Gå til innhold

Eminem har Aspergers

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 hours ago, FGT said:

Hva er motsatt av Asperger ?

God innlevelse i sosialt samspill og mtp. kroppsspråk. Flink til å improvisere i samtaler.

Men hva vet jeg.

Madelenemie
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

loool, ikke søren om han har asperger, selv etter disse slappe kriteriene i usa har han neppe Asperger. om en psykolog eller psykiater har satt Asperger på han, er denne personen særdeles slapp, man merker ingen ting unormalt på Eminem, ikke ett snev av asperger. snakk om en fyr som skal sykeliggjøre seg selv. er vel ca 10 ganger så mange som blir diagnotisert med ADHD eller Asperger i USA, så er lett for kjendiser om de kjenner på noen lette problemer å gå til en psykolog å betale for å få en diagnose.

Anonymkode: e0da6...c9f

Hei!

Jeg visste ikke at han var introvert heller, noe gargamel vet, så om man ikke er veldig interessert i å lese om en person, så vet man nok ikke sånt.

Men ang å sette asperger syndrom diagnose, så gjøres det like lett i England og ustralia, sikkert andre land også, og jeg vet at flere privat får utredning i Norge også, og da diagnosen, etter at feks offentlige sykehus har ment man ikke har den.

Jeg mener vel man tidvis er for streng/ har for lite kunnskap om at ved høy IQ kan man klare seg nokså bra med asperger, i visse tilfeller, men såklart ikke alle. Jeg vet ikke mye om dette, men jeg ser selv at mine barn med feks høy skår på IQ testene de bruker, ikke lenger har store problemer. De kompenserer ved et godt intelekt, men samtidig har de jo gått igjennom et teoretisk autismeprogram, hatt tilrettelegging, og blitt forstått, og der har de et stort fortrinn.

AnonymBruker
Skrevet
47 minutes ago, Madelenemie said:

ok,

ikke vet jeg,

men ektefelle barn og jobb kan man ha selv om man har asperger, 

95% har ikke det. Sannsynligvis er det alt for mange med diagnosen som ikek skulle hatt denn.

Anonymkode: 7d080...3ec

Madelenemie
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

95% har ikke det. Sannsynligvis er det alt for mange med diagnosen som ikek skulle hatt denn.

Anonymkode: 7d080...3ec

ja det tror jeg nok du har rett i.

Skrevet
4 timer siden, Gargamel skrev:

Blomsterfinn 

Ikke på særinteresser i hvert fall.

Gjest Gargamel
Skrevet
10 minutter siden, FGT skrev:

Ikke på særinteresser i hvert fall.

Nei, det er sant, men han fremstår som utadvendt og følelsesmenneske. Flink på smalltalk.

Madelenemie
Skrevet
2 minutter siden, Gargamel skrev:

Nei, det er sant, men han fremstår som utadvendt og følelsesmenneske. Flink på smalltalk.

hm

mye du vet om Eminem,

men alt det du nevner taler jo i mot autisme.

Men i USA, England Australia og flere andre land er terskelen for å sette diagnosen langt lavere.

Selv vet jeg ikke hva som er best, jeg syns muligens  at om det hjelper og endrer noe for noen at det også må bety mer.

Skrevet
10 timer siden, Wretch skrev:

God innlevelse i sosialt samspill og mtp. kroppsspråk. Flink til å improvisere i samtaler.

Men hva vet jeg.

Dette er ikke noe problem for meg, men andre kan føle at de sliter med det noe av det.  

Skrevet
7 timer siden, Gargamel skrev:

Ja, men slik kan enkelte  med AS også være.

Skrevet

Det er høyst uvanlig. Tror jeg nok gjelder svært svært få.

Gjest Gargamel
Skrevet
7 timer siden, Madelenemie skrev:

hm

mye du vet om Eminem,

men alt det du nevner taler jo i mot autisme.

Men i USA, England Australia og flere andre land er terskelen for å sette diagnosen langt lavere.

Selv vet jeg ikke hva som er best, jeg syns muligens  at om det hjelper og endrer noe for noen at det også må bety mer.

Det var ikke Eminem jeg snakket om, men Blomsterfinn.

