Gå til innhold

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre...

Anbefalte innlegg

umakenverdt
Skrevet
2 minutter siden, cathlin skrev:

Du har rett til å være til og eksistere i verden, du også. Å få utløp for frustrasjon er nesten livsnødvendig av og til. Og du bruker ord, det er bra. Vet ikke om du går til psykolog? Får du sagt ting der? Det er mange måter å angripe ting på, av og til nesten litt for mange, så det kan jo sette noen og en hver ut av spill noen ganger.

Jeg gjør det, men jeg vet ikke om jeg bruker tiden der riktig. Det er så mye og overveldende, så mange måter å angripe ting på. 

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• umakenverdt

23

• XbellaX

8

• frosken

5

• cathlin

4

Populære dager

Skrevet
3 minutter siden, umakenverdt skrev:

Jeg har fri, men jeg vil ikke klare neste uke hvis jeg ikke leser i helgen. Men ikke det at jeg gjør som jeg skal uansett.

Hvis denne lesingen er jobbrelatert, så tror jeg du nå overstrekker deg i forhold til jobb. Viktig at du også har tid til å surre med god samvittiget :-)

umakenverdt
Skrevet
Et øyeblikk siden, frosken skrev:

Hvis denne lesingen er jobbrelatert, så tror jeg du nå overstrekker deg i forhold til jobb. Viktig at du også har tid til å surre med god samvittiget :-)

Hvis jeg skal klare det jeg skal på jobb, så må jeg lese i helgen. Jeg overstrekker meg ikke, jeg burde hatt plenty med tid. Jeg surrer plenti, så det er ikke noe fare med at det blir for lite surring.

Skrevet
Et øyeblikk siden, umakenverdt skrev:

Hvis jeg skal klare det jeg skal på jobb, så må jeg lese i helgen. Jeg overstrekker meg ikke, jeg burde hatt plenty med tid. Jeg surrer plenti, så det er ikke noe fare med at det blir for lite surring.

Jo, sannsynligvis for lite surring _med god samvittighet_. Surring med dårlig samvittighet gjelds ikke.

umakenverdt
Skrevet
1 minutt siden, frosken skrev:

Jo, sannsynligvis for lite surring _med god samvittighet_. Surring med dårlig samvittighet gjelds ikke.

Surring med dårlig samvittighet er bortkastet.

Skrevet
8 minutter siden, umakenverdt skrev:

Jeg gjør det, men jeg vet ikke om jeg bruker tiden der riktig. Det er så mye og overveldende, så mange måter å angripe ting på. 

Håper du ikke har dårlig tid. Det kan ta en stund å finne ut av ting.

umakenverdt
Skrevet
6 minutter siden, cathlin skrev:

Håper du ikke har dårlig tid. Det kan ta en stund å finne ut av ting.

Jeg skal ikke gjøre destruktive ting, om ikke dette regnes som destruktivt. Jeg vet ikke om jeg klarer å finne ut av ting 

Skrevet

Lurer på om jeg var litt destruktiv da jeg tok knekken på løvetann i dag. Løvetannen ville nok ment det.

Høres vanskelig hvis du er usikker på hva som er destruktiv og ikke. Greit å ha noen å samarbeide med på veien. Og hvis du hater deg selv, er det kanskje verre å la være? Uansett ikke lett å bryte game vaner. Håper du gir deg selv litt space.

Skrevet
1 time siden, umakenverdt skrev:

Ja, men når skrittene stort sett går bakover. Da må det være noe feil med meg,

Det kan være kravene du setter som er for høye i forhold til der du er, det kan være det er for mange aktiviteter, det kan være at du ikke gir deg selv nok pusterom, for å nevne noe.  

umakenverdt
Skrevet
24 minutter siden, cathlin skrev:

Lurer på om jeg var litt destruktiv da jeg tok knekken på løvetann i dag. Løvetannen ville nok ment det.

Høres vanskelig hvis du er usikker på hva som er destruktiv og ikke. Greit å ha noen å samarbeide med på veien. Og hvis du hater deg selv, er det kanskje verre å la være? Uansett ikke lett å bryte game vaner. Håper du gir deg selv litt space.

Løvetannen ville nok ment at mennesker generelt var ganske destruktive.

Det er kanskje verre å la være. TAkk

umakenverdt
Skrevet
19 minutter siden, XbellaX skrev:

Det kan være kravene du setter som er for høye i forhold til der du er, det kan være det er for mange aktiviteter, det kan være at du ikke gir deg selv nok pusterom, for å nevne noe.  

