Gå til innhold

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Kan du forklare meg hva du mente med det du skrev i går?

Var det for å være frekk? Utrykker jeg meg feil? Jeg ville virkelig at min bror skulle få hjelp, selv om vi hadde et rart forhold. Og jeg skrev til behandleren hans, men du mener de tok meg ikke på alvor pga min oppførsel her?

stjernestøv
Skrevet

Jeg har vært med å oppdra to barn, kan du tro det? Eller ser du på meg som dum?

Gjest Gargamel
Skrevet

Jeg tipper det handler om at du lever i en annen virkelighet enn de fleste, og at du har ganske alternative forklaringer på ting. Hvis argumentene dine var av den typen kan det være de ikke tok deg på alvor. 

stjernestøv
Skrevet
4 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg tipper det handler om at du lever i en annen virkelighet enn de fleste, og at du har ganske alternative forklaringer på ting. Hvis argumentene dine var av den typen kan det være de ikke tok deg på alvor. 

Husker ikke hvordan mine argumenter var, men fikk formidlet at han trengte hjelp. 

Nicklusheletida
Skrevet
1 time siden, stjernestøv skrev:

Jeg har vært med å oppdra to barn, kan du tro det? Eller ser du på meg som dum?

Du er ikke dum, men du er ikke frisk og argumentene/ forklaringene du noen ganger kommer med er ikke mulig å ta på alvor for så mange andre heller, nettopp fordi du viser at du selv ikke er frisk. 

Nå vet ikke vi hva du skrev i brevet for å skaffe hjelp og kanskje har du ikke den fulle oversikt over hva som ble gjort heller ?  Jeg tror likevel det er lettere å nå frem for en person som selv fremstår som frisk. Jeg tror det var det NHD mente, men det var litt ufølsomt å skrive det akkurat der hvor du skriver om din brors sykdom og død. Sannsynligvis kunne du ikke ha fått gjort så mye uansett og du gjorde ditt beste.

Det er trist det som skjedde med din bror og det er veldig trist for deg å sitte igjen med en følelse av ikke å bli hørt.

Klem til deg :)

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Du er ikke dum, men du er ikke frisk og argumentene/ forklaringene du noen ganger kommer med er ikke mulig å ta på alvor for så mange andre heller, nettopp fordi du viser at du selv ikke er frisk. 

Nå vet ikke vi hva du skrev i brevet for å skaffe hjelp og kanskje har du ikke den fulle oversikt over hva som ble gjort heller ?  Jeg tror likevel det er lettere å nå frem for en person som selv fremstår som frisk. Jeg tror det var det NHD mente, men det var litt ufølsomt å skrive det akkurat der hvor du skriver om din brors sykdom og død. Sannsynligvis kunne du ikke ha fått gjort så mye uansett og du gjorde ditt beste.

Det er trist det som skjedde med din bror og det er veldig trist for deg å sitte igjen med en følelse av ikke å bli hørt.

Takk for det og takk for klemmen :) 

Det ble ikke gjort nok, det er alt jeg vet. Han var innlagt og han ble skrevet ut psykotisk. 

stjernestøv
Skrevet
11 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Men hvis det var det han mente, at jeg selv ikke var frisk? Hvorfor skulle de ikke ta det på alvor? Er det noe galt i å være syk? Eller er NHD bare lei av mine alternative tanker? Tolker han det som friskt?

AnonymBruker
Skrevet

Du er psyk. End of discussion.

Anonymkode: 3d833...69d

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Men hvis det var det han mente, at jeg selv ikke var frisk? Hvorfor skulle de ikke ta det på alvor? Er det noe galt i å være syk? Eller er NHD bare lei av mine alternative tanker? Tolker han det som friskt?

Det gjør han neppe. Mulig han er lei av alternative tanker uten rot i virkeligheten.

Anonymkode: d749e...311

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel ikke det som er det vesentlige i denne tråden; om Stjernestøv er psyk.

Jeg oppfatter det mer i retning av at hun føler seg kjipt behandlet av NHD, og jeg reagerte også på det som ble skrevet i går. At Stjernestøv har mot og guts til å gå en runde med dette nå synes jeg er flott og riktig. Jeg tenker at det finnes anstendighetsgrenser overfor alle, psykisk syke inkludert.

stjernestøv
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør han neppe. Mulig han er lei av alternative tanker uten rot i virkeligheten.

Ok. 

stjernestøv
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo det kan diskuteres. 

Nicklusheletida
Skrevet
4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Som jeg sa så vet jeg ikke hva du skrev i brevet og ønsker ikke gå noe mer inn på det. Det blir bare spekulasjoner. Jeg tror ikke jeg sksl svare mer på andres vegne. Dette handlet ikke om å være lei .

stjernestøv
Skrevet
Et øyeblikk siden, Nicklusheletida skrev:

Som jeg sa så vet jeg ikke hva du skrev i brevet og ønsker ikke gå noe mer inn på det. Det blir bare spekulasjoner. Jeg tror ikke jeg sksl svare mer på andres vegne. Dette handlet ikke om å være lei .

Ok. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Hva betyr " Ritaidag "? Er det noe slags babushka 'kode'?

Nicklusheletida
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva betyr " Ritaidag "? Er det noe slags babushka 'kode'?

He he, nei da det nye forumet var ganske ferskt, forsøkte jeg en dag å skifte nick, men det mislyktes jeg med. Siden den gang har det bare blitt hengende med uten at jeg har gjort noe forsøk på å rydde opp i det. Jeg er litt lat sånn sett :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke jeg. Jeg har slått meg selv til blods og kutta meg selv til å matche, så jeg er vel ikke den beste til å bedømme dette. 

Skrevet
48 minutter siden, bibben skrev:

Det er vel ikke det som er det vesentlige i denne tråden; om Stjernestøv er psyk.

Jeg oppfatter det mer i retning av at hun føler seg kjipt behandlet av NHD, og jeg reagerte også på det som ble skrevet i går. At Stjernestøv har mot og guts til å gå en runde med dette nå synes jeg er flott og riktig. Jeg tenker at det finnes anstendighetsgrenser overfor alle, psykisk syke inkludert.

Godt formulert:-)

Skrevet
1 time siden, stjernestøv skrev:

Jo det kan diskuteres. 

Nei, og det er det på tide å akseptere. Aksept er selve nøkkelen til fremgang og mestring av lidelsen. 

stjernestøv
Skrevet
11 minutter siden, Janus30 skrev:

Nei, og det er det på tide å akseptere. Aksept er selve nøkkelen til fremgang og mestring av lidelsen. 

Saklig...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...