Ja, jeg har hørt mye på Eminem, og spesielt det siste året. Det er min lille hemmelighet i RL, for jeg vil ikke at noen skal tro jeg hører på rap for å virke ung :-) 

Når jeg leser teksten i Wicked Ways litt nøyere tror jeg faktisk det skal tas bokstavelig. Eminem har ikke fått diagnosen av en psykolog, men han spekulerer selv om han har aspergers pga sterk følelse av annerledeshet.

En alternativ forklaring til asperger er at han var en av få hvite gutter i et svart nabolag og ble mobbet og banket opp så ille at han flere ganger måtte på sykehus. En gang var han i koma flere dager etter vold fra en medelev. Det resulterte i sangen "brain damage" med en svart humor som du kanskje liker. Mobberen saksøkte ham etter den sangen og tapte ettertrykkelig i retten:-D

I tillegg vokste han om uten far, og med en mor som ruset seg og neglisjerte ham. Altså er det flere grunner til at han er litt rar.

Madelenemie
Skrevet
13 timer siden, Gargamel skrev:

Ja, jeg har hørt mye på Eminem, og spesielt det siste året. Det er min lille hemmelighet i RL, for jeg vil ikke at noen skal tro jeg hører på rap for å virke ung :-) 

Når jeg leser teksten i Wicked Ways litt nøyere tror jeg faktisk det skal tas bokstavelig. Eminem har ikke fått diagnosen av en psykolog, men han spekulerer selv om han har aspergers pga sterk følelse av annerledeshet.

En alternativ forklaring til asperger er at han var en av få hvite gutter i et svart nabolag og ble mobbet og banket opp så ille at han flere ganger måtte på sykehus. En gang var han i koma flere dager etter vold fra en medelev. Det resulterte i sangen "brain damage" med en svart humor som du kanskje liker. Mobberen saksøkte ham etter den sangen og tapte ettertrykkelig i retten:-D

I tillegg vokste han om uten far, og med en mor som ruset seg og neglisjerte ham. Altså er det flere grunner til at han er litt rar.

ok:-)

Beklager misforstod.

Så du er ikke denne typen?;)

Madelenemie
Skrevet
13 timer siden, Gargamel skrev:

En ting til:

Han er en av få jeg har hørt som har fått meg til å høre på rap, og høre på tekstene, og mer enn en gang har formidlingsevnen hans grepet meg, det virker så ekte, uten at jeg greier forklare hvorfor jeg opplever det sånn.

Jeg har fått med meg at han har hatt en vond oppvekst, så muligens vekker det en gjenklang i meg, at vi deler noe, og derfor griper noen av tekstene hans meg mer enn jeg vanligvis opplever.

(det er jo også lett å høre hva han synger og han har imidlertid noe mer seriøst han vil formidle enn visse popsanger , som om enn de kan være fengende, jeg bare slår av, fordi orker ikke høre tekstene.)

Beautiful_Creatures
Skrevet
Den 31. mai 2016 at 23.42, Wretch skrev:

HOHO, hadde virkelig glemt Vidar Theisen jeg. En jeg har tenkt på som jeg synes virker som kan ha Aspergers er Drillo. Mulig det er kjent at han har det, men jeg har ikke lest det noe sted. Han har aldri øyekontakt, og spesialinteresser så det holder. I tillegg har jeg lagt merke til at han blir usikker om han blir spurt om noe som tydelig ikke var planlagt etter hans "skjema". 

Madelenemie
Skrevet
10 minutter siden, Beautiful_Creatures skrev:

HOHO, hadde virkelig glemt Vidar Theisen jeg. En jeg har tenkt på som jeg synes virker som kan ha Aspergers er Drillo. Mulig det er kjent at han har det, men jeg har ikke lest det noe sted. Han har aldri øyekontakt, og spesialinteresser så det holder. I tillegg har jeg lagt merke til at han blir usikker om han blir spurt om noe som tydelig ikke var planlagt etter hans "skjema". 

Hei!

Vidar Theisen er veldig lik min tidligere foreleser i fysikk, den siste tror han har diagnosen asperger, etter at han ble kjent med meg, , men den fantes ikke i en tid da han var ung, heller ikke gruppearbeidstyrraniet, så på sett og vis var det da litt enklere å ha asperger.

Jeg har hørt noen ved en anledning si at Drillo har asperger, men min oppfatning er at han er så sosial og utadvendt, men jeg vet lite om han, på TV, ser han jo helt upåfallende ut.

