Ts Skrevet 24. mai 2016 Skrevet 24. mai 2016 Jeg har en bakgrunn med alkoholproblemer for en ca 7 år siden. En livshendelse utløste tett drikking et par års tid. Har fått god kontroll på dette. Bruker Antabus når jeg vet at jeg skal i triggersituasjoner. Men jeg har i flere år slitt med uro, angt og depresjon. Alt jeg ville var å sove selv om jeg ikke fikk det til. Våknet i 3-4 tiden og satt bare å så i veggen, orket ikke å dusje og stelle meg, fant ingen gleder. Jeg har alltid vært glad i jobben min, men ble ukonsentrert og begynte å finne all verdens unnskyldninger for å ikke gå, eller gå tidlig hjem. Brukte 30 mg sobril daglig, tror det reddet meg fra å ikke falle helt på bunn. Etterhvert skjønte jeg at noe måtte gjøres og legen anbefalte Reneron pga søvn. Jeg var veldig skeptisk pga det jeg hadde lest om vektøkning. Men jeg begynte på 15 mg. Merket ganske fort effekt og har fått en ny verden. Mye bedre humør og mindre angt og sover 7 timer hver natt. Det jeg lurer på er om jeg skal øke dosen? Har fortsatt litt tiltaksløshet. Kan en doseøkning hjelpe på dette uten at det går utover søvnen? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 24. mai 2016 Skrevet 24. mai 2016 Ja, en økning til 30 mg vil også øke den antidepressive og angstdempende effekten. 0 Siter
Ts Skrevet 25. mai 2016 Forfatter Skrevet 25. mai 2016 10 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: Ja, en økning til 30 mg vil også øke den antidepressive og angstdempende effekten. Takk for tilbakemelding. Har en fantastisk fastlege, men hun innrømmer at hun ikke er ekspert på AD. På meg så virker Remeron som en flott medisin. Hva er din erfaring NHD? Jeg får heller sette hengelås på kjøleskap, da den gir et mat/sukkerkick en times tid etter jeg har tatt den. Da gjelder det å komme seg i seng uten å nærme seg kjøkkenet;-) 0 Siter
Ts Skrevet 26. mai 2016 Forfatter Skrevet 26. mai 2016 Hei NHD. Var hos legen min i går. Serumsspeilet viste røm for økning, men hun mente at da jeg hadde god virkning av 15 mg så skulle jeg fortsette på det. Jeg har jo god virkning. Har det mye bedre enn på mange år. Men kunne jeg fått det ennå bedre på 30mg. Jeg vil jo gjørme. Stole på min lege. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.