Gå til innhold

Derfor blir du lykkelig i varmen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/vaer-og-uvaer/derfor-blir-du-lykkelig-av-finvaeret/a/23699293/

Solvarme dager gir oss ikke bare fin farge, de gjør oss lykkeligere.

– Solen frigjør lykkehormonene serotonin og endorfiner som gjør at man føler seg bedre og i godt humør

– Solen regulerer dessuten døgnrytmen. Om sommeren produserer vi ikke så mye melatonin, og vi er dermed mer aktive.

*

Hm, kan ikke si jeg har merket noe til dette.

Men men.

Anonymkode: 194d1...eb5

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/411953-derfor-blir-du-lykkelig-i-varmen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

HMPF, solen har ikke noe slik virkning på meg. Men det er fint å få litt farge. Ikke att jeg orker sole meg lenge, for det er så VARMT! Det er en grunn til att helvette fremstilles som veldig varmt, og ikke kaldt.

Anonymkode: 0dd31...64a

Annonse

Jeg har heller ikke merket så mye til det enda, men jeg blir alltid slått ut med det samme når det blir veldig varmt. Det tar noen dager for kroppen å omstille seg. Jeg blir sikkert lykkelig i morgen eller på lørdag, i alle fall lykkeligere, for da trenger jeg ikke å jobbe og kan bare sløve i skyggen hvis det fortsatt er like varmt:)

AnonymBruker
1 time siden, tonie skrev:

Jeg blir sikkert lykkelig i morgen eller på lørdag, i alle fall lykkeligere, for da trenger jeg ikke å jobbe og kan bare sløve i skyggen hvis det fortsatt er like varmt:)

Misunnelig på de som ikke må jobbe?

Anonymkode: 194d1...eb5

AnonymBruker
1 hour ago, tonie said:

Jeg har heller ikke merket så mye til det enda, men jeg blir alltid slått ut med det samme når det blir veldig varmt. Det tar noen dager for kroppen å omstille seg. Jeg blir sikkert lykkelig i morgen eller på lørdag, i alle fall lykkeligere, for da trenger jeg ikke å jobbe og kan bare sløve i skyggen hvis det fortsatt er like varmt:)

Ja hvis du tror jeg har det noe bra her jeg sitter så kan du tro om igjen!

Anonymkode: d06bf...c2e

Blomsterfluen
15 timer siden, Trine skrev:

Ikke jeg heller. Jeg tror kanskje ikke jeg har serotonin ;) Ikke føler jeg noe til den regulerte døgnrytmen heller. Jeg får for lite søvn om sommeren. Og det er for varmt til å være aktiv.

Jeg har begynt p sove extremt dårlig i det siste, og klarer ikke like lett å slappe av så det tar lang tid før jeg får sove. Jeg var ivertfall hyper i natt til klokka 3 mens jeg reparerte mobilen og nettbrettet som begge var softbricket. Og jeg var like hyper natt til i går, for da hadde jeg klart å fullføre skrekkens time hos tannlegen.

Annonse

9 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

Jeg har begynt p sove extremt dårlig i det siste, og klarer ikke like lett å slappe av så det tar lang tid før jeg får sove. Jeg var ivertfall hyper i natt til klokka 3 mens jeg reparerte mobilen og nettbrettet som begge var softbricket. Og jeg var like hyper natt til i går, for da hadde jeg klart å fullføre skrekkens time hos tannlegen.

Jeg sliter med det om sommeren, at jeg ikke blir trøtt på kvelden også våkner jeg altfor tidlig på morgenen og da får jeg ikke sove igjen. I natt sov jeg godt, men det var fordi jeg hadde sovet altfor lite natten før og vært ute i frisk fjelluft hele dagen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...