Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, stjernestøv skrev:

Saklig...

Det er saklig det svaret :)

Anonymkode: 9fadd...7af

Skrevet
9 timer siden, stjernestøv skrev:

Saklig...

Det er vel så saklig som det er mulig å få det? For å kunne løse et problem er man først nødt til å innse at man har et. Det gjelder ikke bare sykdom. 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

I all hovedsak hører vi på og har stor nytte av pårørendes informasjon.

Men i blant er pårørendes virkelighetsforståelse (og sykdomsforståelse) så avvikende (eller syk) at det er til skade for pasienten eller er med på å opprettholde sykdom. Da kan vi ikke nyttiggjøre oss pårørendes medvirkning.

Derfor skrev jeg at dersom du den gang "bidro" med de tanker du forfekter her på DOL, har jeg forståelse for at helsepersonell ikke tok det med inn i behandlingen.,

stjernestøv
Skrevet
3 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

I all hovedsak hører vi på og har stor nytte av pårørendes informasjon.

Men i blant er pårørendes virkelighetsforståelse (og sykdomsforståelse) så avvikende (eller syk) at det er til skade for pasienten eller er med på å opprettholde sykdom. Da kan vi ikke nyttiggjøre oss pårørendes medvirkning.

Derfor skrev jeg at dersom du den gang "bidro" med de tanker du forfekter her på DOL, har jeg forståelse for at helsepersonell ikke tok det med inn i behandlingen.,

Jeg husker ikke nå hva jeg bidro med eller om jeg gikk på medisiner eller ikke, men dere burde høre på "syke" folk også. Det er ikke bare babbel. Men min bror lå i koma, og da var han på den andre siden og snakket med døde. Og han fikk besøk av engler, klart jeg trodde på det. Men da han skulle gjøre det kun en annen hadde gjort tvilte jeg, han skulle gå på vannet. Lurer egentlig på hvilke diagnose han hadde. 

Skrevet
7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Men min bror lå i koma, og da var han på den andre siden og snakket med døde. Og han fikk besøk av engler, klart jeg trodde på det.

Jeg tror ikke du skal forvente å få støtte for slike ting av helsepersonell.  Heller ikke teorier om at man kan tenke seg syk eller frisk, uten at noe annet foretas i tillegg.

Men jeg synes ikke du skal dvele for mye ved dette - det er forferdelig leit at din bror er borte, og jeg håper du ikke bebreider deg selv.  Det vil alltid være noe man tror eller lurer på om kunne blitt annerledes dersom hvis såfremt ifall, i slike sammenhenger, men det hjelper jo dessverre så lite å gruble seg trist på det :( 

Ønsker deg en fin dag!

stjernestøv
Skrevet
7 minutter siden, laban skrev:

Jeg tror ikke du skal forvente å få støtte for slike ting av helsepersonell.  Heller ikke teorier om at man kan tenke seg syk eller frisk, uten at noe annet foretas i tillegg.

Men jeg synes ikke du skal dvele for mye ved dette - det er forferdelig leit at din bror er borte, og jeg håper du ikke bebreider deg selv.  Det vil alltid være noe man tror eller lurer på om kunne blitt annerledes dersom hvis såfremt ifall, i slike sammenhenger, men det hjelper jo dessverre så lite å gruble seg trist på det :( 

Ønsker deg en fin dag!

Forventet ikke å få støtte fra dem heller, psykiateren som hjalp han var en nisse. 

Men han ringte meg flere ganger bror min...sikkert den natten han døde. Husker jeg hadde angst og orket ikke ta telefonen, han var jo full som vanlig. Angrer på at jeg ikke tok telefonen. 

Jo takk :) Ha en fin dag du og snille laban :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...