Det Intervjuet med Eminem, virker jo også helt upåfallende, han er tydligvis spontan og smilende, til tross for fysisk og sannsynligvis, ikke planlagt, såkalt, "morsomt" overfall, av en tilfeldig person. Jeg tror de fleste med asperger ville bli langt mer stresset av en sånn "morsomhet" eller hva det er ment som.

Beautiful_Creatures
Skrevet
1 time siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Vidar Theisen er veldig lik min tidligere foreleser i fysikk, den siste tror han har diagnosen asperger, etter at han ble kjent med meg, , men den fantes ikke i en tid da han var ung, heller ikke gruppearbeidstyrraniet, så på sett og vis var det da litt enklere å ha asperger.

Jeg har hørt noen ved en anledning si at Drillo har asperger, men min oppfatning er at han er så sosial og utadvendt, men jeg vet lite om han, på TV, ser han jo helt upåfallende ut.

Det Intervjuet med Eminem, virker jo også helt upåfallende, han er tydligvis spontan og smilende, til tross for fysisk og sannsynligvis, ikke planlagt, såkalt, "morsomt" overfall, av en tilfeldig person. Jeg tror de fleste med asperger ville bli langt mer stresset av en sånn "morsomhet" eller hva det er ment som.

Madelenemie: håper ikke du tar dette som noe negativt, for det er det IKKE ment som, men kan det være at du som selv har diagnosen ikke helt klarer å se hva som for NT virker upfåfallende eller ikke?

Nå skal kanskje ikke jeg si noe, som selv har lurt på om jeg kunne ha et snev av asperger, men i mine øyne er ikke Drillo upåfallende i det hele tatt. Ihvertfall ikke Vidar Theisen. Det jeg mener med Drillo er at han, selv om han kan virke sosial, virker veldig ukomfortabel i den rollen. Jeg synes det han sier bærer veldig preg av en slags mekanisk oppramsing, og at det følger et slags "skjema" eller plan inni han. Man får overhode ikke "kontakt" med øynene hans når han snakker, noe som er veldig uvanlig. Han virker i sin egen "verden" hvis du skjønner. 

Men selvfølgelig, jeg har aldri møtt eller kjenner han, men han er en av de jeg har tenkt på om kanskje kunne ha det. Er det ikke forresren han som ramser opp alle mulige stedsnavn, som om han skulle hatt hele telefonkatalogen eller Google i hodet? 

Madelenemie
Skrevet
22 minutter siden, Beautiful_Creatures skrev:

Madelenemie: håper ikke du tar dette som noe negativt, for det er det IKKE ment som, men kan det være at du som selv har diagnosen ikke helt klarer å se hva som for NT virker upfåfallende eller ikke?

Nå skal kanskje ikke jeg si noe, som selv har lurt på om jeg kunne ha et snev av asperger, men i mine øyne er ikke Drillo upåfallende i det hele tatt. Ihvertfall ikke Vidar Theisen. Det jeg mener med Drillo er at han, selv om han kan virke sosial, virker veldig ukomfortabel i den rollen. Jeg synes det han sier bærer veldig preg av en slags mekanisk oppramsing, og at det følger et slags "skjema" eller plan inni han. Man får overhode ikke "kontakt" med øynene hans når han snakker, noe som er veldig uvanlig. Han virker i sin egen "verden" hvis du skjønner. 

Men selvfølgelig, jeg har aldri møtt eller kjenner han, men han er en av de jeg har tenkt på om kanskje kunne ha det. Er det ikke forresren han som ramser opp alle mulige stedsnavn, som om han skulle hatt hele telefonkatalogen eller Google i hodet? 

Hei:-)

Nei jeg tar ikke det negativt.

Jeg leser og lytter til det du skriver med åpne øyne og ører, (sånn må ulike sanser jo kombineres når vi skriver på net til hverandre)

Jeg er ikke den rette til å oppfatte om noen er upåfallende, jeg kan mene noe om det, men jeg lytter mer til de som ikke har asperger når det kommer til å bedømme sånt.

