Gå til innhold

Er ikke så syk.

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Spurte sykepleieren i dag om min sykdom var alvorlig eller mild, det var umulig å svare på sa han..men kom frem til noe midt i mellom. Så det er vel ikke så alvorlig, da må jeg jo klare meg med minimalt med medisin. 37 mg latuda? Får se hvordan det går, skal være standhaftig å holde ut. Om jeg ikke får sove mener jeg, det er jo sommer, trenger vel ikke mye søvn da. Føler meg klar for å slutte med seroquel, det er noe i meg som heier på meg. Eller kanskje de er utenfor meg, de gir meg en god følelse. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Spurte sykepleieren i dag om min sykdom var alvorlig eller mild, det var umulig å svare på sa han..men kom frem til noe midt i mellom. Så det er vel ikke så alvorlig, da må jeg jo klare meg med minimalt med medisin. 37 mg latuda? Får se hvordan det går, skal være standhaftig å holde ut. Om jeg ikke får sove mener jeg, det er jo sommer, trenger vel ikke mye søvn da. Føler meg klar for å slutte med seroquel, det er noe i meg som heier på meg. Eller kanskje de er utenfor meg, de gir meg en god følelse. 

Ønsker du svar? Du gjør som du vil uansett.

Anonymkode: d606e...c9c

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Spurte sykepleieren i dag om min sykdom var alvorlig eller mild, det var umulig å svare på sa han..men kom frem til noe midt i mellom. Så det er vel ikke så alvorlig, da må jeg jo klare meg med minimalt med medisin. 37 mg latuda? 

Høres ut som denne sykepleieren er ganske skadelig for deg.

Anonymkode: 1221c...418

stjernestøv
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. 

stjernestøv
Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som denne sykepleieren er ganske skadelig for deg.

Anonymkode: 1221c...418

Hva? Han sa vi tenkte forskjellig om ting, og det var endel han ikke var enig i i dag. Eller tenkte annerledes om. Og det jeg kalte evner ville en psykiater sikkert kalle symptomer, det sa han i dag. 

Endret av stjernestøv
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør vi andre og. 

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, stjernestøv skrev:

Du vet godt brukere her inne frarådes og svare deg på slike spørsmål. Hvorfor holder du på igjen og igjen med dette?? Logg av og finn på noe fornuftig å gjøre! Du får gjøre som du vil, INGEN her inne kan gjøre noe til eller fra uansett.

Anonymkode: 00d40...8fe

stjernestøv
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet godt brukere her inne frarådes og svare deg på slike spørsmål. Hvorfor holder du på igjen og igjen med dette?? Logg av og finn på noe fornuftig å gjøre! Du får gjøre som du vil, INGEN her inne kan gjøre noe til eller fra uansett.

Anonymkode: 00d40...8fe

Ok. Bare slett tråden da hvis det var så gale det jeg skrev. 

Skrevet

Du virker noe psykotisk hele tiden pga tro på aliens osv, men du kommuniserer normalt og forståelig og det er bra. Kjenner en schizofren/psykotisk som kommuniserer på en måte man ikke forstår noe av.

stjernestøv
Skrevet
3 minutter siden, Annkarin skrev:

Du virker noe psykotisk hele tiden pga tro på aliens osv, men du kommuniserer normalt og forståelig og det er bra. Kjenner en schizofren/psykotisk som kommuniserer på en måte man ikke forstår noe av.

Ja det er det jeg mener. Han kom med eksempler i dag og, på hva man gjør når man er psykotisk. F,eks hvis jeg hadde lagt meg ut i gaten her,det var et dårlig tegn. Sa jeg har aldri gjort sånne ting, spurte om det betyr at jeg aldri har vært psykotisk. Tror han ble litt rar da men sa "Det er mange måter å være psykotisk på". Men ejg har nok aldri vært en typisk psykotisk, er det jeg vil frem til. 

stjernestøv
Skrevet

Må bare si noe. Det er en mening med dette også :) Alt er i sin skjønneste orden, universet er perfekt. 

stjernestøv
Skrevet

Herregud prøvde uten seroquel i går kveld, og ble så kvalm. Måtte ta 50 mg, da roet det seg litt men var rar i magen. Lurer på om jeg har magesår. 