Jeg vet ikke, 

Skrevet
1 minutt siden, umakenverdt skrev:

Jeg vet ikke, 

I morgen er en ny dag med nye muligheter, i kveld tar du fri :-) 

umakenverdt
Skrevet
1 minutt siden, XbellaX skrev:

I morgen er en ny dag med nye muligheter, i kveld tar du fri :-) 

Jeg tror ikke jeg klarer morgendagen hvis jeg tar fri i kveld. det kjennes som huden min kravler.

Skrevet
Et øyeblikk siden, umakenverdt skrev:

Jeg tror ikke jeg klarer morgendagen hvis jeg tar fri i kveld. det kjennes som huden min kravler.

Er det jobbrelatert, er dette noe din sjef krever at du gjør?

umakenverdt
Skrevet
1 minutt siden, XbellaX skrev:

Er det jobbrelatert, er dette noe din sjef krever at du gjør?

nei, ingen krever noe av meg. men da er jeg ikke forberdt, skulle lese på noen spørsmål i helgen

Skrevet
5 minutter siden, umakenverdt skrev:

nei, ingen krever noe av meg. men da er jeg ikke forberdt, skulle lese på noen spørsmål i helgen

Da synes jeg du kan gi deg selv en tidsfrist på 30 min eller 60 min, avh av hva det dreier seg om. Det har ingen hensikt å sitte i flere timer eller til langt på natt. Du har en ny jobbdag i morgen og du trenger å få en god nattesøvn når du har det så kaotisk som du har det nå. 

umakenverdt
Skrevet
6 minutter siden, XbellaX skrev:

Da synes jeg du kan gi deg selv en tidsfrist på 30 min eller 60 min, avh av hva det dreier seg om. Det har ingen hensikt å sitte i flere timer eller til langt på natt. Du har en ny jobbdag i morgen og du trenger å få en god nattesøvn når du har det så kaotisk som du har det nå. 

Jeg burde bruke lengre tid. Jeg bruker mer tid på klare å lese også

Gjest Gargamel
Skrevet
2 timer siden, umakenverdt skrev:

Jeg synes det er vanskelig å vite hva jeg skal svare på innlegget ditt, jeg vil ikke være frekk eller utakknemlig. Jeg synes imidlertid det er vanskelig å se ok i forhold til hva. Jeg har så mange negative egenskaper.

Du får bare svare ærlig, uten å tenke så mye på om det et frekt eller ikke. Innlegget mitt var jo bare et hofteskudd. 

Jeg mente du klarer deg ok i forhold til de som ikke er i stand til å jobbe og/eller terroriserer andre. Jeg synes ikke de feilene du ramser opp er veldig alvorlige, men jeg skjønner jo at de er alvorlige i ditt hode. Jeg har bare en følelse av at selvransakelsen av det slaget er en del av problemet og ikke løsningen. Kanskje du hadde vært bedre tjent med å ikke tenke så mye på om du er bra eller dårlig. 

umakenverdt
Skrevet
16 minutter siden, Gargamel skrev:

Du får bare svare ærlig, uten å tenke så mye på om det et frekt eller ikke. Innlegget mitt var jo bare et hofteskudd. 

Jeg mente du klarer deg ok i forhold til de som ikke er i stand til å jobbe og/eller terroriserer andre. Jeg synes ikke de feilene du ramser opp er veldig alvorlige, men jeg skjønner jo at de er alvorlige i ditt hode. Jeg har bare en følelse av at selvransakelsen av det slaget er en del av problemet og ikke løsningen. Kanskje du hadde vært bedre tjent med å ikke tenke så mye på om du er bra eller dårlig. 

Jeg synes det er en vanskelig balansegang mellom det å tenke gjennom det jeg snakker om i terapi og selvransakelse. Jeg er lei meg for at jeg kverner, og burde ikke utsette dere for dette. 

Madelenemie
Skrevet
3 timer siden, umakenverdt skrev:

Jeg synes det er vanskelig å vite hva jeg skal svare på innlegget ditt, jeg vil ikke være frekk eller utakknemlig. Jeg synes imidlertid det er vanskelig å se ok i forhold til hva. Jeg har så mange negative egenskaper.

Hei!

Du er meget flink sammenlignet med mange.

Gargamel er inne på noe av det: du plager ingen, du klarer deg selv.

Jeg har en lei følelse av at om jeg sier dette 1000 ganger til deg, vil det ikke gå inn, du har alltid et men, alltid en forklaring osv..,og for den typen fastlåsthet i tankemønstret, tror jeg det må årevis med terapi til. For du virker som en steinhard nøtt å knekke;)

Men det starter med at du må la deg knekke, hvis du uansett tviholder på ditt eget negative tankemønster, så kverner du på akkurat det samme om, 5, 10 eller 20 år. Valget må du ta, og løsningen er krevende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...