Gå til innhold

Toleranse Truxal NHD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har nå hatt Truxal fra Onsdag kveld.

2x25mg halv åtte på Onsdag - la meg ved midnatt. Ikke trøtt, men da jeg sovna(halv to, totida) sov jeg til neste morra.

2x25 åtte torsdag - kl.20 samme resultat..ikke trøtt, men når jeg endelig sovner, sover jeg natta gjennom

3x25 fredag - tok kl.20 ble trøtt etter fire timer OG sov hele natta + utover morran. Var trøtt ei stund etter at jeg sto opp

3x25 lørdag - tok kl.20 ble litt trøtt etter 4 timer, sov hele natta, sto opp på morran, ikke trøtt utover.

3x25 Søndag - tok kl.20 ble ikke trøtt, men gikk og la meg kl 01, sovna i 03tida og var oppe kl.07.

Så spm mitt.

Skal jeg prøve fire x 25mg? eller er ikke det noe vits?

ser ut for at jeg utvikler toleranse litt vel fort på medisinen.. 5 kvelder(de siste tre på de tre) og jeg blir allerede mindre/ikke trøtt av 3 stk.

Mener å huske at det var sånn sist jeg prøvde Truxal og...i 2007-2008. Skulle ønske jeg ble trøtt naturlig jeg...og at jeg sovna innen ok tid etter at jeg legger meg...ikke en time eller mer hver eneste natt...Jeg står opp rundt 07 hver dag, 08 i helgene.

Kan det ha noe med matinntak å gjøre? igår spiste jeg masse, overspiste flere ganger(potetgull, is og fiskegrateng), men ellers den uka som gikk spiste jeg heller lite...litt salat en dag(200gr), et eple en annen dag, to pannekaker en dag. Matinntaket mitt den siste mnd har ikke vært all verden, like lenge jeg har sovet dårlig - men trur endel har med alkokuttet å gjøre som jeg også kutta for en mnd siden.

Noen råd/tips?

AnonymBruker
Skrevet

Tips basert på egen erfaring.  Ta det 30-60 min før du faktisk skal legge deg.  Etter du har tatt det kan du lese en bok, hør på avslappende musikk etc etc.  Hold deg unna tlf, tv og data.  

Anonymkode: 8e0bb...ab9

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tips basert på egen erfaring.  Ta det 30-60 min før du faktisk skal legge deg.  Etter du har tatt det kan du lese en bok, hør på avslappende musikk etc etc.  Hold deg unna tlf, tv og data.  

Anonymkode: 8e0bb...ab9

Takk for tipset :)

Men hva er vitsen med å ta Truxal hvis jeg skal vente til jeg blir trøtt nok til at jeg muligens, om jeg er heldig klarer å slappe av nok til å få sove.? Da vil jeg jo ikke kunne ta den før på morrasiden da...om jeg er heldig...

Ikke meninga å være negativ altså... :(

AnonymBruker
Skrevet

Hvis medisinen bruker 2-3 timer på å virke (hvis jeg har forstått deg rett) ville jeg ha tatt den så mange timer før du ønsket å sove og ikke når du faktisk går til sengs.

Anonymkode: 623c9...d01

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis medisinen bruker 2-3 timer på å virke (hvis jeg har forstått deg rett) ville jeg ha tatt den så mange timer før du ønsket å sove og ikke når du faktisk går til sengs.

Anonymkode: 623c9...d01

Takk for svar!

Det er jo det jeg gjør, men ligger altså våken I flere timer før jeg sovner. Hjelper ikke å bare ønske å sove, man bør være litt trøtt og...

AnonymBruker
Skrevet

vell, du bruker velidig lav dose, spesielt om du har vært psykotisk eller om du er psykiatrisk pasient... selv bruker jeg 150-200 mg og har Asperger + ADD, og har aldri vært psykotisk før, eller innlagt før. har hørt om folk som har brukt nærmere 1 gram av truxal, så går sikkert fint om du øker dosen en del. det er overhode ikke avhengigshetsspapende annet enn at det kan skade søvnhygenen din. selv kan jeg sverge på at NHD skrev tidligere at man kunne bruke opptil 400 mg truxal uten av det var farlig, correct me if i am wrong.

Alternativt, dette vet jeg ikke om er sunt, men jeg gjør det selv, og det er å ta 100-150 mg for så å pulverisere ytterliggere 50 MG ca 1 time seinere. da blir jeg absurd fort trøtt pga at virkestoffet taes opp veldig fort.

Anonymkode: 98f6a...c36

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...