Jeg har erfart at særlig min mann ler , når jeg mener noen er helt upåfallende, og også når jeg mener jeg har vært en fremragende vertinne og en meget hyggelig, avslappet i alle ledd og omgjengelig venn/vertinne/nabo, m.m. Ofte har jeg da greid å gjøre nøyaktig som jeg selv hadde planlagt og det syns jeg blir så bra, at for meg kan det ikke bli bedre:rolleyes:

Jeg traff sist helg en svært søt dol-kvinne:-) Veldig vakker og søt og hyggelig, det var ikke bare de vakre fargene i henne jeg likte, det var stemmen, og veldig mye jeg ikke skal ramse opp, fordi hun kunne bli forlegen, kort oppsummert, dreide alt seg om en spesiell ærlighet og direktehet, men sånt kan det bli musikk av:-) 

Jeg vurderte spørre henne om hun kunne hatt en mistanke til at jeg hadde autisme, om hun ikke visste det:-) 

Men av og til, og ofte, trenger jeg bare ikke å tenke på ditt og datt,

Noen ganger er det best å bare kjenne på at jeg er meg og du er deg, og hun er seg, og vi er ganske like i bunn og grunn, men sånn etter hvert kanskje skal jeg spørre henne, for om hun syns jeg virket til å ha autisme, eller ikke være helt A4, så er det helt ok, for, når man liker hverandre er ikke så små ting, som jo blir bagateller viktige, hvem strever ikke med noe i livet.

Men jeg er ikke den beste til å bedømme sånt, best vet jeg det fordi min mann ler så godt, når jeg snakker om fkes at en mann med autisme er helt upåfallende, han opplever det ikke helt som meg;)

Så jeg vet om det, og jeg blir ikke lei meg av det:-)

Gjest Gargamel
Skrevet
Den 2.6.2016 at 14.05, Madelenemie skrev:

ok:-)

Beklager misforstod.

Så du er ikke denne typen?;)

Huff, nei håper ikke det, men føler meg litt truffet også :unsure: Det finnes noen som er verre enn meg i alle fall.

Jeg fikk ikke sett den før nå, men det er en helt genial video :-)

Madelenemie
Skrevet (endret)
6 timer siden, Gargamel skrev:

Huff, nei håper ikke det, men føler meg litt truffet også :unsure: Det finnes noen som er verre enn meg i alle fall.

Jeg fikk ikke sett den før nå, men det er en helt genial video :-)

Yepp:-) den er fin.

Jeg liker den, kunne nok følt meg litt truffet selv, føler meg veldig ung:rolleyes: men det går også en del på at jeg er sterk fysisk og ikke kjenner meg sliten i kroppen slik en del mennesker over 40 år begynner gjøre:wacko: Jeg har heller lite/ ikke frykt, (ikke bare bra det da) men derfor kan jeg gjøre en masse mer, fordi jeg er ikke redd for å falle ned, eller bli skadet osv...(måtte redigere, jo jeg er redd for blodprøve og gynekolog, det holder jeg meg unna, men mulig det er mer fobi)

Men så på andre områder, er jeg jo moden og erfaren, men jeg blir noen ganger overrasket når jeg ser meg selv i speilet, tenker "hei jeg er ikke 20 år lenger jo:-)". Jeg har vært lite opptatt av alder på mennesker, men etter at jeg oppdaget at de fleste mennesker er opptatt av alder, da måtte jeg se det fra deres side også:-)

Endret av Madelenemie
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, Madelenemie skrev:

Yepp:-) den er fin.

Jeg liker den, kunne nok følt meg litt truffet selv, føler meg veldig ung:rolleyes: men det går også en del på at jeg er sterk fysisk og ikke kjenner meg sliten i kroppen slik en del mennesker over 40 år begynner gjøre:wacko: Jeg har heller lite/ ikke frykt, (ikke bare bra det da) men derfor kan jeg gjøre en masse mer, fordi jeg er ikke redd for å falle ned, eller bli skadet osv...(måtte redigere, jo jeg er redd for blodprøve og gynekolog, det holder jeg meg unna, men mulig det er mer fobi)

Men så på andre områder, er jeg jo moden og erfaren, men jeg blir noen ganger overrasket når jeg ser meg selv i speilet, tenker "hei jeg er ikke 20 år lenger jo:-)". Jeg har vært lite opptatt av alder på mennesker, men etter at jeg oppdaget at de fleste mennesker er opptatt av alder, da måtte jeg se det fra deres side også:-)

Det er litt rart men du klarer på en eller annen måte å få alle diskusjoner til å handle om deg selv. Merker jeg et snev av narsissisme her? B)

Anonymkode: 7213d...2da

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...