AnonymBruker Skrevet 23. mai 2016 Skrevet 23. mai 2016 Jeg startet på Orfiril for 3 dager siden. Jeg blir ekstremt trøtt 1-2 timer etter at jeg har tatt den. Er dette en bivirkning som vil vare så lenge jeg tar Orfiril eller kan det være en bivirkning nå under oppstart og opptrapping? Om det er det siste, hvor lenge må jeg regne med at bivirkningene vil vare? På forhånd tusen takk, Nils Håvard, om du tar deg tid til å svare meg. Anonymkode: cca7b...f87 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 23. mai 2016 Skrevet 23. mai 2016 Dette er en oppstartsbivirkning som varer (avtagende) i 2-3- uker. 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 27. mai 2016 Skrevet 27. mai 2016 Siden du ikke ønsker anonyme brukere: Jeg henviser til følgende tråd: http://forum.doktoronline.no/topic/411812-orfiril-bivirkning-eller-oppstartsbivirkning/ Jeg er kanskje feig, men jeg vet ikke om jeg orker Orfiril. Om en uke skal dosen økes og jeg ser for meg ytterligere trøtthet. Jeg kan sove i 9-10 timer om natten (før oppstart på Orfiril sov jeg 7-8 timer) og må sove litt på formiddagen. Jeg ser at flere antiepileptiske medisiner øker GABA i hjernen. Mange medisiner gir trøtthet. En annen bivirkning jeg har fått er total mangel på matlyst. På én uke har jeg gått ned 1,5 kg. Jeg var undervektig før start av Orfiril. I morgen/dag skal jeg til terapeuten min og har med vilje ikke tatt kveldsdosen og kommer ikke til å ta dosen i morgen tidlig, men deretter starte på Orfiril igjen fredag ettermiddag. Dette er uheldig og dumt, men jeg føler ikke jeg har noe valg for å få mest mulig ut av terapitimen. Jeg føler en fortvilelse. Jeg føler meg "tvangsmedisinert", for nevrologen vet best og vet hvilke medisiner som trengs i mitt tilfelle for å forhindre mine anfall. Ingen medisin gir anfall. Medisering gir bivirkninger. Du nevner at Lamictal får dobbelt virkning ved bruk av Orfiril (fjernet nå). Jeg går på 300 mg kveld. Dette ble langt og jeg skal forsøke å oppsummere: 1. Hva bør jeg gjøre ift.den fraværende matlyst? Jeg forsøker å få i meg mat, men det byr meg imot og jeg lar være å spise. 2. Hva er konsekvensene om jeg hopper over to doser for å slippe trøttheten? 3. Er kveldsdosen av Lamictal på 300 mg for høy? Tusen takk om du tar deg tid til å lese dette innlegget og svare på mine tre spørsmål 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.