Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir overrasket, forvirret Osv. Jeg skal ikke endre noe på min medisindose, 20 mg cipralex.

NHD sier det er lurt, min fastlege sier det er lurt jeg ikke endrer dose. Men- var til psykolog i dag, for oppfølging av den store smellen jeg hadde. H*n er verdens flinkeste på OCD! Men da vi tok opp dette med medisiner, fikk jeg beskjed om at jeg bare kunne slutte. Selv om jeg stoler mer på NHD ig lege, når det gjelder medisiner, blir jeg jo forvirret. Psyk mener det kun er terapien som har gjort meg så bra, ikke medisin. Så fikk beskjed om å foretelle min lege, at jeg bare kunne slutte på medisin.

beg har prøvd flere ganger, med resultat: stor smell! Tror jeg stoler på de andre og meg selv... Men må jo si jeg gjør meg noen tanker...

Skrevet

Du skal i alle fall ikke slutte nå, du kan ikke ta sjansen på å bli sykere så sent i svangerskapet. Hold fast ved din egen erfaring mht medisinfrihet, og forbered deg på din nye tilværelse :-)

Tenker jeg.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du har en omnipotent psykolog. De kan være til nytte, men en skal ikke stole på dem.

AnonymBruker
Skrevet

Hva er omnipotent?

Anonymkode: 51f8a...512

Skrevet

Takk for svar frosken og NHD! Heldigvis (uheldigvis) har jeg erfart dette med å slutte på medisiner, flere ganger, og kan si med sikkerhet at dette ikke er noe placebo effekt! 

Men må si jeg gjør meg noen tanker ja, når jeg "bare kan slutte" få uker før termin. Nå fungerer jeg, både i følge meg selv, og de rundt meg, optimalt, og alle mener jeg er 100% meg selv igjen. Så hvorfor utfordre "skjebnen" med medisinstopp da ja...

men måtte bare få det ut, så det er godt å få støtte. En vil jo også stole på ens psykolog, men heldigvis har jeg dere på DOL, har selv mye erfaring, og mann og foreldre som har sett meg på mitt værste, uten medisiner. Tror ingen av oss er enig i at cipralex kun har placeboeffekt...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...