Gå til innhold

Begynne å røyke igjen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er det ikke nikotinet som gjør at man holder seg slank(ere) når man røyker? I så fall vil du neppe merke den store forskjellen hvis du blir røyker igjen. Du har jo holdt på med e-sigaretter helt til nå, og man tar opp ca like mye nikotin fra dem som fra vanlige sigaretter. 

Du er bra tullete hvis du begynner igjen nå. Prøv heller å handle inn sunnere matvarer og null godteri for å unngå småspising, og hvis det virkelig er helt umulig for deg å gå en tur utendørs kan du gå tur på stedet hvil foran TV'n. Det meste går hvis man vil :ph34r:

stjernestøv
4 minutter siden, tonie skrev:

Er det ikke nikotinet som gjør at man holder seg slank(ere) når man røyker? I så fall vil du neppe merke den store forskjellen hvis du blir røyker igjen. Du har jo holdt på med e-sigaretter helt til nå, og man tar opp ca like mye nikotin fra dem som fra vanlige sigaretter. 

Du er bra tullete hvis du begynner igjen nå. Prøv heller å handle inn sunnere matvarer og null godteri for å unngå småspising, og hvis det virkelig er helt umulig for deg å gå en tur utendørs kan du gå tur på stedet hvil foran TV'n. Det meste går hvis man vil :ph34r:

Dampen min er uten nikotin,har vært det lenge. 

Just now, stjernestøv said:

Dampen min er uten nikotin,har vært det lenge. 

I så fall har du grunn til å være fornøyd med deg selv hvis du bare har gått opp noen få kg til tross for mye småspising!:) Men noe må du foreta deg hvis du vil bli kvitt de ekstra kiloene som irriterer deg og komme i bedre form.

Annonse

stjernestøv
3 minutter siden, tonie skrev:

I så fall har du grunn til å være fornøyd med deg selv hvis du bare har gått opp noen få kg til tross for mye småspising!:) Men noe må du foreta deg hvis du vil bli kvitt de ekstra kiloene som irriterer deg og komme i bedre form.

Få kilo? 25 kilo. 

stjernestøv
1 minutt siden, Trine skrev:

Du har ikke gått opp 25 kg etter at du sluttet å røyke.

Siden sist sommer. Vet ikke hvor mye jeg har gått opp etter jeg sluttet. Skal iallefall trappe ned på seroquel. Så er jeg jo kvitt risperdal. 

6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Siden sist sommer. Vet ikke hvor mye jeg har gått opp etter jeg sluttet. Skal iallefall trappe ned på seroquel. Så er jeg jo kvitt risperdal. 

Det finner du sikkert ut om du titter i tidligere innlegg du har lagt ut her. Jeg husker ikke, men det er ikke så mye du har gått opp etter at du sluttet å røyke.

11 minutter siden, stjernestøv skrev:

H e r r e g u d  så skuffet du vil bli om du begynner å røyke igjen, tar en ny periode uten medisiner og finner deg selv like overvektig og enda mer syk etterpå. Det er nemlig det som vil skje desverre.

Som mange er inne på er eneste løsning å ta dette opp med fastlegen, slik at du kan få hjelp til å finne riktig medisinering og motiveres til å komme deg opp av sofaen og ut i frisk luft. I tillegg trenger du råd og hjelp mht overspisingen din, og mannen din bør inkluderes i en livsstilsendring slik at det ikke finnes lager med godteri hjemme hos dere.

Endret av Kayia
stjernestøv
11 minutter siden, Kayia skrev:

H e r r e g u d  så skuffet du vil bli om du begynner å røyke igjen, tar en ny periode uten medisiner og finner deg selv like overvektig og enda mer syk etterpå. Det er nemlig det som vil skje desverre.

Som mange er inne på er eneste løsning å ta dette opp med fastlegen, slik at du kan få hjelp til å finne riktig medisinering og motiveres til å komme deg opp av sofaen og ut i frisk luft. I tillegg trenger du råd og hjelp mht overspisingen din, og mannen din bør inkluderes i en livsstilsendring slik at det ikke finnes lager med godteri hjemme hos dere.

Ok. Spørs om jeg får mannen med. Men takk for råd. 

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Spørs om jeg får mannen med. Men takk for råd. 

