg skal snu meg. 

Gjest Gargamel
Skrevet

3 minutter siden, umakenverdt skrev:

Jeg kan ikke klage, jeg vet bare ikke hvordan jeg skal fikse noe som helst. Sånn er nå livet akkurat nå hos meg også. Bra du fikk tatt knekken på gjengen med løvetann :)

Hva om du er ok som du er? Du klarer deg selv og plager ingen.

umakenverdt
Skrevet
2 minutter siden, Gargamel skrev:

Hva om du er ok som du er? Du klarer deg selv og plager ingen.

Jeg synes det er vanskelig å vite hva jeg skal svare på innlegget ditt, jeg vil ikke være frekk eller utakknemlig. Jeg synes imidlertid det er vanskelig å se ok i forhold til hva. Jeg har så mange negative egenskaper.

Skrevet
10 minutter siden, umakenverdt skrev:

Men hvor lenge kan jeg ha unnskyldningen at jeg er utrent? Det er så mye jeg skal prøve, jeg blir helt overveldet, jeg vet ikke hvor jeg skal snu meg. 

Konkretiser, få det ned på papiret. Når alt kjennes overveldende så skriv ned hva som skal gjøre og lag deg noen planer på hvordan du kan angripe situasjonene og hva som kan vente til f.eks neste uke. Overveldelse og kaos er mylder av tanker som ofte forminskes ganske kraftig når du gjør disse tankene konkrete. 

umakenverdt
Skrevet
7 minutter siden, XbellaX skrev:

Konkretiser, få det ned på papiret. Når alt kjennes overveldende så skriv ned hva som skal gjøre og lag deg noen planer på hvordan du kan angripe situasjonene og hva som kan vente til f.eks neste uke. Overveldelse og kaos er mylder av tanker som ofte forminskes ganske kraftig når du gjør disse tankene konkrete. 

Men det er så mye jeg ikke får gjort noe med, jeg får ikke gått tilbake og brukt helga på å lese. Fikk gjort en ting da. Det er så mange teknikker jeg skal bruke, så mye jeg skal lese, så mye bedre jeg må bli. Jeg har ingen unnskyldning annet enn at jeg ikke har gjort det. Det må vel bety at det ikke egentlig er så viktig for meg.

Skrevet
Et øyeblikk siden, umakenverdt skrev:

Men det er så mye jeg ikke får gjort noe med, jeg får ikke gått tilbake og brukt helga på å lese. Fikk gjort en ting da. Det er så mange teknikker jeg skal bruke, så mye jeg skal lese, så mye bedre jeg må bli. Jeg har ingen unnskyldning annet enn at jeg ikke har gjort det. Det må vel bety at det ikke egentlig er så viktig for meg.

Nei du får ikke denne helgen på nytt, men du har resten av kvelden og i morgen er det en ny dag. Litt, -jevnlig, små skritt, det er det som drar.

umakenverdt
Skrevet
2 minutter siden, XbellaX skrev:

Nei du får ikke denne helgen på nytt, men du har resten av kvelden og i morgen er det en ny dag. Litt, -jevnlig, små skritt, det er det som drar.

Ja, men når skrittene stort sett går bakover. Da må det være noe feil med meg,

Skrevet
6 minutter siden, umakenverdt skrev:

Hvorfor skal du bruke helgen til å lese? Hvorfor har du ikke fri?

Skrevet
36 minutter siden, umakenverdt skrev:

Du har rett til å være til og eksistere i verden, du også. Å få utløp for frustrasjon er nesten livsnødvendig av og til. Og du bruker ord, det er bra. Vet ikke om du går til psykolog? Får du sagt ting der? Det er mange måter å angripe ting på, av og til nesten litt for mange, så det kan jo sette noen og en hver ut av spill noen ganger.

umakenverdt
Skrevet
1 minutt siden, frosken skrev:

Hvorfor skal du bruke helgen til å lese? Hvorfor har du ikke fri?

Jeg har fri, men jeg vil ikke klare neste uke hvis jeg ikke leser i helgen. Men ikke det at jeg gjør som jeg skal uansett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...