gardia Skrevet 6. juni 2016 Skrevet 6. juni 2016 NHD du anbefale i en tråd å bruke Wellbutrin for mer energi og glede når en har depresjon. Så da er mitt spørsmål kan denne medisinen også brukes for å få mer energi ved schizofreni? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 7. juni 2016 Skrevet 7. juni 2016 Dette er litt nytt og ikke anerkjent av alle, men jeg tar sjansen: Gjelder ikke akutte psykoser inkl. akutte episode i schizofreni. Gjelder kun schizofreni i stabil fase. Det er god grunn til å tro t dosene med antipsykotika kan være lavere enn de en tradisjonelt bruker i dag. Samtidig bør en legge til medisiner som virker på NA(noradrenalin)/dopaminsystemet som f. eks Wellbutrin. 0 Siter
gardia Skrevet 7. juni 2016 Forfatter Skrevet 7. juni 2016 Ok ,da spør jeg spørre legen om Wellbutrin, for mer energi.Bruker ikke antipsykotika, da jeg klarer meg uten.Men av hensyn til familien kan der være greit å orke mer ,både av husarbeid og å være mer sosial,. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 Skrevet 7. juni 2016 Hva innebærer det at et spørsmål er medisin? Anonymkode: 7d402...b69 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 8. juni 2016 Skrevet 8. juni 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva innebærer det at et spørsmål er medisin? Anonymkode: 7d402...b69 Svar 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.