Gå til innhold

Hvordan vite om jeg er alkoholavhengig? og alvorlighetsgrad, NHD og andre!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei har drukket 3-6 ganger i uken siden februar i år ca. typisk 3 dl 37% sprit og 2 bokser øl om gangen.
det lengste jeg har gått uten alkohol siden den gang er 3-4 dager, men jeg sovner uansett, bruker 200 mg truxal og 225 mg effexor.
kjenner meg ganske urolig + mye risting og lett kvalme om jeg ikke har drukket på noen dager, men ikke i nærheten så ubehagelig som å gå uten snus, der klarer jeg kun å gå 6 timer uten å få tilsvarende uro. har trappet ned fra 5-6 ganger i uken på der verste, til ca hver 3dje dag.

mistenker også at jeg kan ha fått noe lette hjerneskader av dette eller nedsatt IQ, følte meg mye smartere før jeg startet med dette... har hørt man helst ikke bør blande truxal med moderate eller store doser alkohol.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvis du kan være helt uten alkohol over to sammenhengende helger uten å få alkoholsug, er du sannsynligvis ikke avhengig.

F.eks. fra og med i dag til og med mandag 13. juni.

Skrevet
5 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Hvis du kan være helt uten alkohol over to sammenhengende helger uten å få alkoholsug, er du sannsynligvis ikke avhengig.

F.eks. fra og med i dag til og med mandag 13. juni.

ojj. da er jeg nok avhengig. kommer nok litt an på definisjonen rundt dette, jeg hadde ikke dødd om jeg hadde gått fram til 13 juni uten, heller ikke sykehus innleggelse. men det hadde blitt ubehagelig. jeg har alltid trodd at man hadde fått abstinenser kun etter 1 dag før man er avhengig, snus får jeg som sagt abstinenser etter veldig kort tid.

er 200 mg truxal og 225 mg effexor ekstremt skadelig kombinert med dette alkohol forbruket? tar truxal ca 6 timer etter jeg har drukket?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...