AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 Skrevet 1. juni 2016 Hei jeg er en jente som gjennom hele oppveksten har slitt med mobbing og utestengelse. Dette har medført at jeg sliter mentalt, men jeg er usikker på om dette er noe jeg burde gjøre noe med eller ikke. En ting jeg sliter veldig med er sosiale settinger over lengre tid. Jeg kjøper f.eks. billett til en festival jeg skal på med noen andre, også når den nærmer seg får jeg helt panikk over tanken på at jeg må være rundt så mange mennesker over tid og freaker helt ut, overtenker alle mulige scenarioer og får en plutselig trang til å selge billetten og bare bli i senga i en ukes tid. Dette skjer gjentatte ganger. Jeg ender alltid opp med å dra, men bruker masse av tiden der på å gå å bekymre meg for ting istedenfor å nyte det sånn som de andre gjør. En annen ting er at det siste året har ting virkelig gått nedover. Jeg har merket at humøret svinger kraftig. I en måned kan jeg være superhappy og alt er helt topp, men så plutselig en kveld smeller det og jeg ligger i senga og gråter og gråter uten å egentlig vite hvorfor. I disse periode har jeg det så tøft og vondt at jeg også sliter med selvmordstanker. Det eneste som får meg gjennom disse periodene er to venner som svarer på telefon døgnet rundt og får meg til å love at jeg skal si ifra til de hvis jeg tenker sånn, og når jeg sender en melding de blir bekymret over tar det ikke lang tid før telefonen ringer. Samvittigheten min ovenfor disse to har til nå telt mer enn ønsket om å gi opp. Et råd de har gitt meg er at jeg burde gå til psykolog, men jeg føler at det heller kommer til å gjøre meg frustrert, enn å hjelpe meg. Så spørsmålet mitt er egentlig: burde jeg oppsøke hjelp mot dette? Er det noen som har følt det på samme måte? Noen som vet hva dette kan være? Anonymkode: 47df1...853 0 Siter
frosken Skrevet 1. juni 2016 Skrevet 1. juni 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei jeg er en jente som gjennom hele oppveksten har slitt med mobbing og utestengelse. Dette har medført at jeg sliter mentalt, men jeg er usikker på om dette er noe jeg burde gjøre noe med eller ikke. En ting jeg sliter veldig med er sosiale settinger over lengre tid. Jeg kjøper f.eks. billett til en festival jeg skal på med noen andre, også når den nærmer seg får jeg helt panikk over tanken på at jeg må være rundt så mange mennesker over tid og freaker helt ut, overtenker alle mulige scenarioer og får en plutselig trang til å selge billetten og bare bli i senga i en ukes tid. Dette skjer gjentatte ganger. Jeg ender alltid opp med å dra, men bruker masse av tiden der på å gå å bekymre meg for ting istedenfor å nyte det sånn som de andre gjør. En annen ting er at det siste året har ting virkelig gått nedover. Jeg har merket at humøret svinger kraftig. I en måned kan jeg være superhappy og alt er helt topp, men så plutselig en kveld smeller det og jeg ligger i senga og gråter og gråter uten å egentlig vite hvorfor. I disse periode har jeg det så tøft og vondt at jeg også sliter med selvmordstanker. Det eneste som får meg gjennom disse periodene er to venner som svarer på telefon døgnet rundt og får meg til å love at jeg skal si ifra til de hvis jeg tenker sånn, og når jeg sender en melding de blir bekymret over tar det ikke lang tid før telefonen ringer. Samvittigheten min ovenfor disse to har til nå telt mer enn ønsket om å gi opp. Et råd de har gitt meg er at jeg burde gå til psykolog, men jeg føler at det heller kommer til å gjøre meg frustrert, enn å hjelpe meg. Så spørsmålet mitt er egentlig: burde jeg oppsøke hjelp mot dette? Er det noen som har følt det på samme måte? Noen som vet hva dette kan være? Anonymkode: 47df1...853 Jeg synes du skal bestille time hos fastlegen din - eller evt. helsestasjon for ungdom - og be om hjelp. De kan henvise deg til psykolog hvis de ikke selv har tilstrekkelig kompetanse til å hjelpe deg. Når du har det så vanskelig at du er avhengig av at venner er tilgjengelig døgnet rundt, så synes jeg du i stedet skal få hjelp fra helsepersonell. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.