Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg helt nede igjen etter noen dager med mye energi og oppløftet sinnsstemning. Hvor lenge skal dette vare? Psykiateren min sa at jeg måtte ringe ham hvis det ble verre, men hvor ille er verre?Jeg skjønner ikke hvorfor jeg plages av dette. Ingenting har forandret seg i den ytre verden. Plutselig forandrer det seg og jeg blir glad og full av energi igjen. Jeg synes dette er veldig slitsomt.

Er det noenting jeg kan gjøre for å få has på dette?

Madelenemie
Skrevet
11 minutter siden, Gondor skrev:

Nå er jeg helt nede igjen etter noen dager med mye energi og oppløftet sinnsstemning. Hvor lenge skal dette vare? Psykiateren min sa at jeg måtte ringe ham hvis det ble verre, men hvor ille er verre?Jeg skjønner ikke hvorfor jeg plages av dette. Ingenting har forandret seg i den ytre verden. Plutselig forandrer det seg og jeg blir glad og full av energi igjen. Jeg synes dette er veldig slitsomt.

Hei!

Jeg vet ikke.

Det er vel muligens dette som heter bipolar, at man har perioder der man varierer i energi og sinnstemning.

Jeg syns du kan ringe psykiateren, siden han sa du skulle ringe hvis det ble verre, og nå er det jo verre, fordi du skriver, nå er du helt nede igjen.

Det kan du ringe å si, psykiateren kjenner deg, og du strever med dette, da er det fint du får snakket med den som kjenner din situasjon best.

Lei for at jeg ikke har en smart løsning å komme med, bare medfølelse, og det kommer man jo ikke langt med som løsning.

stjernestøv
Skrevet
59 minutter siden, Gondor skrev:

Ring psykiateren, kanskje han kan hjelpe deg. Forferdelig å være nede. 

Skrevet
2 timer siden, Gondor skrev:

Hva har fungert for deg tidligere? 

Skrevet
5 timer siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Jeg vet ikke.

Det er vel muligens dette som heter bipolar, at man har perioder der man varierer i energi og sinnstemning.

Jeg syns du kan ringe psykiateren, siden han sa du skulle ringe hvis det ble verre, og nå er det jo verre, fordi du skriver, nå er du helt nede igjen.

Det kan du ringe å si, psykiateren kjenner deg, og du strever med dette, da er det fint du får snakket med den som kjenner din situasjon best.

Lei for at jeg ikke har en smart løsning å komme med, bare medfølelse, og det kommer man jo ikke langt med som løsning.

Nei, jeg føler ikke at det er ille nok.

Skrevet
3 timer siden, XbellaX skrev:

Hva har fungert for deg tidligere? 

Jeg vet ikke. Det jeg har lyst til er å isolere meg totalt fra omverdenen, være i mørket, ligge helt stille.

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Gondor skrev:

Jeg vet ikke. Det jeg har lyst til er å isolere meg totalt fra omverdenen, være i mørket, ligge helt stille.

Syntes du skal ringe psykiateren.

Anonymkode: 29547...d2c

Skrevet
21 timer siden, Gondor skrev:

Har du kommet i gang med å føre stemningsdagbok?

Ut i fra hva du skrev for noen dager siden, så sa psykiateren til deg siste time at det ikke var uvanlig for deg med slike kjappe svingninger - men at du skulle ta kontakt om du ble tydelig deprimert eller hypoman. For å kunne ta stilling til dette, vil en dagbok kunne være til hjelp. En eller to dager i kjelleren er neppe noe å bli bekymret for, men om det vedvarer i mange dager, så bør du vel ta kontakt.

Madelenemie
Skrevet
17 timer siden, Gondor skrev:

Nei, jeg føler ikke at det er ille nok.

ok,

Du bør basere det lite på hva du føler, og mer på den andres ord.

Har den andre sagt det sånn, så er det mest fornuftig at du tar psykiateren på ordet.

Skrevet
7 timer siden, frosken skrev:

Har du kommet i gang med å føre stemningsdagbok?

Ut i fra hva du skrev for noen dager siden, så sa psykiateren til deg siste time at det ikke var uvanlig for deg med slike kjappe svingninger - men at du skulle ta kontakt om du ble tydelig deprimert eller hypoman. For å kunne ta stilling til dette, vil en dagbok kunne være til hjelp. En eller to dager i kjelleren er neppe noe å bli bekymret for, men om det vedvarer i mange dager, så bør du vel ta kontakt.

Jeg har begynt med eMoods men glemmer det bare. Derimot skriver jeg sporadisk dagbok og ser at jeg ikke er verdens mest stabile menneske.

Skrevet
3 minutter siden, Gondor skrev:

Jeg har begynt med eMoods men glemmer det bare. Derimot skriver jeg sporadisk dagbok og ser at jeg ikke er verdens mest stabile menneske.

Du kunne kanskje sette på en daglig alarm på mobilen din til påminnelse om å bruke eMoods?

Skrevet
5 timer siden, Madelenemie skrev:

ok,

Du bør basere det lite på hva du føler, og mer på den andres ord.

Har den andre sagt det sånn, så er det mest fornuftig at du tar psykiateren på ordet.

Det smarteste jeg gjør nå er å bruke emoods gjennom hele sommeren. Mye bedre enn å skrive. Det tar under ett minutt. Så kan jeg diskutere det hele med psykiateren min i august. I dag er jeg forresten oppe igjen så det er derfor jeg er så eplekjekk.

Madelenemie
Skrevet
2 timer siden, Gondor skrev:

Det smarteste jeg gjør nå er å bruke emoods gjennom hele sommeren. Mye bedre enn å skrive. Det tar under ett minutt. Så kan jeg diskutere det hele med psykiateren min i august. I dag er jeg forresten oppe igjen så det er derfor jeg er så eplekjekk.

hm,

Jeg visste ikke hva emoods var, googlet det og fikk opp at det hjelper ved bipolar lidelse.

Det er bra om du tror det hjelper, du er flink og sterk, som strever og klarer hele sommeren "alene", jeg tenker på uten støtte fra din psykiater.

Du har jo hatt det tøft på flere måter enn bare din egen sykdom.

Håper det går så godt som det kan med deg.

Skrevet
10 minutter siden, Madelenemie skrev:

hm,

Jeg visste ikke hva emoods var, googlet det og fikk opp at det hjelper ved bipolar lidelse.

Det er bra om du tror det hjelper, du er flink og sterk, som strever og klarer hele sommeren "alene", jeg tenker på uten støtte fra din psykiater.

Du har jo hatt det tøft på flere måter enn bare din egen sykdom.

Håper det går så godt som det kan med deg.

Tusen takk! Ønsker det samme tilbake til deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...