Gå til innhold

Tenåringsfase? ??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har en gutt som er 15 år. Han er nesten ikke hjemme. Tiden går til skole, trening og kompiser. Min mann sier at vi bør sette grenser sånn at han er mere hjemme, men jeg mener ikke det. Vi vet jo hvor han er og vet jo at han ikke gjør noe tull.  Er dette en av fasene de må gjennom ??

Husker jo tilbake til jeg var tenåring og da nesten bodde jeg til ei venninne i perioder. Husker på den tiden som en fin tid  ;-)

Anonymkode: 65647...a32

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/411911-ten%C3%A5ringsfase/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere har sikkert noen grenser allerede, f.eks. for når han må være inne om kvelden?  Hvis han overholder disse, følger opp skolearbeidet og ikke f.eks. uteblir fra avtalte felles måltider uten å gi beskjed i god tid, synes jeg ikke det er nødvendig å kreve at han skal være hjemme bare for at dere skal vite at han er på sitt eget rom i stedet for kompisens ;)

Se det positive i at han er med i de fellesskapene som trening og kamerater utgjør.  Det er nok av gutter i den alderen som ligger hjemme på senga med spillkontrollen i hånda mesteparten av sin våkne tid. 

Du skriver at dere vet hvor han er og at de ikke finner på noe tull - fortsett å være opptatt av hvor han faktisk befinner seg og hva de driver med, og vær tydelig på at det er en forutsetning for at han har såpass stor frihet, at dere vet sånt.  

Endret av laban
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/411911-ten%C3%A5ringsfase/#findComment-3702173
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...