Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg plages med at jeg er veldig sliten og unormalt trøtt og har behov for å sove rundt 10 timer om natta og 2-4 timer på dagen for å fungere. Sover jeg ikke på dagen så får jeg problemer med nattesøvn.

Har fått diagnosene kompleks ptsd, alvorlig depresjon og muligens sosial fobi. Depresjon har blitt bedre og jeg går til behandling på DPS en gang i uka. Av medisiner så tar jeg 20 mg Escitalopram hver dag som har hjulpet meg litt på vei, men følelsene har flatet ut noe som kanskje var greit til å begynne med. Ellers av bivirkninger så har vektnedgang og hårtap.

Må bare legge til at blodprøver og slikt er bra. Jeg spiser også normalt. Jobber 50%.

Siden det er så stor usikkerhet om hva som skyldes denne trøttheta så tenkte jeg at kanskje du har noen ideer om hva dette kan skyldes.

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Fionys skrev:

Jeg plages med at jeg er veldig sliten og unormalt trøtt og har behov for å sove rundt 10 timer om natta og 2-4 timer på dagen for å fungere. Sover jeg ikke på dagen så får jeg problemer med nattesøvn.

Har fått diagnosene kompleks ptsd, alvorlig depresjon og muligens sosial fobi. Depresjon har blitt bedre og jeg går til behandling på DPS en gang i uka. Av medisiner så tar jeg 20 mg Escitalopram hver dag som har hjulpet meg litt på vei, men følelsene har flatet ut noe som kanskje var greit til å begynne med. Ellers av bivirkninger så har vektnedgang og hårtap.

Må bare legge til at blodprøver og slikt er bra. Jeg spiser også normalt. Jobber 50%.

Siden det er så stor usikkerhet om hva som skyldes denne trøttheta så tenkte jeg at kanskje du har noen ideer om hva dette kan skyldes.

Bare et lite spm.

Går du på noe allergimedisiner? 

De kan gi ekstrem trøtthet

Anonymkode: 5aac1...8c8

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare et lite spm.

Går du på noe allergimedisiner? 

De kan gi ekstrem trøtthet

Anonymkode: 5aac1...8c8

Nei det gjør jeg ikke. Bruker bare Escitalopram

Skrevet
1 time siden, Fionys skrev:

Hei Fionys, har dette pågått lenge? Merker du noen vesentlig forskjell de dagene du ikke jobber eller er det jevnt over like ille? Dersom alt fysisk er i orden linker jeg egentlig dette til din KPTSD, det er ikke unormalt med tretthet og utmattelse ved denne diagnosen.

Skrevet
14 minutter siden, XbellaX skrev:

Hei Fionys, har dette pågått lenge? Merker du noen vesentlig forskjell de dagene du ikke jobber eller er det jevnt over like ille? Dersom alt fysisk er i orden linker jeg egentlig dette til din KPTSD, det er ikke unormalt med tretthet og utmattelse ved denne diagnosen.

Dette har pågått i 2-3 måneder Jeg jobber litt hver dag, men har fri i helgene, merker ikke noe forskjell. Jeg blir trøtt og sliten 2-3 timer etter at jeg har stått opp. Hvis jeg da får sovet 2-3 timer så kan jeg igjen fungere noen timer før jeg igjen blir trøtt og sliten.
Jeg er unormalt trøtt og sliten og følte meg faktisk mer kvikk og opplagt da jeg var på det verste med depresjon for litt over et halvt år siden.

Jeg har fått tilbake gleden og lysten til å gjøre noe igjen, men kroppen min klarer ikke det. Virker som om hode har blitt friskere, men at kroppen ikke henger med. Det at kroppen min er så lite funksjonell nå gjør at depresjon blir verre igjen. og fortvilelsen er stor.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Trøttheten tror jeg skyldes depresjonen og følgene av denne, bl.a. inaktivitet.

Daglig mosjon i 30-45 minutter + Wellbutrin 300 mg vil gjøre susen.

Skrevet
1 time siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Trøttheten tror jeg skyldes depresjonen og følgene av denne, bl.a. inaktivitet.

Daglig mosjon i 30-45 minutter + Wellbutrin 300 mg vil gjøre susen.

Jeg mosjonerer 1-2 timer hver dag med hunden.

Hvilken type medisin er Wellbutrin og hva vil den være godt for?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Utmerket :-)

Wellbutrin er et antidepressivt middel som virker aktiverende. Du blir mer våken, får mer energi og lyst. En meget god kombinasjon med SSRI.

Skrevet
22 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Utmerket :-)

Wellbutrin er et antidepressivt middel som virker aktiverende. Du blir mer våken, får mer energi og lyst. En meget god kombinasjon med SSRI.

Tusen takk for svar :) Skal ta det opp med min behandler og psykiater.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...