AnonymBruker Skrevet 24. mai 2016 Skrevet 24. mai 2016 Jeg får anbefalt av helsevesen( to behandlere) å kun ha behandling som aktivitet. Jeg var innlagt i fjor ved noen anledninger og visstnok syk , noe jeg vel også etter hvert selv selv tydeligere. Hvor syk jeg var tror jeg ingen vet og aller minst jeg selv , men jeg var ikke meg selv det er sikkert . Spørsmålet er om terapi er nok for å klare å stå i arbeid , jeg kjenner en tvil og lurer på om jeg burde tatt i mot tilbud fra nav om arbeidspraksis eller søke ordinære stillinger. Det som er vanskelig er min ambivalens, jeg har lyst - men om jeg er heldig å få jobb blir jeg tatt av panikk. ( skjedd et par ganger). Før dette holdt ut i jobb og fikk fine tilbakemeldinger . Det er som jeg ikke helt tror min funksjonsevne er så radikalt redusert , men vanskelig når jeg ved forsøk ikke har hatt kontroll på angst. Det virker som helse vesenet syns jeg har mye å gjøre i forhold til meg selv før arbeid . Jeg er redd at deres defineringer av meg som syk skal gjøre meg enda verre. Tror jeg har fibromyalgi symptom i tillegg til det psykiske . Bør jeg stole på helse vesen som kjenner meg som syk og ikke har sett meg som frisk ? Vet jo at jeg kan og har lyst til å sjanse. Isolasjon tærer på psyken og jeg kjenner det er en stor utfordring å ivareta seg selv Mht hygiene oa når ingen forventer noe av meg . Jeg har familie så kjemper mot eget forfall. Råd? Anonymkode: 34141...294 0 Siter
XbellaX Skrevet 24. mai 2016 Skrevet 24. mai 2016 (endret) 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg får anbefalt av helsevesen( to behandlere) å kun ha behandling som aktivitet. Jeg var innlagt i fjor ved noen anledninger og visstnok syk , noe jeg vel også etter hvert selv selv tydeligere. Hvor syk jeg var tror jeg ingen vet og aller minst jeg selv , men jeg var ikke meg selv det er sikkert . Spørsmålet er om terapi er nok for å klare å stå i arbeid , jeg kjenner en tvil og lurer på om jeg burde tatt i mot tilbud fra nav om arbeidspraksis eller søke ordinære stillinger. Det som er vanskelig er min ambivalens, jeg har lyst - men om jeg er heldig å få jobb blir jeg tatt av panikk. ( skjedd et par ganger). Før dette holdt ut i jobb og fikk fine tilbakemeldinger . Det er som jeg ikke helt tror min funksjonsevne er så radikalt redusert , men vanskelig når jeg ved forsøk ikke har hatt kontroll på angst. Det virker som helse vesenet syns jeg har mye å gjøre i forhold til meg selv før arbeid . Jeg er redd at deres defineringer av meg som syk skal gjøre meg enda verre. Tror jeg har fibromyalgi symptom i tillegg til det psykiske . Bør jeg stole på helse vesen som kjenner meg som syk og ikke har sett meg som frisk ? Vet jo at jeg kan og har lyst til å sjanse. Isolasjon tærer på psyken og jeg kjenner det er en stor utfordring å ivareta seg selv Mht hygiene oa når ingen forventer noe av meg . Jeg har familie så kjemper mot eget forfall. Råd? Anonymkode: 34141...294 Jeg kan ikke se at du har noe å tape på arbeidstrening/ arb.praksis gjennom NAV. På denne måten kan du gradvis få prøvd deg ut og du har mulighet til å øke % om det er ønskelig. Det er bedre å begynne lavt og sikte høyt enn å gå på enda en smell. Edit: jeg skjønte først i etterkant at du mente- kun behandling- eller -behandling og jobb-. Helt umulig for noen her å svare på som ikke kjenner historien din. Dersom du velger oppfølging via NAV har du mulighet til å ha noen timer i uken på et arb.sted om det er ønskelig slik at du får testet deg ut. Endret 24. mai 2016 av XbellaX 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.