Gå til innhold

Er ikke så syk.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Et øyeblikk siden, stjernestøv skrev:

Joda kan jo kjenne meg igjen i angsten, og det du nevner mener sykepleieren en lege ville tolke som symptomer på min sykdom. Er så skjelven nå, har tatt meg en røyk og det var så godt. Tror jeg trenger røyken om jeg skal trappe ned på medisiner og slanke meg. 

Husk ihvertfall å forberede deg til legemøtet, nevnte du det for psyk.spl eller vil du heller ta møtet alene?

stjernestøv
Skrevet
Et øyeblikk siden, XbellaX skrev:

Husk ihvertfall å forberede deg til legemøtet, nevnte du det for psyk.spl eller vil du heller ta møtet alene?

Det spørs om jeg kommer til legen min, har hørt han er sykemeldt :( Det var jo dumt. Sa jo til sykepleieren at jeg skulle til legen, sa jeg ville ha hjelp til slanking. Sykepleieren ville visst hjelpe med det og, sa jeg måtte skrive opp alt jeg spiste og all aktivitet jeg gjorde til neste gang. Det var litt kjedelig, men nå har jeg skrevet hva jeg har spist i dag. 

Skrevet

Det spørs om jeg kommer til legen min, har hørt han er sykemeldt :( Det var jo dumt. Sa jo til sykepleieren at jeg skulle til legen, sa jeg ville ha hjelp til slanking. Sykepleieren ville visst hjelpe med det og, sa jeg måtte skrive opp alt jeg spiste og all aktivitet jeg gjorde til neste gang. Det var litt kjedelig, men nå har jeg skrevet hva jeg har spist i dag. 

Synd om han er sykemeldt men det kan gå over til du skal dit. Så bra at du snakket med spl om det, og så direkte du var? Jøss, applaus! Nå får du værsegod være litt stolt av deg selv :-) Flott forslag av sykepleieren å skrive ned hva du spiser og aktivitet. Har du en sånn skrittteller? De koster ikke allverdens men kan virke kjempe motiverende (...smalt det fra hun som liksom har "mistet" den hun fikk til jul)..men de skal være motiverende, ....har jeg hørt ;-) 

stjernestøv
Skrevet
3 minutter siden, XbellaX skrev:

Synd om han er sykemeldt men det kan gå over til du skal dit. Så bra at du snakket med spl om det, og så direkte du var? Jøss, applaus! Nå får du værsegod være litt stolt av deg selv :-) Flott forslag av sykepleieren å skrive ned hva du spiser og aktivitet. Har du en sånn skrittteller? De koster ikke allverdens men kan virke kjempe motiverende (...smalt det fra hun som liksom har "mistet" den hun fikk til jul)..men de skal være motiverende, ....har jeg hørt ;-) 

Takk for det :-) Føler meg litt bånn i bøtta nå. Sønnen min la inn skrittteller på telefonen min, så det har jeg. Har ikke vært så motiverende men men. 

Skrevet

Takk for det :-) Føler meg litt bånn i bøtta nå. Sønnen min la inn skrittteller på telefonen min, så det har jeg. Har ikke vært så motiverende men men. 

Nei ikke sant, for en slik må man jo skru av og på og du har jo ikke telefonen med deg når du går ut på trammen og vanner blomster, eller går inn på badet. For oss bedagelige anlagte sjeler så teller jo hvert skritt fra vi setter føttene ned på gulvet på morgenen og til vi står og pusser tennene om kvelden. En skritteller kan du feste rundt håndleddet eller ha i lommen på buksen din og så registrerer den hvert skritt du tar, uansett hvor du er. Tygg på det ihvertfall. Så krysser vi fingrene for at legen blir frisk snart :-) 

stjernestøv
Skrevet
2 minutter siden, XbellaX skrev:

Nei ikke sant, for en slik må man jo skru av og på og du har jo ikke telefonen med deg når du går ut på trammen og vanner blomster, eller går inn på badet. For oss bedagelige anlagte sjeler så teller jo hvert skritt fra vi setter føttene ned på gulvet på morgenen og til vi står og pusser tennene om kvelden. En skritteller kan du feste rundt håndleddet eller ha i lommen på buksen din og så registrerer den hvert skritt du tar, uansett hvor du er. Tygg på det ihvertfall. Så krysser vi fingrene for at legen blir frisk snart :-) 

Ja skulle hatt en å hatt rundt håndleddet, får se om jeg kjøper en sånn. Ja håper han blir frisk snart :-) 

Skrevet (endret)
1 time siden, stjernestøv skrev:

Det er sant, er bare vant til å dele ting her. Men kan jo slutte hvis jeg klarer.....

