Gå til innhold

NHD Depresjon/angst Oppgitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg gått på 20 mg cipralex i flere måneder (prøvde å øke til 30 og 40 mg men ble kjempe dårlig, så gikk tilbake til 20 mg) Tar Tolvon for søvn. Før det gikk jeg på 60 mg cipramil i flere år. Cipralexen virker ikke, depresjonen og medfølgende angst har bare blitt værre. Hva gjør man da? Hva virker egentlig best mot depresjon? Har gått til diverse psykologer gjennom mange år, men det hjelper heller ikke. Noen anbefalinger?  Har det kommet noen nye medisiner i det siste? Takknemlig for svar for dette går ikke bra.....

Skrevet
Den 2.6.2016 at 23.03, Mexico skrev:

Nå har jeg gått på 20 mg cipralex i flere måneder (prøvde å øke til 30 og 40 mg men ble kjempe dårlig, så gikk tilbake til 20 mg) Tar Tolvon for søvn. Før det gikk jeg på 60 mg cipramil i flere år. Cipralexen virker ikke, depresjonen og medfølgende angst har bare blitt værre. Hva gjør man da? Hva virker egentlig best mot depresjon? Har gått til diverse psykologer gjennom mange år, men det hjelper heller ikke. Noen anbefalinger?  Har det kommet noen nye medisiner i det siste? Takknemlig for svar for dette går ikke bra.....

Du kan prøve brintellix. Det er et nytt AD.

AnonymBruker
Skrevet
Den 2. juni 2016 at 23.03, Mexico skrev:

Virket Cipramil?

Anonymkode: 8e68c...95d

Skrevet
9 timer siden, tilstede skrev:

Du kan prøve brintellix. Det er et nytt AD.

Tusen takk for svar, mulig jeg går for den :-)

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Virket Cipramil?

Anonymkode: 8e68c...95d

Cipramil virket fram til for ett år siden, gått på den i mange år. Byttet etterhvert til Cipralex, men depresjonene kommer stadig tilbake og av depresjonen blir angsten verre. Tror skal prøve Brintellix.

AnonymBruker
Skrevet

Det som hjelper best for depresjon og angst, er MAOI. (Irreversibel mono amin oxidase hemmer). I Norge får man bl.a. Nardil, på reg.fritak, dersom tidligere behandling med annen antidepressiva feiler og diagnose og alv.grad tilsier at man prøver MAOI. Kan underskrive på at det er langt mer effektivt enn noe annet AD. Ingen farlig medisin å bruke, og langt overlegen noe annet. Oppdatert kostliste fra AU er ikke like streng som den tradisjonelle.

Anonymkode: 64ac3...fd6

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...