umakenverdt Skrevet 23. mai 2016 Skrevet 23. mai 2016 Jeg vet jeg har skrevet to tråder på to dager nå, så hvis dette blir for mye er det bare å slette. Jeg har imidlertid et spørsmål jeg lurer på og som jeg ikke vet helt hvordan jeg skal forholde meg til. Jeg skal til legen med spørsmål om eventuell ny resept på medisinene jeg tar. Han har ikke vært involvert i noe tidligere så dette blir første gang jeg tar det opp med ham. Jeg bruker 60 mg fontex hver dag. Jeg har gått på dem litt over ett år for depresjon og problemer med mat. Jeg har den siste perioden hatt det litt verre igjen, men det kan jo skyldes meg og ikke medisinene. Jeg vet jo ikke hvorvidt medisinene fungerer eller ikke. Jeg bruker også remeron innimellom for søvn, da 7,5 mg (en halv tablett). Jeg er usikker på hvordan jeg skal snakke med legen om dette. Jeg kjenner meg overveldet og full av rot for tiden. 0 Siter
Trine Skrevet 23. mai 2016 Skrevet 23. mai 2016 Er du hakke gal dame!!!! Tenke seg til å skrive to innlegg på to dager. Du er virkelig ikke tam Du går på maks dose nå så jeg antar at det er lite aktuelt å øke dosen. Jeg syns du skal fortelle legen omtrent det du skriver her 27 minutter siden, umakenverdt skrev: Jeg bruker 60 mg fontex hver dag. Jeg har gått på dem litt over ett år for depresjon og problemer med mat. Jeg har den siste perioden hatt det litt verre igjen, men det kan jo skyldes meg og ikke medisinene. Jeg vet jo ikke hvorvidt medisinene fungerer eller ikke. Jeg bruker også remeron innimellom for søvn, da 7,5 mg (en halv tablett). Så lar du det være opp til legen å bestemme om du heller skal prøve noe annet, eller kombinere med noe. 1 Siter
umakenverdt Skrevet 23. mai 2016 Forfatter Skrevet 23. mai 2016 19 minutter siden, Trine skrev: Er du hakke gal dame!!!! Tenke seg til å skrive to innlegg på to dager. Du er virkelig ikke tam Du går på maks dose nå så jeg antar at det er lite aktuelt å øke dosen. Jeg syns du skal fortelle legen omtrent det du skriver her Så lar du det være opp til legen å bestemme om du heller skal prøve noe annet, eller kombinere med noe. Jeg vet du er ironisk, men det er rundt der det kjennes ut. Jeg har brukt ganske manges tålmodighet. Jeg gruer meg så fryktelig til å ta dette opp med legen, men jeg får prøve å få noe frem. Men jeg synes det er veldig vanskelig å svare på om jeg opplever at medisinene fungerer... 0 Siter
frosken Skrevet 23. mai 2016 Skrevet 23. mai 2016 Jeg tenker at det beste er om du klarer å si til legen omtrent det samme som du har skrevet her. Hvis du ikke allerede har gjort det, så kan du også spørre psykologen din om hun har noen tanker rundt dette med medisiner. 0 Siter
umakenverdt Skrevet 23. mai 2016 Forfatter Skrevet 23. mai 2016 1 minutt siden, frosken skrev: Jeg tenker at det beste er om du klarer å si til legen omtrent det samme som du har skrevet her. Hvis du ikke allerede har gjort det, så kan du også spørre psykologen din om hun har noen tanker rundt dette med medisiner. Jeg vet ikke om han har fått sendt kopi av henvisningen, jeg skiftet jo lege, så vet egentlig ikke om han vet noe som helst. Jeg gruer meg så veldig og vet ikke hva jeg skal si. Jeg spurte psykologen. Hun sa at hun ofte anbefalte sine pasienter til å trappe ned på medisinene, men at hun ikke ville anbefale meg det. Angående hvilken medisin og dose, så sa hun ingenting. 0 Siter
