Gå til innhold

Vitsen med livet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er vitsen med livet når det gjør så vondt og er et evig slit? 

Anonymkode: faa65...7db

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det kan man lure på.

kanskje det hjelper å bli religiøs?

Anonymkode: 347a6...44d

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Det hjelper nok ikke å bli religiøs. Men jeg er i ferd med å gi opp alt, vet ikke om jeg orker å kjempe mer, med verken det ene eller det andre. Har mistet motivasjonen og lysten til å leve. 

stjernestøv
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er bedre innimellom. 

AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor er det sånn at fordi livet innimellom byr på noen lysglimt så MÅ livet leves? 

Anonymkode: 31705...450

stjernestøv
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor er det sånn at fordi livet innimellom byr på noen lysglimt så MÅ livet leves? 

Nei det er vel opp til enhver...Men jeg tenker at lysglimtene er verdt det. 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem sier det? Det er jo opp til hver enkelt, ingen tvinger deg til noe som helst.

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, XbellaX skrev:

Hvem sier det? Det er jo opp til hver enkelt, ingen tvinger deg til noe som helst.

Wow, det var skikkelig lurt å skrive til en som er suicidal.

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Wow, det var skikkelig lurt å skrive til en som er suicidal.

Jeg synes det å kalle disse to innleggene for suicidal adferd  er å vanne ut et alvorlig begrep. Man er ikke suicidal fordi om man stiller spørsmål om livet er verdt å leve eller hvor man skal finne mening til å fortsette, de fleste kan være innom den tanken i vanskelige perioder i livet. Og i bunn og grunn så er vårt liv vårt eget ansvar, det være seg syk eller frisk, med noen unntak.

AnonymBruker
Skrevet

Da har du ikke lest den andre tråden min.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da har du ikke lest den andre tråden min.

Nei, jeg svarer kun ut i fra innlegget som er skrevet her, det er helt umulig å vite hvem som er hvem med alle anonyme, da blir svarene deretter. 

AnonymBruker
Skrevet

Nemlig. Du har ikke forutsetning for å vite hva den andre personen tenker, så du bør holde deg langt unna å foreslå at folk bare kan ta livet sitt hvis de ikke orker mer. Selv om du aldri så mye mener at begrep blir utvannet så sitter det altså en person bak det anonyme nicket her, og den personen har så mye indre smerte og bunnløs fortvilelse at døden mer og mer blir en konkret tanke. Jeg har metoden klar og en viss formening om når det skal skje, jeg må bare ordne litt i papirer og sånt først. Den kommentaren bekrefter egentlig bare avgjørelsen min.

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nemlig. Du har ikke forutsetning for å vite hva den andre personen tenker, så du bør holde deg langt unna å foreslå at folk bare kan ta livet sitt hvis de ikke orker mer. Selv om du aldri så mye mener at begrep blir utvannet så sitter det altså en person bak det anonyme nicket her, og den personen har så mye indre smerte og bunnløs fortvilelse at døden mer og mer blir en konkret tanke. Jeg har metoden klar og en viss formening om når det skal skje, jeg må bare ordne litt i papirer og sånt først. Den kommentaren bekrefter egentlig bare avgjørelsen min.

Når noen velger å skrive anonymt så blir svarene nødt til å forholde seg til hvert enkelt innlegg, noe annet er umulig. Ved anonyme innlegg forsøker jeg også å tolke minst mulig, nettopp fordi jeg ikke kan vite.  

Dersom du opplever deg selv som suicidal så vil svaret mitt likevel bli det samme men merk deg at jeg ikke oppfordrer deg til å begå selvmord, det jeg sier er at valget er ditt, livet er ingen tvang for noen av oss. Med unntak av noen helt få grupper så må også syke mennesker ta ansvar for livet sitt, det er ingen andre mennesker som skal stå "til ansvar" for slike handlinger. 

Det er noen små drypp av noe jeg tolker som manipulering i den siste kommentaren din, "Den kommentaren bekrefter egentlig bare avgjørelsen min" -jeg ikke setter pris på men på samme tid, ditt valg og ditt liv. Opplever du at livet er vanskelig å bære for tiden håper jeg du kontakter fastlegen din for videre hjelp. 

Skrevet

Det er bare du selv som vet hva meningen med livet ditt er og om det er verdt å leve.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...