AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 Skrevet 3. juni 2016 Har en liten vaskejobb og er innkalt til medarbeidersamtale. I innkallingen står det at grunnlaget for samtalen vil være arbeidskontrakt/stillingsbeskrivelse. Jeg trodde at en slik samtale dreide seg om andre ting. Tar jeg feil? Hva er viktig å tenke over i forkant? Har jeg plikt til å stille opp? Anonymkode: e0583...f57 0 Siter
Trine Skrevet 3. juni 2016 Skrevet 3. juni 2016 Medarbeidersamtale er egentlig en samtale mellom arbeidstaker og dens nærmeste leder. Man prater om hvordan det går i jobben. Å diskutere arbeidskontrakt/stillingsbeskrivelse er ikke noe jeg forbinder med medarbeidersamtale ihvertfall. Vet ikke hva du skal tenke på i forkant, det er jo ikke så lett å vite når man ikke vet hva møtet handler om. Du har plikt til å stille opp så lenge det er i arbedistiden. 0 Siter
laban Skrevet 3. juni 2016 Skrevet 3. juni 2016 Hvis dette er en liten vaskejobb, er kanskje stillingsbeskrivelsen mangelfull eller utdatert eller ikke-eksisterende, slik at det er ønskelig å rydde opp i det? I så fall er det jo naturlig. Gå på møtet og ta med deg det du evt. har av papirer på ansettelsen og arbeidsforholdet. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 Skrevet 3. juni 2016 Det er noe arbeidsgiver er pålagt å ha med medarbeidere. Anonymkode: 33fc3...799 0 Siter
Mirabell Skrevet 3. juni 2016 Skrevet 3. juni 2016 Medarbeidersamtale er et veldig vanlig verktøy for ledelse. Det er ikke uvanlig at det er obligatorisk å ha denne samtalen, både for leder og medarbeider. Det dreier seg ofte om arbeidsoppgaver og resultater. Ofte setter man arbeidsmål for kommende år. I en vaskejobb kan f.eks. et arbeidsmål kan være å redusere antall klager på jobben. Andre temaer kan være arbeidsbelastning, stillingsprosent, om nødvendig utstyr er tilgjengelig for jobben. På forhånd bør du tenke gjennom hva du trenger fra din leder/arbeidsgiver for å gjøre jobben din. Og din sjef vil sikkert si hva han/hun forventer av deg. Veldig ofte innleder man medarbeidersamtalen med å gå gjennom skjema som ble fylt ut ved den forrige medarbeidersamtalen, men det er tydeligvis ikke aktuelt for deg. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 Skrevet 5. juni 2016 Med mindre medarbeidersamtale er kontraktsfestet, har du ingen plikt til å møte. Møter du ikke burde du si fra at du takker nei til den muligheten uten å begrunne. Møter du, så ta med deg fagforeningsrepresentant. Ikke gå med på noe du ikke har risiko for å ikke klare, f.eks. hardere akkorder mot bedre lønn. Det er som oftest lureri. Vanligvis møtte jeg i medarbeidersamtaler i tidligere jobb. En gang nektet jeg, fordi jeg synes sjefen var en drittsekk. Han ble forbanna, men kunne ikke gjøre noe. Det var jo standard i det selskapet at sjefer skulle ha gjennomført medarbeidersamtaler for at de skulle få karriere-fordeler. Anonymkode: 9d217...992 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.