Du trenger ikke å slutte med å dele ting her, men du har så mye på hjertet  som ikke et forum klare å fordøyes der nesten alle er  fremmede mennesker, ja mennesker som du i virkeligheten ikke har noe forhold til. Forumet  kan passe bedre når en har spørsmål om  psykisk helse, eller vil  dele noe som du syns er viktig som andre bør vite.  Forståelse vil du nok bare finne  hos virkelig  venner som er oppriktig interessert i deg. Men jeg tror allikevel at flere vil nok gi deg gode råd her, men du vet jo ikke hvem som kommer med dem foruten NHD og enkelte som du kanskje kjenner litt av en eller annen grunn, hva vet jeg.  

Endret av FGT
stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, FGT skrev:

Du trenger ikke å slutte med å dele ting her, men du på mye på hjertet  som ikke et forum som der nesten alle er  fremmede mennesker, ja mennesker som du i virkeligheten ikke har noe forhold til. Forumet  kan passe bedre når en har spørsmål om  psykisk helse, eller vil  dele noe som du syns er viktig som andre bør vite.  Forståelse vil du nok bare finne  hos virkelig  venner som er oppriktig interessert i deg. Men jeg tror allikevel at flere vil nok gi deg gode råd her, men du vet jo ikke hvem som kommer med dem foruten NHD og enkelte som du kanskje kjenner litt av en eller annen grunn, hva vet jeg.  

Føler jeg kjenner folk her jeg da men men, iallefall noen. Men det er jo sant at de er anonyme. 

Gjest Liten40
Skrevet
Den 25. mai 2016 at 18.53, stjernestøv skrev:

Spurte sykepleieren i dag om min sykdom var alvorlig eller mild, det var umulig å svare på sa han..men kom frem til noe midt i mellom. Så det er vel ikke så alvorlig, da må jeg jo klare meg med minimalt med medisin. 37 mg latuda? Får se hvordan det går, skal være standhaftig å holde ut. Om jeg ikke får sove mener jeg, det er jo sommer, trenger vel ikke mye søvn da. Føler meg klar for å slutte med seroquel, det er noe i meg som heier på meg. Eller kanskje de er utenfor meg, de gir meg en god følelse. 

Heia deg, flott at det er noe i deg som heier på deg. Bare husk at det kan gi en del abstinenser av å slutte på seroquel, ikke farlig, men ubehagelig. Jeg var søvnløs en periode, kaldsvettet og var veldig rar. Men det ga seg. 

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, Liten40 skrev:

Heia deg, flott at det er noe i deg som heier på deg. Bare husk at det kan gi en del abstinenser av å slutte på seroquel, ikke farlig, men ubehagelig. Jeg var søvnløs en periode, kaldsvettet og var veldig rar. Men det ga seg. 

Jeg prøvde uten, men ble kvalm og veldig urolig. Tok 50 mg og da roet det seg, men sover ikke så godt nå...er mer urolig. Men vil jo klare det, og ja noe heier på meg :) Men noe ble skuffet da jeg begynte å røyke igjen. Men men, føler jeg trenger røyken nå. 

Skrevet
29 minutter siden, stjernestøv skrev:

Men noe ble skuffet da jeg begynte å røyke igjen. Men men, føler jeg trenger røyken nå. 

Da venter vi spent på framtidige innlegg om alle de positive endringene røykingen har ført til :P

stjernestøv
Skrevet
7 minutter siden, laban skrev:

Da venter vi spent på framtidige innlegg om alle de positive endringene røykingen har ført til :P

Hehe, ja det vil nok vises på vekta om ikke annet :P 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...