Gå til innhold

Hva betyr dette?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Du finner på noe nytt å gruble på hele tiden hver eneste dag :) kan du ikke heller bruke denne energien på å gjøre noen små ting? Det tror jeg hadde gjort deg godt. Å bo på pc slik du gjør tror jeg hadde tappet de fleste for krefter. Hvordan takler familien at du bruker nesten all din tid på dol? Får de kontakt med deg? 

Hva med å steke vafler til kjernefamilien din? Kose dere litt sammen? 

Anonymkode: 457d2...7c7

Nicklusheletida
Skrevet
7 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg har sett faren min god i farta. Det er ca 15 år siden. Jeg har faktisk aldri sett min mor beruset. Kan ikke ikke komme på en eneste gang :)

Og det var faktisk hans runddag som falt på samme dag som « hele bygda » er ute. Det skjer ei helg på sommeren. Vi feiret hjemme, dro deretter ut og det endte med at det var jeg som sendte han hjem i taxi  :D Jeg var ingen ungdom da. Jeg vsr godt voksen. 

Skrevet

Hvis du liker hvitvin kan jeg anbefale en alkoholfri vin som heter Natureo. Den koster rundt 50-60 kroner og jeg synes den er veldig god. Jeg kjøper den ofte til helgen og koser meg med smaken og holder meg samtidig klin edru. Det er deilig.

Alkohol, foruten å ikke skulle kombineres med medisiner, har en veldig destabiliserende effekt på psykisk syke. Du bør absolutt være forsiktig.

Hvis du drikker i morgen vil du kanskje få en uheldig fysisk reaksjon og psykisk vil det garantert ikke være bra for deg.

Jeg synes også at hele ideen om å drikke med sønnen din og hans kjæreste er helt på trynet. Jeg skjønner ikke hva de vil oppnå. At du driter deg ut og de får noe å le av? Og jeg skjønner ikke hva du vil oppnå. Hvis jeg hadde drukket meg full sammen med en av mine sønner hadde de virkelig hatet det og vært svært flau over moren sin. Tror du ikke at din sønn innerst inne vil føle det samme? Vil du ikke heller at han respekterer deg ved at du sier nei?

Jeg hadde problemer med alkohol for noen år siden og det gikk utover barna. De har sett meg full en gang og det har brent seg inn i hjernen min som noe jeg helst skulle sett ikke hadde skjedd. Jeg forteller deg dette for å vise at jeg ikke er en nonne som sitter på sin høye hest og vifter med pekefingern.

La de unge feste uten deg. Etter noen drinker har de sikkert glemt ideen  om å dra deg inn i en alkoholkarusell.

Skrevet
10 timer siden, stjernestøv skrev:

Hadde tenkt på noen cider. Og de vil sikkert at jeg skal drikke sprit. Men tror jeg holder meg unna det. 

Drikk cider langsomt, og stopp hvis du kjenner noen form for ubehag.  Sprit skal du selvfølgelig holde deg langt unna. 

Ikke drikk fordi de unge har lyst til å se deg bli "sprø", du er ingen sirkusklovn. 

Skrevet
11 timer siden, stjernestøv skrev:

Men dette kan jo NHD svare på. Hvis han sier jeg ikke må drikke drikker jeg ikke, han er lege. Men hvis han sier det går fint drikker jeg og koser meg. 

Når den generelle anbefalingen er å ikke kombinere piller og alkohol, tror du virkelig NHD vil si noe annet til deg?

Skrevet
10 timer siden, stjernestøv skrev:

Så kjedelig da :( Har litt lyst å finne tilbake til den unge jeg. 

Du finner definitivt ikke tilbake til den unge deg gjennom alkohol. 

Skrevet

Må kaste meg inn i debatten jeg også;

Du sier at du kan jo "prøve" å drikke litt - samtidig ønsker du å bli full, ung og smågal igjen.

Hva vil du?

1.  Drikke litt?

2.

Skrevet
Et øyeblikk siden, Strikka skrev:

Må kaste meg inn i debatten jeg også;

Du sier at du kan jo "prøve" å drikke litt - samtidig ønsker du å bli full, ung og smågal igjen.