Har du tatt opp med han - tydelig og alvorlig - at du trenger hans hjelp, og at dette består i å støtte deg der du selv ikke har styrke til å gjennomføre endringer alene? Jeg syns du skal be han om å gå sammen med deg hver kveld, og love å ikke ta med godsaker hjem fremover. Jeg syns ellers du skal spørre om ikke han kan ta ansvar for at du fører logg, og går gjennom denne hver fjortende dag sammen med deg. Dere bør føre opp hvilke medisiner du tar, hvordan humøret ditt er, hvor mye du har beveget deg og hva du har spist. Etter en måned setter dere der ned sammen, og ser hvordan mat, aktivitet, medisinering og humør enger sammen :)

Annonse

stjernestøv
7 minutter siden, Kayia skrev:

Har du tatt opp med han - tydelig og alvorlig - at du trenger hans hjelp, og at dette består i å støtte deg der du selv ikke har styrke til å gjennomføre endringer alene? Jeg syns du skal be han om å gå sammen med deg hver kveld, og love å ikke ta med godsaker hjem fremover. Jeg syns ellers du skal spørre om ikke han kan ta ansvar for at du fører logg, og går gjennom denne hver fjortende dag sammen med deg. Dere bør føre opp hvilke medisiner du tar, hvordan humøret ditt er, hvor mye du har beveget deg og hva du har spist. Etter en måned setter dere der ned sammen, og ser hvordan mat, aktivitet, medisinering og humør enger sammen :)

Kan jo spør han :) 

stjernestøv
7 minutter siden, tonie skrev:

Var det 25 nå? Mener jeg leste 3 kg tidligere i tråden. Hvis det er snakk om 25 bør du virkelig få på deg joggeskoene og slå fra deg tanken om å begynne å røyke.

Har gått opp 25 kilo siden sist sommer. 

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Kan jo spør han :) 

Ikke bare spør. BE han om å gjøre dette for deg. Si at du trenger hans hjelp og støtte nå, og at du har tro på at dette vil kunne gjøre det bedre for dere begge på sikt :) Få høre i morgen hva han sier til dette utspillet ditt da :)

Endret av Kayia
AnonymBruker

Ingen kan tvinge deg til å være ansvarlig, det er dine lunger, og ditt hjerte. 

Det er også din psyke.

jeg tror du kommer til å begynne igjen med røyk, og periodevis slutte med medisiner.

jeg skal ikke prøve å stoppe deg.

Anonymkode: 44c5a...feb

Jeg håper du klarer stå I det denne vanskelige tida. Det er ikke noe lurt å begynne røyke igjen. Det er jo ingen garanti for at du går ned I vekt da.

Som jeg sa til deg...noen ganger må man stå på en medisin ei stund. Hold ut. 

Ja, hører du sier det at du har gått opp 25kg på rundt et år, men det er ikke røyken sin feil.

Med et inaktivt liv, med å putte litt for mye I munnen, med å slite psykisk ellers er det ikke lett å gå ned I vekt. Skjønner du synes det er tungt. Det synes jeg og, og det er ikke gøy å be om hjelp men få beskjed at vi ikke skal fokusere på det problemet, men andre problemer som ligger dypere. Alle veit jeg sliter med vekta og maten, men det er ikke noe vi skal prioritere visstnok.

Prøv å holde ut ei stund til! Ikke se for langt fram, men ta dag for dag, time for time når du sliter veldig. 

Stå på, Stjernestøv 😊

stjernestøv
4 timer siden, Psykojenta skrev:

Jeg håper du klarer stå I det denne vanskelige tida. Det er ikke noe lurt å begynne røyke igjen. Det er jo ingen garanti for at du går ned I vekt da.

Som jeg sa til deg...noen ganger må man stå på en medisin ei stund. Hold ut. 

Ja, hører du sier det at du har gått opp 25kg på rundt et år, men det er ikke røyken sin feil.

Med et inaktivt liv, med å putte litt for mye I munnen, med å slite psykisk ellers er det ikke lett å gå ned I vekt. Skjønner du synes det er tungt. Det synes jeg og, og det er ikke gøy å be om hjelp men få beskjed at vi ikke skal fokusere på det problemet, men andre problemer som ligger dypere. Alle veit jeg sliter med vekta og maten, men det er ikke noe vi skal prioritere visstnok.

Prøv å holde ut ei stund til! Ikke se for langt fram, men ta dag for dag, time for time når du sliter veldig. 

Stå på, Stjernestøv 😊

Takk for det :) 

Skulle jo vært fornøyd sist sommer :( Søren, var ikke det heller. Og nå er det jo enda verre. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...