Gå til innhold

Begynne å røyke igjen?

Anbefalte innlegg

stjernestøv
1 minutt siden, XbellaX skrev:

Det tror jeg du kan, oppfølging over tid på kost og aktivitet sett ut i fra din sykehistorie og diagnose. Kanskje fastlegen vet om noen steder/personer som kan hjelpe deg om han ikke har anledning selv, lov å håpe.

Ja det er jo lov å håpe. Men spørs om det er noe på denne lille drittplassen.

Fortsetter under...

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ja det er jo lov å håpe. Men spørs om det er noe på denne lille drittplassen.

Pass på så du ikke tar absolutt alle sorger på forskudd, du må ha noen igjen til resten av uken :-)

Fastleger kan også hjelpe, det samme kan psyk.pleieren -når han er blitt gjort klar over hvor vanskelig situasjon dette er for deg. 

stjernestøv
2 minutter siden, XbellaX skrev:

Pass på så du ikke tar absolutt alle sorger på forskudd, du må ha noen igjen til resten av uken :-)

Fastleger kan også hjelpe, det samme kan psyk.pleieren -når han er blitt gjort klar over hvor vanskelig situasjon dette er for deg. 

Ok, får se hva han sier i morgen. Er bare så frustrert nå. 

Madelenemie
29 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Har vanskelig for å forstå hvordan jeg kan hjelpe andre. 

ok,

da har jeg ingen råd bra for deg.

mulig du ikke kan det, men så har vi fundamentalt forskjellige tenkning, 

Hør på de andre som forstår tenkningen din, jeg begriper ingenting av den!

stjernestøv
1 time siden, Madelenemie skrev:

ok,

da har jeg ingen råd bra for deg.

mulig du ikke kan det, men så har vi fundamentalt forskjellige tenkning, 

Hør på de andre som forstår tenkningen din, jeg begriper ingenting av den!

Forstår ikke at dette var vanskelig å forstå. Var ingenting åndelig her. 

Madelenemie

Forstår ikke at dette var vanskelig å forstå. Var ingenting åndelig her. 

Hei!

Jeg skrev ta kontakt med frivillighetessentralen og eksempler på ting man kan gjøre for andre,

Hvis du ikke greier å finne noe du kan bidra med for en hektisk småbarnsfamilie, eller en eldre med stor eiendom, så aner og begriper jeg ikke hvordan forklare det, det er alt.

Noe må du ta tak i selv, håper du skjønner. Jeg er ikke inni din kropp, jeg tenker ikke dine tanker, jeg kommer med konkrete forslag.

Annonse

stjernestøv
1 minutt siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Jeg skrev ta kontakt med frivillighetessentralen og eksempler på ting man kan gjøre for andre,

Hvis du ikke greier å finne noe du kan bidra med for en hektisk småbarnsfamilie, eller en eldre med stor eiendom, så aner og begriper jeg ikke hvordan forklare det, det er alt.

Noe må du ta tak i selv, håper du skjønner. Jeg er ikke inni din kropp, jeg tenker ikke dine tanker, jeg kommer med konkrete forslag.

Jeg forstår jo det. Men jeg klarer ikke gjøre husarbeid en gang. 

3 timer siden, stjernestøv skrev:

Har gått opp igjen :( 

Bare spiser og spiser og har ikke kontroll :( 

Men jeg gikk ikke så mye opp. Du røyker jo selv- 

Er det et mål å gjøre som jeg gjør? I såfall så kan du jo begynne med å gå ca 8 km hver dag. Så kan du pakke sekken og gjøre deg klar til telttur på fjellet nå. Så kan du begynne å stå opp mellom kl 8 og 9, holde orden på huset og lage 3-4 faste måltider hver dag. Så kan du droppe sjokoladepålegg og andre usunne matvarer og unne deg sjokolade eller chips i ny og ne. Når du klarer det så kan du få begynne å røyke 5-7 røyk om dagen dersom vekta fortsatt er et problem ;)

stjernestøv
1 minutt siden, Trine skrev:

Er det et mål å gjøre som jeg gjør? I såfall så kan du jo begynne med å gå ca 8 km hver dag. Så kan du pakke sekken og gjøre deg klar til telttur på fjellet nå. Så kan du begynne å stå opp mellom kl 8 og 9, holde orden på huset og lage 3-4 faste måltider hver dag. Så kan du droppe sjokoladepålegg og andre usunne matvarer og unne deg sjokolade eller chips i ny og ne. Når du klarer det så kan du få begynne å røyke 5-7 røyk om dagen dersom vekta fortsatt er et problem ;)

Ja du er jo et godt forbilde :) Men ikke noe jeg klarer. 

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Ok. Dere har perfekte liv. 

Ikke begynn du også da! Jeg er så lei av "fullverdige liv" at jeg nesten spyr bare jeg hører det.

14 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja du er jo et godt forbilde :) Men ikke noe jeg klarer. 

