Gå til innhold

Hva betyr dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ok. Det må du jo få mene. Men syns dere er strenge med meg, folk med psykiske lidelser fester vel de og?

Noen gjør helt sikkert det, men jeg - og alle de andre som har svart deg - holder fremdeles fast på at å kutte ut medisiner for å gå på fylla er aldeles hinsides teit. Man trenger da ikke drikke for å være på fest?

stjernestøv
Skrevet
3 minutter siden, Lillemus skrev:

Noen gjør helt sikkert det, men jeg - og alle de andre som har svart deg - holder fremdeles fast på at å kutte ut medisiner for å gå på fylla er aldeles hinsides teit. Man trenger da ikke drikke for å være på fest?

Ok. Får se hva det blir til da. 

Skrevet
18 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Det må du jo få mene. Men syns dere er strenge med meg, folk med psykiske lidelser fester vel de og?

Jeg har drukket et halvt glass vin etter at jeg begynte på medisinene jeg går på nå, og det gjorde jeg i trygge omgivelser. Forrige gang jeg drakk var på nyttårsaften. Et halvt glass da også for da tok jeg noen andre medisiner. Folk som går på medisiner må ofte være forsiktige med alkohol og da utgår igrunn "hæla i taket og tenna i tapeten"

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, Trine skrev:

Jeg har drukket et halvt glass vin etter at jeg begynte på medisinene jeg går på nå, og det gjorde jeg i trygge omgivelser. Forrige gang jeg drakk var på nyttårsaften. Et halvt glass da også for da tok jeg noen andre medisiner. Folk som går på medisiner må ofte være forsiktige med alkohol og da utgår igrunn "hæla i taket og tenna i tapeten"

Så kjedelig da :( Har litt lyst å finne tilbake til den unge jeg. 

Nicklusheletida
Skrevet (endret)
47 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg skal ikke uttale meg om hva folk med psykiske lidelser gjør, men jeg kan uttale meg om hva friske voksne gjør/ tenker og vil tro det gjelder storparten av folk med psykiske lidelser også. 

De fleste tar seg en fest en gang i blant, men da sammen med andre voksne på egen alder. Ikke sammen med barna sine.

Friske folk tenker ikke på at de skal leke kule overfor barna sine, slå seg løs sammen med dem og ta på partyhatten, være sprø og gal. 

De er mer opptatt av omsorg, være ansvarsfulle voksne. Ja, de er opptatt av å skape hygge for barna også, men da ikke med alkohol, men heller vaske badekaret, steke vafler, lage er hyggelig måltid, gå en tur osv osv. 

Du er en umoden mor og det er det som er det verste her. 

Forstår du ikke selv at du kan komme til å dumme deg skikkelig ut ?

Endret av Nicklusheletida
Skrevet (endret)

Brukes med forsiktighet sammen med alkohol står det jo. Kan vel ta deg 1 cider da?

Det står ikke att det IKKE skal taes sammen men noe som helst alkohol... (latuda)

Endret av Inner self
stjernestøv
Skrevet
12 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg skal ikke uttale meg om hva folk med psykiske lidelser gjør, men jeg kan uttale meg om hva friske voksne gjør/ tenker og vil tro det gjelder storparten av folk med psykiske lidelser også. 

De fleste tar seg en fest en gang i blant, men da sammen med andre voksne på egen alder. Ikke sammen med barna sine.

Friske folk tenker ikke på at de skal leke kule overfor barna sine, slå seg løs sammen med dem og ta på partyhatten, være sprø og gal. 

De er mer opptatt av omsorg, være ansvarsfulle voksne. Ja, de er opptatt av å skape hygge for barna også, men da ikke med alkohol, men heller vaske badekaret, steke vafler, lage er hyggelig måltid, gå en tur osv osv. 

Dumme meg ut? Det gjør jeg hvis jeg blir dårlig. 

stjernestøv
Skrevet
6 minutter siden, Inner self skrev:

Brukes med forsiktighet sammen med alkohol står det jo. Kan vel ta deg 1 cider da?

Det står ikke att det IKKE skal taes sammen men noe som helst alkohol... (latuda)

Takk. Hadde tenkt på noen cider. Og de vil sikkert at jeg skal drikke sprit. Men tror jeg holder meg unna det. 