Nicklusheletida
Skrevet
36 minutter siden, stjernestøv skrev:

Herregud prøvde uten seroquel i går kveld, og ble så kvalm. Måtte ta 50 mg, da roet det seg litt men var rar i magen. Lurer på om jeg har magesår. 

Jeg lurer på hvorfor du forteller oss dette ?

stjernestøv
Skrevet
7 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg lurer på hvorfor du forteller oss dette ?

Jo må jo ha noen å fortelle det til. Er det galt?

Nicklusheletida
Skrevet
Et øyeblikk siden, stjernestøv skrev:

Jo må jo ha noen å fortelle det til. Er det galt?

Jeg bare lurte på om du kun ønsket å fortelle det til noen eller om du ønsket råd, men da fikk jeg svar på det :)

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg bare lurte på om du kun ønsket å fortelle det til noen eller om du ønsket råd, men da fikk jeg svar på det :)

Ok :) Skriver vel for mye her inne om ting sikkert. 

Skrevet

Du trenger vel noen å dele dine følelser og tanker. Noen virkelige venner. Et forum kan ikke erstatte en venn som er til stede for deg.

stjernestøv
Skrevet
3 minutter siden, FGT skrev:

Du trenger vel noen å dele dine følelser og tanker. Noen virkelige venner. Et forum kan ikke erstatte en venn som er til stede for deg.

Det er sant, er bare vant til å dele ting her. Men kan jo slutte hvis jeg klarer.....

Skrevet
Den 25.5.2016 at 19.50, stjernestøv skrev:

Ja det er det jeg mener. Han kom med eksempler i dag og, på hva man gjør når man er psykotisk. F,eks hvis jeg hadde lagt meg ut i gaten her,det var et dårlig tegn. Sa jeg har aldri gjort sånne ting, spurte om det betyr at jeg aldri har vært psykotisk. Tror han ble litt rar da men sa "Det er mange måter å være psykotisk på". Men ejg har nok aldri vært en typisk psykotisk, er det jeg vil frem til. 

Tja, jeg kan komme med en rekke eksempler på situasjoner og hendelser du har gjort som er likestilt med det å legge seg ned på en benk eller gaten og  f.eks vente på ufoer. Det er f.eks like ille å gå runder i huset med lommelykt midt på natten for å sjekke at din familie sover og ikke er døde, eller tro at katten er tenkt bort, eller du tenker at din sønn har blitt utsatt for operasjon av aliens siden han hadde vondt i testiklene. Jeg synes ikke din tilstand og dine symptomer er uvanlig sett utifra din diagnose -slik du selv tenker. Jeg tror tvertimot at ditt syn på mennesker med psykosetilstander henger igjen fra "gamle dager" hvor slikt var helt vanlig å tenke om mennesker som strevde med psykose. Psykose innbefatter ofte en ekstrem mengde angst, og det er jeg helt sikker på du kan kjenne deg igjen i.  

stjernestøv
Skrevet
3 minutter siden, XbellaX skrev:

Tja, jeg kan komme med en rekke eksempler på situasjoner og hendelser du har gjort som er likestilt med det å legge seg ned på en benk eller gaten og  f.eks vente på ufoer. Det er f.eks like ille å gå runder i huset med lommelykt midt på natten for å sjekke at din familie sover og ikke er døde, eller tro at katten er tenkt bort, eller du tenker at din sønn har blitt utsatt for operasjon av aliens siden han hadde vondt i testiklene. Jeg synes ikke din tilstand og dine symptomer er uvanlig sett utifra din diagnose -slik du selv tenker. Jeg tror tvertimot at ditt syn på mennesker med psykosetilstander henger igjen fra "gamle dager" hvor slikt var helt vanlig å tenke om mennesker som strevde med psykose. Psykose innbefatter ofte en ekstrem mengde angst, og det er jeg helt sikker på du kan kjenne deg igjen i.  

Joda kan jo kjenne meg igjen i angsten, og det du nevner mener sykepleieren en lege ville tolke som symptomer på min sykdom. Er så skjelven nå, har tatt meg en røyk og det var så godt. Tror jeg trenger røyken om jeg skal trappe ned på medisiner og slanke meg. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...