Annkarin Skrevet 24. mai 2016 Skrevet 24. mai 2016 (endret) At vrangforestillingene under psykose ikke er fortegn eller symbol på noe som skal skje i fremtiden? Jeg trodde jeg hadde hiv og føflekkreft under psykose, det hadde jeg ikke, men nå er det mye om kreft og immunterapi i media. En bekjent døde av føflekkreft og en annen bekjent har fjernet sin føflekk nylig og venter på svar, men vAr trolig en vanlig føflekk sa legen. Dette betyr vel ikke at jeg er dømt til å få føflekkreft? Endret 24. mai 2016 av Annkarin 0 Siter
laban Skrevet 24. mai 2016 Skrevet 24. mai 2016 Bekjentes sykdom påvirker ikke din. Du har ikke mer gener felles med dem enn med fremmede. Det spiller heller ingen rolle hva du har drømt eller vært redd for eller trodd under vrangforestillinger, eller hva du blir spådd i kaffegrut eller kort. Det er helt sikkert. 0 Siter
XbellaX Skrevet 24. mai 2016 Skrevet 24. mai 2016 29 minutter siden, Annkarin skrev: At vrangforestillingene under psykose ikke er fortegn eller symbol på noe som skal skje i fremtiden? Jeg trodde jeg hadde hiv og føflekkreft under psykose, det hadde jeg ikke, men nå er det mye om kreft og immunterapi i media. En bekjent døde av føflekkreft og en annen bekjent har fjernet sin føflekk nylig og venter på svar, men vAr trolig en vanlig føflekk sa legen. Dette betyr vel ikke at jeg er dømt til å få føflekkreft? Det er 100% sikkert AK. Dette er psykose og ikke noe annet. 0 Siter
Annkarin Skrevet 24. mai 2016 Forfatter Skrevet 24. mai 2016 Så det er ingen studier eller lignende som viser at ting man tror i psykose blir virkelig i fremtiden. Vet jo innerst inne det, men klarer ikke skru av angsten. 0 Siter
ISW Skrevet 24. mai 2016 Skrevet 24. mai 2016 Jeg tror mange slike vrangforestillinger har samme utgangspunkt som engstelige tanker (altså er ting man er redd for og ikke noe "mer") men at man ved psykose mister virkelighetsoppfatningen. Ting man er redd for skjer ikke noe oftere selv om man tenker på det. F.eks kan ikke et fly dette ned selv om man tenker på det. På samme måte blir ikke kreft mer sannsynlig om man tenker på det eller har vrangforestillinger om det. Du som alle andre kan få kreft, men det er i såfall ikke pga tankene. 2 Siter
stjernestøv Skrevet 24. mai 2016 Skrevet 24. mai 2016 30 minutter siden, issomethingwrong skrev: Jeg tror mange slike vrangforestillinger har samme utgangspunkt som engstelige tanker (altså er ting man er redd for og ikke noe "mer") men at man ved psykose mister virkelighetsoppfatningen. Ting man er redd for skjer ikke noe oftere selv om man tenker på det. F.eks kan ikke et fly dette ned selv om man tenker på det. På samme måte blir ikke kreft mer sannsynlig om man tenker på det eller har vrangforestillinger om det. Du som alle andre kan få kreft, men det er i såfall ikke pga tankene. Tror du... 0 Siter
ISW Skrevet 24. mai 2016 Skrevet 24. mai 2016 1 minutt siden, stjernestøv skrev: Tror du... Kan du være så snill og forklare meg hvordan man med tankens kraft kan få hendelser til å skje? Når du er så godt i gang hadde det vært supert om du kunne sendt meg vinnertallene til Viking-Lotto med 350 mill i potten i morgen. De hadde kommet godt med, er litt tøffe tider om dagen ;-) 0 Siter
stjernestøv Skrevet 24. mai 2016 Skrevet 24. mai 2016 4 minutter siden, issomethingwrong skrev: Kan du være så snill og forklare meg hvordan man med tankens kraft kan få hendelser til å skje? Når du er så godt i gang hadde det vært supert om du kunne sendt meg vinnertallene til Viking-Lotto med 350 mill i potten i morgen. De hadde kommet godt med, er litt tøffe tider om dagen ;-) Jeg har fått ting til å skje med tankene. Men tro hva du vil. Alt begynner med en tanke.... 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2016 Skrevet 24. mai 2016 2 minutter siden, stjernestøv skrev: Jeg har fått ting til å skje med tankene. Men tro hva du vil. Alt begynner med en tanke.... Ja, hvis man omsetter tanken i handling. Anonymkode: 57fad...0a8 0 Siter
stjernestøv Skrevet 24. mai 2016 Skrevet 24. mai 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, hvis man omsetter tanken i handling. Anonymkode: 57fad...0a8 Tanker er energi og går dit du vil de skal gå. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2016 Skrevet 24. mai 2016 10 minutter siden, stjernestøv skrev: Tanker er energi og går dit du vil de skal gå. Hvorfor bruker du ikke tankenes energi selv? Kan det være fordi det bare er tullball? Anonymkode: 57fad...0a8 0 Siter