Skrevet
33 minutter siden, stjernestøv skrev:

Så kjedelig da :( Har litt lyst å finne tilbake til den unge jeg. 

Det er egentlig ikke noe kjedelig, jeg slipper ihvertfall å våkne med fylleangst oppå alle de andre problemene. Jeg slipper å være fysisk dårlig når jeg ellers kunne vært fysisk frisk. Bedre å gå seg en tur enn å slite seg ut på festing. Hvordan har du egentlig tenkt at du skal fikse en fest når du blir sliten av dagsenteret? Du er ikke ung lenger ;)

Skrevet
17 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg har vært på fest sammen med foreldrene mine mange ganger, ser ikke noe galt i det. Det er jo ikke akkurat som at barna er barn lenger. Men når man er så dårlig at man knapt orker annet enn å ligge på sofaen så syns jeg det er ansvarsløst å skulle drikke på fest.

Nicklusheletida
Skrevet
5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Dumme meg ut? Det gjør jeg hvis jeg blir dårlig. 

Men ellers er det helt ok å slå seg sammen med ungdommen, drikke seg full og være sprø og gal ?

Skrevet
15 minutter siden, Inner self skrev:

7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Takk. Hadde tenkt på noen cider. Og de vil sikkert at jeg skal drikke sprit. Men tror jeg holder meg unna det. 

Det står at alkohol skal unngås, ikke "brukes med forsiktighet"

stjernestøv
Skrevet
6 minutter siden, Trine skrev:

Det er egentlig ikke noe kjedelig, jeg slipper ihvertfall å våkne med fylleangst oppå alle de andre problemene. Jeg slipper å være fysisk dårlig når jeg ellers kunne vært fysisk frisk. Bedre å gå seg en tur enn å slite seg ut på festing. Hvordan har du egentlig tenkt at du skal fikse en fest når du blir sliten av dagsenteret? Du er ikke ung lenger ;)

Ok. Ja har lurt på hvordan det skal gå. Men blir jo beruset. 

stjernestøv
Skrevet
2 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Men ellers er det helt ok å slå seg sammen med ungdommen, drikke seg full og være sprø og gal ?

Helt ok det ja...

Nicklusheletida
Skrevet
4 minutter siden, Trine skrev:

Jeg har vært på fest sammen med foreldrene mine mange ganger, ser ikke noe galt i det. Det er jo ikke akkurat som at barna er barn lenger. Men når man er så dårlig at man knapt orker annet enn å ligge på sofaen så syns jeg det er ansvarsløst å skulle drikke på fest.

Jada, jeg har vært på 70-årsdag og slike ting jeg også, men dette ser jeg for meg som noe annet. 

Nicklusheletida
Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Helt ok det ja...

Javel da så. 

Skrevet
2 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jada, jeg har vært på 70-årsdag og slike ting jeg også, men dette ser jeg for meg som noe annet. 

Snakker ikke om 70-årslag. Jeg har vært på by'n med dem og julebord med mamma (vi jobbet i samme firma). Jeg har sett dem begge snydens opp til flere ganger. Resultatet var at jeg aldri har syns at alkohol har vært så veldig spennende og nå drikker jeg omtrent aldri.

Skrevet
9 minutter siden, Trine skrev:

Det står at alkohol skal unngås, ikke "brukes med forsiktighet"

Ja vel, men det så ikke jeg, det stod forsiktighet, men kanskje det står unnngåes ett annet sted. Da får vel Stjernestøv høre med en lege. Se bort i fra svaret mitt da.

Skrevet

Hvorfor står det ikke det samme i legeutgaven og pasientutgaven av felleskatalogen? I pasientutgaven så skal man ikke drikke fordi alkohol vil ha en negativ tilleggseffekt, mens i den andre utgaven står det at man skal være forsiktig med alkohol.

Nicklusheletida
Skrevet (endret)
11 minutter siden, Trine skrev:

Snakker ikke om 70-årslag. Jeg har vært på by'n med dem og julebord med mamma (vi jobbet i samme firma). Jeg har sett dem begge snydens opp til flere ganger. Resultatet var at jeg aldri har syns at alkohol har vært så veldig spennende og nå drikker jeg omtrent aldri.

Jeg har sett faren min god i farta. Det er ca 15 år siden. Jeg har faktisk aldri sett min mor beruset. Kan ikke ikke komme på en eneste gang :)

Endret av Nicklusheletida

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...