Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 timer siden, Dame333 skrev:

Tja.... hender seg at jeg får lyst å sparke noen i leggen nå også ;) Men en ting er hva man har lyst til, noe helt annet hva man gjør. Kom akkurat på en episode til som kanskje stemmer med det du sier..at all hjernekapasitet går til en bestemt ting, og alt rundt blir borte. Det var en gang jeg og min søster lekte på en lekeplass. Min søster ble sittende fast i et lekeapparat og hang å dinglet etter en fot. Hun ropte vist på hjelp som en gal, og jeg stod rett ved siden av og holdt på med en ny leke vi hadde fått som var veldig gøy, og som krevde stor oppmerksomhet. Far hadde hørt det helt hjem, og ble meget sjokkert når han så meg leke rett ved siden av uten noen form for reaksjon. Jeg var helt oppslukt av den nye leken, og hadde ikke hørt henne rope i det hele tatt. Ikke før han kom bort til meg meget irritert og lurte på hvorfor jeg ikke hadde gjort noe forsøk på å hjelpe min søster reagerte jeg. Eller reagerte....jeg skjønte ikke hva han pratet om igrunn, jeg hadde jo ikke hørt henne. Man får dårlig samvittighet av slikt i ettertid, og jeg kan skjønne reaksjonen hans. For hvem hører ikke noen som skriker som en gal to-tre meter unna liksom?

Så er det vel sant da, vi KAN ha fokus når noe er interessant nok....jeg hadde tydeligvis superfokus i den grad at jeg var i stand til å stenge alt annet ute. Det er nok litt sånn nå også når jeg har mine "hyperfokus" på interesser, men jeg ville nok ha hørt brannalarmen eller at noen skriker høylydt etter hjelp....så ille er det ikke lengre...heldigvis! :) 

Haha...ja, hvem har vel ikke det ;)

Jeg er langt ifra noen ekspert, men syns det hørtes ut som du hadde mer enn bare adhd i barndommen.

Noen med adhd kan fokusere bare det er interessant nok. Skulle ønske jeg klarte det. Men jeg fanger opp alt rundt meg. Husker bare en brøkdel av det, men alt skal liksom innom hodet en tur. Slitsomt egentlig, å ikke klare å koble ut uvesentlige ting.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...