Gå til innhold

prostata


vance

Anbefalte innlegg

hei

jeg lurer på følgende .i juli måned hadde jeg betennelse i prostata kjertelen.

muligens p.grunn av nedkjøling

dette ble behandlet med antibiotika .for noen år tilbake hadde jeg også en underlivs infeksjon dette ble behandlet på samme måte men måtte den gang ha to penicillin kurer. hadde den gang voldsomme smerter i testiklene.

noen ganger har jeg trøbbel med vannlatningen men helst hvist jeg venter for lenge med og tisse.når jeg sitter eller bøyer meg har jeg følelsen av at det er en liten ball mellom pung og endetarm.og noen ganger et trykk opp mot hver side av hoftene foran i buken , jeg har hvert hos min lege til undersøkelse , han kjente på prostata og urinprøve ble tatt samme dag .

under undersøkelsen spurte han om det gjorde vondt , da jeg svarte at det gjør det ikke sa han at det hadde gått bra .

altså etter penicillin kuren.

hva om dette blir kroninsk prostatitt spurte jeg ,da har du et problem var svaret jeg fikk.

jeg lurer på om noe kan gjøres for og bedre tilstanden , jeg jogget og trimmet regelmessig før dette, men føler at dette hemmer meg og er redd for og få tilbake betennelsen . kan prostata fjernes , jeg har lest at dette kan gjøres. eller hva kan gjøres .jeg er klar over at dette vil hemme sexuallivet osv. men vil heller ha helsen og psyken inntakt .

hvor kan jeg få hjelp til bedring .

håper på et positivt svar .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trygve Talseth, Urolog

Betendelse i prostata kan noen ganger bli tilbakevendende slik at man får problemet ofte. Det er dessverre ikke alltid at det går like greit tilbake med antibiotika som det gjorde hose deg. - Det er ikke noe du selv kan gjøre som sikrer deg mot å få det igjen.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...