Gå til innhold

Hvordan skal jeg greie dette.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare lyst til å få slippe å leve. Men marerittet er at jeg har samboer og har to barn. Hvis jeg bare kunne ha skjønt dette når jeg var ungdom og ikke satt meg selv i denne situasjonen. Jeg "visste" allerede som ungdom at jeg ikke ville greie å leve lenge. 

Men nå MÅ jeg. Har skapt en situasjon der jeg ikke kan få slippe. Skjønner at jeg ikke kan sette samboer og barn i den situasjonen å miste sin kjæreste og mamma på denne måten.

Jeg kjenner ikke glede over noe lenger. Kjenner ikke at jeg er glad i barna mine. Jeg trenger ikke å følge de oppover i livet, men de må jo ha meg. Kan ikke utsette de for et traume som kan ødelegge deres liv.

Vet ikke hvorfor jeg skriver dette her. Kanskje noen andre har det slik også. Hvordan greier dere det?

Kanskje for at jeg har et håp om at noen skal skrive at de synes man skal få slippe selv om man har barn. Skal man virkelig være i tortur hele livet pga at man har skapt barn. Skjønner jo at man må det. Et mareritt er det. Både å leve, og å utsette barna for å ikke ha en mamma, som selv valgte å dø fra de.

Hvordan i alle dager skal jeg greie dette. Er ikke suicidal.

Anonymkode: c84e9...b72

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bare lyst til å få slippe å leve. Men marerittet er at jeg har samboer og har to barn. Hvis jeg bare kunne ha skjønt dette når jeg var ungdom og ikke satt meg selv i denne situasjonen. Jeg "visste" allerede som ungdom at jeg ikke ville greie å leve lenge. 

Men nå MÅ jeg. Har skapt en situasjon der jeg ikke kan få slippe. Skjønner at jeg ikke kan sette samboer og barn i den situasjonen å miste sin kjæreste og mamma på denne måten.

Jeg kjenner ikke glede over noe lenger. Kjenner ikke at jeg er glad i barna mine. Jeg trenger ikke å følge de oppover i livet, men de må jo ha meg. Kan ikke utsette de for et traume som kan ødelegge deres liv.

Vet ikke hvorfor jeg skriver dette her. Kanskje noen andre har det slik også. Hvordan greier dere det?

Kanskje for at jeg har et håp om at noen skal skrive at de synes man skal få slippe selv om man har barn. Skal man virkelig være i tortur hele livet pga at man har skapt barn. Skjønner jo at man må det. Et mareritt er det. Både å leve, og å utsette barna for å ikke ha en mamma, som selv valgte å dø fra de.

Hvordan i alle dager skal jeg greie dette. Er ikke suicidal.

Jeg er av de som mener at man ikke kan forsvare å ta livet av seg hvis man har egne barn eller en nær relasjon til et barn. Slik jeg ser det, så er det få ting som er mer traumatisk for barn enn foreldre som tar livet av seg. 

Men jeg blir opptatt av om du får optimal behandling for dine vansker? 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke jeg som har skrevet -suicidal ikveld-, Ser at det er litt likhetstrekk.

AnonymBruker
Skrevet

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke jeg som har skrevet -suicidal ikveld-, Ser at det er litt likhetstrekk.

Jeg skrev den andre tråden. Det er definitivt likhetstrekk. Forskjellen mellom oss er at jeg kjenner enorm kjærlighet til barna mine, men ellers er det ganske mye likt ja. Jeg jobber knallhardt for å klare å finne mening med livet, og tror det er det som holder meg oppe. 

Anonymkode: 612ff...510

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...