stjernestøv Skrevet 24. mai 2016 Skrevet 24. mai 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor bruker du ikke tankenes energi selv? Kan det være fordi det bare er tullball? Anonymkode: 57fad...0a8 Jeg klarer ikke gjøre det rett, det er for mange negative tanker. Så jeg skaper negative ting. Skulle ønske jeg klarte det. 0 Siter
Annkarin Skrevet 24. mai 2016 Forfatter Skrevet 24. mai 2016 1 time siden, issomethingwrong skrev: Jeg tror mange slike vrangforestillinger har samme utgangspunkt som engstelige tanker (altså er ting man er redd for og ikke noe "mer") men at man ved psykose mister virkelighetsoppfatningen. Ting man er redd for skjer ikke noe oftere selv om man tenker på det. F.eks kan ikke et fly dette ned selv om man tenker på det. På samme måte blir ikke kreft mer sannsynlig om man tenker på det eller har vrangforestillinger om det. Du som alle andre kan få kreft, men det er i såfall ikke pga tankene. Jeg var ikke redd for føflekkreft før psykosen, men da jeg hadde den så hele verden VELDIG intens ut, og det gjaldt også føflekkene håper jeg greier legge fra meg denne redselen snart. jeg har hatt kontakt med Gud i psykose etc., men det er ikke til hjelp. Er bare skremmende akkurat nå. Når jeg er redd for forvarslene. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 24. mai 2016 Skrevet 24. mai 2016 7 minutter siden, Annkarin skrev: Jeg var ikke redd for føflekkreft før psykosen, men da jeg hadde den så hele verden VELDIG intens ut, og det gjaldt også føflekkene håper jeg greier legge fra meg denne redselen snart. jeg har hatt kontakt med Gud i psykose etc., men det er ikke til hjelp. Er bare skremmende akkurat nå. Når jeg er redd for forvarslene. Jeg er og redd mine tanker, men var ikke meningen å skremme deg. Det er fælt! Jeg skaper ikke noe godt ser det ut til, men har jo positive ting i livet. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2016 Skrevet 24. mai 2016 Stjernestøv, du bidrar ikke akkurat til å berolige trådstarter her. Anonymkode: 986e9...b67 0 Siter
stjernestøv Skrevet 24. mai 2016 Skrevet 24. mai 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stjernestøv, du bidrar ikke akkurat til å berolige trådstarter her. Anonymkode: 986e9...b67 Beklager. Hva vet jeg? 0 Siter
Gjest Gargamel Skrevet 24. mai 2016 Skrevet 24. mai 2016 3 timer siden, Annkarin skrev: Så det er ingen studier eller lignende som viser at ting man tror i psykose blir virkelig i fremtiden. Vet jo innerst inne det, men klarer ikke skru av angsten. Jeg tror ingen seriøse forskere i ville satt i gang en sånn studie. Vi kommer alle til å dø en gang, og de fleste av kreft eller hjerte-karsykdom. Sånn er det bare, men jeg velger å ta det problemet når det kommer:-) 0 Siter
Inner self Skrevet 24. mai 2016 Skrevet 24. mai 2016 Jeg pleide å tro på gud. Men så ble jeg psykotisk, og hele religionen ble ett mareritt. Jeg avfeier religion nå, men det henger fortsatt i. Jeg har en slik innstilling som att "hovmod står for fall", hvilket gjør att jeg er veldig lite sikker på noe som helst. 0 Siter
Beautiful_Creatures Skrevet 24. mai 2016 Skrevet 24. mai 2016 (endret) 1 time siden, Annkarin skrev: Jeg var ikke redd for føflekkreft før psykosen, men da jeg hadde den så hele verden VELDIG intens ut, og det gjaldt også føflekkene håper jeg greier legge fra meg denne redselen snart. jeg har hatt kontakt med Gud i psykose etc., men det er ikke til hjelp. Er bare skremmende akkurat nå. Når jeg er redd for forvarslene. Jeg tror du skal være veldig trygg på det dette var noe du trodde under psykosen, og kun det. Jeg hadde faktisk lignende opplevelser under min psykose. Orker ikke gå i detalj nå, men det dreide seg bl.a om hudforandringer som jeg var sikker på skyldtes en helt konkret spesiell årsak. Når psykosen gikk over gikk også disse "hudforandringene" bort. Endret 24. mai 2016 av Beautiful_Creatures 1 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 24. mai 2016 Skrevet 24. mai 2016 Det er 100% sikkert at det ikke er noen sammenheng mellom psykosens innhold og fremtidige hendelser. På den annen side er heller ikke en garanti mot at det skal skje. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.