Gå til innhold

Kan medisiner bli ødelagt i dosett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan medisiner bli ødelagt av å legge de i dosett fordi medisinene blir utsatt for fuktighet, lys og luft?

AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, swingstang skrev:

Kan medisiner bli ødelagt av å legge de i dosett fordi medisinene blir utsatt for fuktighet, lys og luft?

Neppe.

Anonymkode: 8bf4b...aad

AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neppe.

Anonymkode: 8bf4b...aad

Noen medisiner kan ikke garanteres like god virkning av om de utsettes for fuktighet

Anonymkode: ee89b...8e9

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nei, det tåler de fint. De skal jo ikke ligge der på månedsvis.

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Nei, det tåler de fint. De skal jo ikke ligge der på månedsvis.

Hva med smeltetablletter som remeron?

Noen ganger er de smuldra opp allerede fra da jeg åpner plastikken..

Anonymkode: d7156...8bf

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg antar at smeltetabletter kommer i blisterpakninger. Da ville jeg klipt av en og en tablett og lagt den i dosetten.

Skrevet
52 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Jeg antar at smeltetabletter kommer i blisterpakninger. Da ville jeg klipt av en og en tablett og lagt den i dosetten.

Gjelder det for Fontex og? Får multidose og har stusset på hvor lettoppløselige de er...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...