Gå til innhold

NHD: Oppfølgingsspørsmål om tilknytningsvansker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! For lenge siden ga du meg et bra svar om det du mente var tilknytningsskade og ikke personlighetsforstyrrelse. Nå lurer jeg på en ting til, og jeg tror du er riktig person å spørre. Jeg er midt i mine fruktbare år hvis du forstår, og bør begynne å finne en mann. Jeg blir lett venner med menn, men blir ubevisst tverr og avvisende mot de jeg er tiltrukket av. En av disse har beskrevet dette som at han merker en motstand og tverr-het i meg. Altså signaliserer jeg ikke akkurat interesse. Tror heller ikke sannsynligheten er særlig stor for at en normal mann blir så interessert i en dame som bare er hard og gjør motstand, at han gidder å kjempe for det - det er det kanskje bare de med like store skader selv som gidder (?)... 

De jeg blir tiltrukket av er gjerne de som er oppegående, sjarmerende, smarte og har ryggrad. Noen av de har veldig draget, og jeg har tenkt at kanskje noe av grunnen til at jeg blir så tverr er at magefølelsen min sier de er playere, men det er vel forsåvidt ganske normalt at single kvalitetsmenn rundt 30 ikke akkurat lever noen sølibattilværelse frem til de møter "den rette" - uten at de er kroniske upålitelige playere av den grunn? Eller? 

Hva tenker du - skal jeg bekjempe denne sykelige trangen min til å gjøre motstand mot de jeg helst vil ha, eller er det en fornuftig beskyttelses-greie jeg bør holde på og heller lære meg å bli tiltrukket av andre typer menn? 

(En over-snill mann er nok ikke et alternativ, da jeg bare kommer til å bli for sterk for han og overkjøre han, hvis jeg ikke skal anstrenge meg hele tiden for å være noe jeg ikke er. Skulle ønske jeg var annerledes på det punktet, men tror ikke det er mulig å endre noe så grunnleggende.)

Anonymkode: 901f3...3d8

AnonymBruker
Skrevet
33 minutes ago, AnonymBruker said:

Hei! For lenge siden ga du meg et bra svar om det du mente var tilknytningsskade og ikke personlighetsforstyrrelse. Nå lurer jeg på en ting til, og jeg tror du er riktig person å spørre. Jeg er midt i mine fruktbare år hvis du forstår, og bør begynne å finne en mann. Jeg blir lett venner med menn, men blir ubevisst tverr og avvisende mot de jeg er tiltrukket av. En av disse har beskrevet dette som at han merker en motstand og tverr-het i meg. Altså signaliserer jeg ikke akkurat interesse. Tror heller ikke sannsynligheten er særlig stor for at en normal mann blir så interessert i en dame som bare er hard og gjør motstand, at han gidder å kjempe for det - det er det kanskje bare de med like store skader selv som gidder (?)... 

De jeg blir tiltrukket av er gjerne de som er oppegående, sjarmerende, smarte og har ryggrad. Noen av de har veldig draget, og jeg har tenkt at kanskje noe av grunnen til at jeg blir så tverr er at magefølelsen min sier de er playere, men det er vel forsåvidt ganske normalt at single kvalitetsmenn rundt 30

Hva er "kvalitetsmenn"?

Anonymkode: 9b839...bfa

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er "kvalitetsmenn"?

F.eks. oppegående menn som er trygge på seg selv, har styr på økonomien, utdanning, jobb, tar vare på seg selv, bryr seg om andre, kan hevde seg når det er nødvendig, har et sosialt liv, har sunne mål i livet og som kan bli gode fedre og ektemenn. 

AnonymBruker
Skrevet
16 minutes ago, AnonymBruker said:

F.eks. oppegående menn som er trygge på seg selv, har styr på økonomien, utdanning, jobb, tar vare på seg selv, bryr seg om andre, kan hevde seg når det er nødvendig, har et sosialt liv, har sunne mål i livet og som kan bli gode fedre og ektemenn. 

Og dette kan du matche 100%?

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og dette kan du matche 100%?

Jeg har styr på det meste, ja. Bortsett fra kjærlighets-området. - og jfr problematikken sier det vel seg selv at jeg må ha en mann som fungerer godt på det området, selv om jeg ikke kan matche det "100 %" - enda. 

Håper eventuelt andre svarere kan forstå hva jeg mener, så vi slipper å bruke energi på unødvendig pirking. 

AnonymBruker
Skrevet

Tilføyelse: 

Grunnen til at jeg skrev " men det er vel forsåvidt ganske normalt at single kvalitetsmenn rundt 30 ikke akkurat lever noen sølibattilværelse frem til de møter "den rette" - uten at de er kroniske upålitelige playere av den grunn?" var hovedsakelig at det som kjent også finnes menn som ikke er noe å samle på, som også går fra dame til dame - og jeg ville med dette skille disse fra de som bare gjør det i en fase av livet. 

Håper dette var oppklarende, og at ingen føler seg personlig truffet.

Hilsen trådstarteren igjen. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg har styr på det meste, ja. Bortsett fra kjærlighets-området. - og jfr problematikken sier det vel seg selv at jeg må ha en mann som fungerer godt på det området, selv om jeg ikke kan matche det "100 %" - enda. 

Håper eventuelt andre svarere kan forstå hva jeg mener, så vi slipper å bruke energi på unødvendig pirking. 

Du må nok kanskje senke kravene littegranane.

Anonymkode: 410e7...5ef

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må nok kanskje senke kravene littegranane.

Anonymkode: 410e7...5ef

Nei, det må jeg ikke. Omgås daglig mange sånne menn, og her er problemet at jeg ikke tør - ikke at de ikke finnes eller at de er for bra for meg. Men takk for svar. Håper på å høre fra noen andre med bedre forståelse for problemstillingen. Hilsen trådstarteren. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...