AnonymBruker Skrevet 2. juni 2016 Skrevet 2. juni 2016 Skulle så gjerne ønske jeg kunne få et endelig svar på hvor syk jeg er, ev. om jeg er syk eller ikke, og hvorvidt jeg har krav på uføretrygden jeg mottar. Disse spørsmålene plager meg hver dag, spesielt i form av hva andre måtte mene om dette. Jeg er lei av å føle at jeg er beryktet pga. dette. Anonymkode: 96bfa...263 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2016 Skrevet 2. juni 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Skulle så gjerne ønske jeg kunne få et endelig svar på hvor syk jeg er, ev. om jeg er syk eller ikke, og hvorvidt jeg har krav på uføretrygden jeg mottar. Disse spørsmålene plager meg hver dag, spesielt i form av hva andre måtte mene om dette. Jeg er lei av å føle at jeg er beryktet pga. dette. Anonymkode: 96bfa...263 En synsvinkel jeg har fått på sykdom i henhold til psykisk sykdom ( eller ikke) er å vurdere graden av plager oppimot hvorvidt du lider og/ eller har nedsatt funksjonsevne . Psykisk lidelse mao.Tatt i betraktning de strenge vilkår som kreves i forhold til trygderetter tipper jeg det er gjort vurderinger som er holdbare og at du dermed kan motta din trygd med god samvittighet . Jeg kan skjønne du tenker hva " andre måtte mene". Jeg er der litt selv , psykisk lidelse synes ikke utenpå og den kommer ikke nødvendigvis umiddelbart til uttrykk i dine møter med andre. Kanskje kan det hjelpe deg å tenke ( enda mer over )at trygden du mottar tross alt er forankret i faglige vurderinger. Tanker om andres fordømmelse og mulige stigmatisering kan også være knyttet til dine egne tanker rundt hvordan " andre" oppfatter psyke. Litt deilig å skrive dette, jobber nemlig iherdig med min paranoide beredskap Skill egne tanker fra andres ... mvh Anonymkode: 1427e...f98 0 Siter
FGT Skrevet 2. juni 2016 Skrevet 2. juni 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Skulle så gjerne ønske jeg kunne få et endelig svar på hvor syk jeg er, ev. om jeg er syk eller ikke, og hvorvidt jeg har krav på uføretrygden jeg mottar. Disse spørsmålene plager meg hver dag, spesielt i form av hva andre måtte mene om dette. Jeg er lei av å føle at jeg er beryktet pga. dette. Anonymkode: 96bfa...263 Hvis du har så dårlig samvittighet med å mota trygd, så ville jeg gå til legen din, eller en psykolog, eller kanskje trygdevesenet ? Høre med dem hvorfor du mottar trygd. Hvis det ikke står i dine papirer da. Jeg syns det er galt bruk av tid å resurser å plage seg selv med slikt hvis du ikke da har gått inn for å svindle dem eller fått trygt på feil grunnlag ? En kan ikke fortsette å leve slik. Trygd skal gi deg en viss ro for din økonomiske situasjon , for den som er en skade eller lyte som reduserer deg i arbeidslivet, eller at det ikke finnes jobber som passer i din situasjon, fordi din helsesituasjon kan bli dårligere. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2016 Skrevet 2. juni 2016 2 hours ago, AnonymBruker said: En synsvinkel jeg har fått på sykdom i henhold til psykisk sykdom ( eller ikke) er å vurdere graden av plager oppimot hvorvidt du lider og/ eller har nedsatt funksjonsevne . Psykisk lidelse mao.Tatt i betraktning de strenge vilkår som kreves i forhold til trygderetter tipper jeg det er gjort vurderinger som er holdbare og at du dermed kan motta din trygd med god samvittighet . Jeg kan skjønne du tenker hva " andre måtte mene". Jeg er der litt selv , psykisk lidelse synes ikke utenpå og den kommer ikke nødvendigvis umiddelbart til uttrykk i dine møter med andre. Kanskje kan det hjelpe deg å tenke ( enda mer over )at trygden du mottar tross alt er forankret i faglige vurderinger. Tanker om andres fordømmelse og mulige stigmatisering kan også være knyttet til dine egne tanker rundt hvordan " andre" oppfatter psyke. Litt deilig å skrive dette, jobber nemlig iherdig med min paranoide beredskap Skill egne tanker fra andres ... mvh Anonymkode: 1427e...f98 Takk for godt svar. Noen ganger når det blir mye kommentarer og sinte/hånlige mennesker så svartner hjernen. Anonymkode: 96bfa...263 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2016 Skrevet 2. juni 2016 1 minute ago, FGT said: Hvis du har så dårlig samvittighet med å mota trygd, så ville jeg gå til legen din, eller en psykolog, eller kanskje trygdevesenet ? Høre med dem hvorfor du mottar trygd. Hvis det ikke står i dine papirer da. Jeg syns det er galt bruk av tid å resurser å plage seg selv med slikt hvis du ikke da har gått inn for å svindle dem eller fått trygt på feil grunnlag ? En kan ikke fortsette å leve slik. Trygd skal gi deg en viss ro for din økonomiske situasjon , for den som er en skade eller lyte som reduserer deg i arbeidslivet, eller at det ikke finnes jobber som passer i din situasjon, fordi din helsesituasjon kan bli dårligere. Takk for tipset. Jeg har tatt det opp mange ganger. Men jeg har ingen stabil tankegang. Anonymkode: 96bfa...263 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.