Gå til innhold

Arbeidsrettet aktivitet og tvil

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får anbefalt av helsevesen( to behandlere) å kun ha behandling som aktivitet. Jeg var innlagt i fjor ved noen anledninger  og visstnok syk , noe jeg vel også etter hvert selv selv tydeligere. Hvor syk jeg var tror jeg ingen vet og aller minst jeg selv , men jeg var ikke meg selv det er sikkert .

Spørsmålet er om terapi er nok for å klare å stå i arbeid , jeg kjenner en tvil og lurer på om jeg burde tatt i mot tilbud fra nav om arbeidspraksis eller søke ordinære stillinger. Det som er vanskelig er min ambivalens, jeg har lyst - men om jeg er heldig å få jobb blir jeg tatt av panikk. ( skjedd et par ganger). Før dette holdt ut i jobb og fikk fine tilbakemeldinger . Det er som jeg ikke helt tror min funksjonsevne er så radikalt redusert , men vanskelig når jeg ved forsøk ikke har hatt kontroll på angst.

Det virker som helse vesenet syns jeg har mye å gjøre i forhold til meg selv før arbeid . Jeg er redd at deres defineringer av meg som syk skal gjøre meg enda verre. Tror jeg har fibromyalgi symptom i tillegg til det psykiske .

Bør jeg stole på helse vesen som kjenner meg som syk og ikke har sett meg som frisk ? Vet jo at jeg kan og har lyst til å sjanse. Isolasjon tærer på psyken og jeg kjenner det er en stor utfordring å ivareta seg selv Mht hygiene oa når ingen forventer noe av meg . Jeg har familie så kjemper mot eget forfall. Råd? 

Anonymkode: 34141...294

Skrevet (endret)
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får anbefalt av helsevesen( to behandlere) å kun ha behandling som aktivitet. Jeg var innlagt i fjor ved noen anledninger  og visstnok syk , noe jeg vel også etter hvert selv selv tydeligere. Hvor syk jeg var tror jeg ingen vet og aller minst jeg selv , men jeg var ikke meg selv det er sikkert .

Spørsmålet er om terapi er nok for å klare å stå i arbeid , jeg kjenner en tvil og lurer på om jeg burde tatt i mot tilbud fra nav om arbeidspraksis eller søke ordinære stillinger. Det som er vanskelig er min ambivalens, jeg har lyst - men om jeg er heldig å få jobb blir jeg tatt av panikk. ( skjedd et par ganger). Før dette holdt ut i jobb og fikk fine tilbakemeldinger . Det er som jeg ikke helt tror min funksjonsevne er så radikalt redusert , men vanskelig når jeg ved forsøk ikke har hatt kontroll på angst.

Det virker som helse vesenet syns jeg har mye å gjøre i forhold til meg selv før arbeid . Jeg er redd at deres defineringer av meg som syk skal gjøre meg enda verre. Tror jeg har fibromyalgi symptom i tillegg til det psykiske .

Bør jeg stole på helse vesen som kjenner meg som syk og ikke har sett meg som frisk ? Vet jo at jeg kan og har lyst til å sjanse. Isolasjon tærer på psyken og jeg kjenner det er en stor utfordring å ivareta seg selv Mht hygiene oa når ingen forventer noe av meg . Jeg har familie så kjemper mot eget forfall. Råd? 

Anonymkode: 34141...294

Jeg kan ikke se at du har noe å tape på arbeidstrening/ arb.praksis gjennom NAV. På denne måten kan du gradvis få prøvd deg ut og du har mulighet til å øke % om det er ønskelig. Det er bedre å begynne lavt og sikte høyt enn å gå på enda en smell. 

Edit: jeg skjønte først i etterkant at du mente-  kun behandling- eller -behandling og jobb-. Helt umulig for noen her å svare på som ikke kjenner historien din. Dersom du velger oppfølging via NAV har du mulighet til å ha noen timer i uken på et arb.sted om det er ønskelig slik at du får testet deg ut.

Endret av XbellaX

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...