Hahaha...jo takk :huh: Godt jeg duger til noe. Å dra på et dagsenter derimot, hadde tatt livet av meg ;) Men du kan ikke bruke "du røyker jo" dersom det er det eneste du har tenkt å kopiere fra meg. Du er en liten snik du :D

stjernestøv

Ikke begynn du også da! Jeg er så lei av "fullverdige liv" at jeg nesten spyr bare jeg hører det.

Hahaha...jo takk :huh: Godt jeg duger til noe. Å dra på et dagsenter derimot, hadde tatt livet av meg ;) Men du kan ikke bruke "du røyker jo" dersom det er det eneste du har tenkt å kopiere fra meg. Du er en liten snik du :D

Ja hva er et fullverdig liv? Var ikke det jeg mente. Bare virker som om noen er perfekte, er bare det. 

Kan vel ikke det :) Å gå på dagsenteret er ikke ille, man treffer litt folk der. 

10 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja hva er et fullverdig liv? Var ikke det jeg mente. Bare virker som om noen er perfekte, er bare det. 

Kan vel ikke det :) Å gå på dagsenteret er ikke ille, man treffer litt folk der. 

Det tror jeg ikke det er noen som vet ;) Men nå skjønner jeg, du mener at ingen andre gjør feil. Hoi du!!! Jeg røyker. Det er feil. Jeg har en rekke andre feil også, som går mer på personligheten. Skal spare deg for dem nå. Ingen er perfekte, men det skal ikke stoppe oss fra å gjøre det vi kan for å banke litt vett inn i hodet på deg og holde deg unna røyken ;)

Det er nettopp det, man treffer folk der. Må sitte og prate med andre mennesker. Du er tøff og flink som får til det :)

Annonse

stjernestøv

Det tror jeg ikke det er noen som vet ;) Men nå skjønner jeg, du mener at ingen andre gjør feil. Hoi du!!! Jeg røyker. Det er feil. Jeg har en rekke andre feil også, som går mer på personligheten. Skal spare deg for dem nå. Ingen er perfekte, men det skal ikke stoppe oss fra å gjøre det vi kan for å banke litt vett inn i hodet på deg og holde deg unna røyken ;)

Det er nettopp det, man treffer folk der. Må sitte og prate med andre mennesker. Du er tøff og flink som får til det :)

Ja kanskje alle gjør noen feil, vet ikke. Bare virker ikke sånn i hverdagen, men hva vet jeg. Har holdt meg unna røyken i dag :) 

Jo takk for det :) Det er greie folk da, de vet hva det vil si å slite. Men vi snakker ikke mye om det. 

6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja kanskje alle gjør noen feil, vet ikke. Bare virker ikke sånn i hverdagen, men hva vet jeg. Har holdt meg unna røyken i dag :) 

Jo takk for det :) Det er greie folk da, de vet hva det vil si å slite. Men vi snakker ikke mye om det. 

Ja, alle gjør feil. Selv XbellaX og Laban gjør feil. Har ikke noe på Laban som jeg kommer på i farta, men XbellaX derimot (skal ikke bryte taushetsplikten) :D Du er flink som har holdt deg unna røyken i dag :)

Men du greier å snakke med de andre, det hadde ikke jeg klart.

stjernestøv

Ja, alle gjør feil. Selv XbellaX og Laban gjør feil. Har ikke noe på Laban som jeg kommer på i farta, men XbellaX derimot (skal ikke bryte taushetsplikten) :D Du er flink som har holdt deg unna røyken i dag :)

Men du greier å snakke med de andre, det hadde ikke jeg klart.

Det er bra hvis alle gjør feil, det betyr vel at vi alle er mennesker i grunn :) 

Det er lett å prate med dem, men noen ganger er det stille. 

Det er bra hvis alle gjør feil, det betyr vel at vi alle er mennesker i grunn :) 

Det er lett å prate med dem, men noen ganger er det stille. 

Men første gang du var på dagsenteret, syns du ikke det var vanskelig da? Jeg hadde ikke fått meg til å gå dit. Frivillig dra et sted hvor man ikke kjenner noen. Sånne ting klarer ikke jeg. Jeg kan klare det dersom jeg kan ha med hunden min, men ikke ellers.

stjernestøv
3 minutter siden, Trine skrev:

Men første gang du var på dagsenteret, syns du ikke det var vanskelig da? Jeg hadde ikke fått meg til å gå dit. Frivillig dra et sted hvor man ikke kjenner noen. Sånne ting klarer ikke jeg. Jeg kan klare det dersom jeg kan ha med hunden min, men ikke ellers.

Første gang jeg var der er mange år siden, hadde da en kontakt på dagsenteret så jeg kjente jo henne. Og denneplassen er ikke så stor, så jeg visste hvem de andre var. 

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Første gang jeg var der er mange år siden, hadde da en kontakt på dagsenteret så jeg kjente jo henne. Og denneplassen er ikke så stor, så jeg visste hvem de andre var. 

Ok. Hørtes skummelt ut uansett, syns jeg. Jeg syns du er tøff som drar dit ihvertfall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...