Gå til innhold

Egentlig frisk fra schizofreni men mangler energi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler meg nå frisk fra min psykiske lidelser  (schizofreni ) har ikke hatt det bedre på 10 år  minst.Forandringen har kommet helt av seg selv ,og jeg bruker ingen medisiner. 

Men ett problem har jeg fortsatt, og det er mangel på energi.Jeg sliter med å ønske å være sosial men synes detter hyggelig når jeg er det så tvinger meg til det ,litt hver dag.

Men jeg blir så fort sliten to timer sammen med andre mennesker og jeg sovner 5 minutter etter at jeg har kommet hjem eller besøk har gått. Jeg har en absolutt grense på to timer på alle typer stimuli, enten det er mennesker eller det er å være ute i samfunnet. 

Jeg sliter også med å få gjort dagligdagse ting som rydding og sånt, har ingen energi og må presse meg til alt .Så jeg er alltid på etterskudd med ting jeg burde gjøre og det er frustrerende. 

Jeg er frisk og i god fysisk form, men det er altså den manglende energien, jeg prøver å ta meg sammen spiser sunt ,sover stortsett bra men ingen ting hjelper. 

Sikkert vanskelig å svare på dette her men jeg spør allikevel,  hva kan jeg gjøre?  

AnonymBruker
Skrevet

Det er dessverre vanlig med lite energi ved sykdommen schizofreni. Jeg tenker du kanskje hadde hatt nytte av noe medisinering likevel,  en medisin som kan ha virkning på de negative symptomene du har. 

Anonymkode: 6c729...186

Skrevet

Den  medisinen som har virket på lite energi var Abilify ,men den gå så mye uro i beina at jeg måtte slutte ,satt og ristet så folk la merke til det .Seroquel virket ikke på lite energi i det hele tatt. Tror det er sånn at de fleste medisiner er laget for positivt symptomer ,men jeg kan jo ta feil da.

Jeg prøver jo virkelig å ta meg sammen, men vis jeg for eksempel har hatt besøk på ettermiddagen til kl 17 så klarer jeg ikke å holde meg våken selv om jeg holder på med noe ,så fort jeg setter meg ned så sovner jeg og sover i minst to timer.

motorPrøysen
Skrevet

Jeg forstår deg slik at du ikke lenger har positive symptomer på schizofreni. I så fall er nytten av antipsykotika begrenset og ofte ikke verdt det i forhold til bivirkningene. Antidepressiva kan noen ganger fungere godt.

Skrevet

Jeg mener at jeg er frisk fra positivt symptomer ja,jeg hører fortsatt de samme personene som før men jeg bryr meg ikke om det som blir sagt, det eneste som kan være plagsomt er vis det blir snakket høyt og jeg skvetter til.

Men uten om det så er det ikke noe problem, det blir litt som øresus en må bare vende seg til å leve med det.Eller som reklame på radioen, jeg løper ikke for å kjøpe selv om noen ønsker at jeg skal det ,så da er jeg frisk,slik jeg ser det ,har ingen rare meninger eller gjør rare ting.

Antidepressiva kan prøves, har bruk det før for mange år siden, men husker ikke hvilken type, så forslag til type? 

motorPrøysen
Skrevet

Jeg har ikke noe forslag til et spesifikt AD, det må du ta opp med en lege som kjenner deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...