Trine Skrevet 23. mai 2016 Skrevet 23. mai 2016 2 timer siden, umakenverdt skrev: Jeg vet du er ironisk, men det er rundt der det kjennes ut. Jeg har brukt ganske manges tålmodighet. Jeg gruer meg så fryktelig til å ta dette opp med legen, men jeg får prøve å få noe frem. Men jeg synes det er veldig vanskelig å svare på om jeg opplever at medisinene fungerer... Du har ikke brukt noens tålmodighet Forstår at du gruer deg til å ta opp dette med legen. Du kan be om å få journalen fra den forrige legen og psykiateren du var hos, og ta med det til legen. På spørsmålet om medisinene fungerer, så kan du vel si at de gjorde det, men at du føler at virkningen har avtatt. 0 Siter
umakenverdt Skrevet 23. mai 2016 Forfatter Skrevet 23. mai 2016 15 minutter siden, Trine skrev: Du har ikke brukt noens tålmodighet Forstår at du gruer deg til å ta opp dette med legen. Du kan be om å få journalen fra den forrige legen og psykiateren du var hos, og ta med det til legen. På spørsmålet om medisinene fungerer, så kan du vel si at de gjorde det, men at du føler at virkningen har avtatt. Jeg får ikke tid til det før timen. Jeg må prøve å få frem noe. Jeg er veldig dårlig på dette jeg, men kanskje jeg kan si noe sånn som det om medisinene. Her virker det som så mange kan så mye om medisiner, men jeg vet veldig lite selv. 0 Siter
Trine Skrevet 23. mai 2016 Skrevet 23. mai 2016 8 minutter siden, umakenverdt skrev: Jeg får ikke tid til det før timen. Jeg må prøve å få frem noe. Jeg er veldig dårlig på dette jeg, men kanskje jeg kan si noe sånn som det om medisinene. Her virker det som så mange kan så mye om medisiner, men jeg vet veldig lite selv. Det er ikke din oppgave å vite noe om medisinene, du skal bare vite om de hjelper deg eller ikke. Det er legen sin oppgave å kunne noe om medisinene. Fortell kort hva som er problemet ditt, at du nå går til psykolog, men at hun ikke vil blande seg inn i medisineringen. Også forteller du hvilken erfaring du har med medisinene du går på. Det er lov å ha med en huskelapp om du føler du trenger det 1 Siter
Psykia AS Skrevet 24. mai 2016 Skrevet 24. mai 2016 Har du riktige diagnoser? Hos 2 av 3 med spiseforstyrrelser er depresjonene knyttet opp til en bipolar spektrumlidelse og da er det andre legemidler som virker bedre. 0 Siter
umakenverdt Skrevet 24. mai 2016 Forfatter Skrevet 24. mai 2016 Jeg vet ikke, men jeg tror ikke det har vært vurdert noen bipolar spektrumslidelse. Jeg vet egentlig bare at jeg fikk en depresjonsdiagnose i starten. Men jeg er usikker på om jeg passer inn i den diagnosen. Jeg får ikke til legebesøk. Jeg er så dårlig til å snakke for meg, får helt hetta jeg. Jeg fikk fortsatt på fortsatt samme medisin, men skal ikke bruke remeron for søvn slik jeg har gjort. 0 Siter
Trine Skrevet 24. mai 2016 Skrevet 24. mai 2016 2 timer siden, umakenverdt skrev: Jeg vet ikke, men jeg tror ikke det har vært vurdert noen bipolar spektrumslidelse. Jeg vet egentlig bare at jeg fikk en depresjonsdiagnose i starten. Men jeg er usikker på om jeg passer inn i den diagnosen. Jeg får ikke til legebesøk. Jeg er så dårlig til å snakke for meg, får helt hetta jeg. Jeg fikk fortsatt på fortsatt samme medisin, men skal ikke bruke remeron for søvn slik jeg har gjort. Har du vært hos legen i dag? 0 Siter
umakenverdt Skrevet 25. mai 2016 Forfatter Skrevet 25. mai 2016 18 timer siden, Trine skrev: Har du vært hos legen i dag? Ja, jeg var hos legen i går, men fikk det ikke helt til. Men fikk ny resept. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 25. mai 2016 Skrevet 25. mai 2016 Den 5/23/2016 at 18.22, Trine skrev: Er du hakke gal dame!!!! Tenke seg til å skrive to innlegg på to dager. Du er virkelig ikke tam Du går på maks dose nå så jeg antar at det er lite aktuelt å øke dosen. Jeg syns du skal fortelle legen omtrent det du skriver her Så lar du det være opp til legen å bestemme om du heller skal prøve noe annet, eller kombinere med noe. uff:-( Hvis umakenverdt ikke er tam, hva er vi to 'satans djevler forvist til den ensomme død?":-( Nei lever umakenverdt enda, fins det håp for sånne djveler som oss to også men skjerpings Trine:-) 0 Siter
XbellaX Skrevet 25. mai 2016 Skrevet 25. mai 2016 1 time siden, umakenverdt skrev: Ja, jeg var hos legen i går, men fikk det ikke helt til. Men fikk ny resept. Øvelse gjør mester, osv :-) Ble det forandringer i medisinene eller skal du fortsette slik du gjør? 0 Siter
umakenverdt Skrevet 25. mai 2016 Forfatter Skrevet 25. mai 2016 29 minutter siden, XbellaX skrev: Øvelse gjør mester, osv :-) Ble det forandringer i medisinene eller skal du fortsette slik du gjør? Skal fortsette som før, men ikke bruke remeron for søvn. 0 Siter
Trine Skrevet 25. mai 2016 Skrevet 25. mai 2016 3 timer siden, umakenverdt skrev: Ja, jeg var hos legen i går, men fikk det ikke helt til. Men fikk ny resept. Så kan man jo diskutere om det var du som ikke fikk det helt til eller om det var legen som ikke fikk det til. Hvorfor skulle du slutte med Remeron? 0 Siter
Trine Skrevet 25. mai 2016 Skrevet 25. mai 2016 3 timer siden, Madelenemie skrev: uff:-( Hvis umakenverdt ikke er tam, hva er vi to 'satans djevler forvist til den ensomme død?":-( Nei lever umakenverdt enda, fins det håp for sånne djveler som oss to også men skjerpings Trine:-) Hva vi er vil jeg helst ikke tenke på Blir nok en ensom død på meg, men du har jo klart å produsere en hel skokk med unger så du dør nok ikke ensom Gal, men ikke ensom! Umakenverdt må jo leve for å være en motvekt mot smådjevler som oss Skjerping Madelenemie, du e jo en trygde-mongo-lassis Nei, sorry Umakenverdt. Nå tuller vi til tråden din 0 Siter
umakenverdt Skrevet 25. mai 2016 Forfatter Skrevet 25. mai 2016 1 minutt siden, Trine skrev: Så kan man jo diskutere om det var du som ikke fikk det helt til eller om det var legen som ikke fikk det til. Hvorfor skulle du slutte med Remeron? Jeg må jo gi legen nok å arbeide med, men jeg fikk ny resept som jo var det viktigste. Fastlegen har mer enn nok å gjøre om han ikke skal diskutere medisiner med meg, som ikke klarer formulere meg. Remeron skulle ikke brukes innimellom for søvn slik jeg gjorde. Han mente derfor ikke jeg skulle bruke den, men fikk atarax som jeg kunne bruke for søvn innimellom. 0 Siter
Trine Skrevet 25. mai 2016 Skrevet 25. mai 2016 Ok, bra du fikk en erstatning da. Haha, en hund jeg hadde før fikk atarax, men det var for allergi En av legens viktigste jobber er vel nettopp å diskutere medisiner med pasientene sine. Skulle ønske du kunne slutte å bry deg så mye om hvorvidt du er til bry eller ikke. Sa du ikke at du ikke syns medisinene fungerte så bra? 0 Siter
umakenverdt Skrevet 25. mai 2016 Forfatter Skrevet 25. mai 2016 4 minutter siden, Trine skrev: Ok, bra du fikk en erstatning da. Haha, en hund jeg hadde før fikk atarax, men det var for allergi En av legens viktigste jobber er vel nettopp å diskutere medisiner med pasientene sine. Skulle ønske du kunne slutte å bry deg så mye om hvorvidt du er til bry eller ikke. Sa du ikke at du ikke syns medisinene fungerte så bra? Tror det er en allergimedisin, men som også gjør deg søvnig, derfor brukes den som sovemedisin (dette er bare min forståelse, og den kan absolutt være feil). Jeg prøvde å få frem at jeg var usikker på om de fungerte så godt lenger, da ting blant annet søvnen har vært dårligere i det siste. Han hadde fått beskjed av tidligere behandler om at jeg skulle bruke medisinene i over et år, og dermed skulle jeg det. Jeg forklarte meg nok veldig dårlig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.