Hva vil du?

1.  Drikke litt?

2.  Bli full og gal?

stjernestøv
Skrevet
1 time siden, laban skrev:

Drikk cider langsomt, og stopp hvis du kjenner noen form for ubehag.  Sprit skal du selvfølgelig holde deg langt unna. 

Ikke drikk fordi de unge har lyst til å se deg bli "sprø", du er ingen sirkusklovn. 

Ja kan jo det. Nei jeg er ingen sirkusklovn.

stjernestøv
Skrevet
1 time siden, Xtra skrev:

Når den generelle anbefalingen er å ikke kombinere piller og alkohol, tror du virkelig NHD vil si noe annet til deg?

Vet ikke. Men han vil ikke svare uansett :( 

stjernestøv
Skrevet
1 time siden, Strikka skrev:

Må vel ta det med ro. 

AnonymBruker
Skrevet

Kontakt din behandler, si at du vil drikke alkohol til du blir lettere beruset slik at du kan føle deg ung.  H*n gir deg et svar.  Er ikke så komplisert.

Anonymkode: 9874f...30e

stjernestøv
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du finner på noe nytt å gruble på hele tiden hver eneste dag :) kan du ikke heller bruke denne energien på å gjøre noen små ting? Det tror jeg hadde gjort deg godt. Å bo på pc slik du gjør tror jeg hadde tappet de fleste for krefter. Hvordan takler familien at du bruker nesten all din tid på dol? Får de kontakt med deg? 

Hva med å steke vafler til kjernefamilien din? Kose dere litt sammen? 

Anonymkode: 457d2...7c7

Hehe, den var god. Men det er sant, jeg er jo mye her og det vet familien. 

stjernestøv
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kontakt din behandler, si at du vil drikke alkohol til du blir lettere beruset slik at du kan føle deg ung.  H*n gir deg et svar.  Er ikke så komplisert.

Anonymkode: 9874f...30e

Har spurt sykepleieren nå igjen. 

stjernestøv
Skrevet
11 timer siden, Gondor skrev:

Hvis du liker hvitvin kan jeg anbefale en alkoholfri vin som heter Natureo. Den koster rundt 50-60 kroner og jeg synes den er veldig god. Jeg kjøper den ofte til helgen og koser meg med smaken og holder meg samtidig klin edru. Det er deilig.

Alkohol, foruten å ikke skulle kombineres med medisiner, har en veldig destabiliserende effekt på psykisk syke. Du bør absolutt være forsiktig.

Hvis du drikker i morgen vil du kanskje få en uheldig fysisk reaksjon og psykisk vil det garantert ikke være bra for deg.

Jeg synes også at hele ideen om å drikke med sønnen din og hans kjæreste er helt på trynet. Jeg skjønner ikke hva de vil oppnå. At du driter deg ut og de får noe å le av? Og jeg skjønner ikke hva du vil oppnå. Hvis jeg hadde drukket meg full sammen med en av mine sønner hadde de virkelig hatet det og vært svært flau over moren sin. Tror du ikke at din sønn innerst inne vil føle det samme? Vil du ikke heller at han respekterer deg ved at du sier nei?

Jeg hadde problemer med alkohol for noen år siden og det gikk utover barna. De har sett meg full en gang og det har brent seg inn i hjernen min som noe jeg helst skulle sett ikke hadde skjedd. Jeg forteller deg dette for å vise at jeg ikke er en nonne som sitter på sin høye hest og vifter med pekefingern.

La de unge feste uten deg. Etter noen drinker har de sikkert glemt ideen  om å dra deg inn i en alkoholkarusell.

Liker ikke vin jeg, men cider. Nei jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, mente sykepleieren sa jeg måtte prøve meg frem. Men husker ikke helt, spurte han på nytt nå. 

stjernestøv
Skrevet

Sykepleieren svarer ikke, tror han driter i hele meg. Det er jo bare en jobb for han...

Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Sykepleieren svarer ikke, tror han driter i hele meg. Det er jo bare en jobb for han...

Jeg kan tenke meg ganske mange årsaker til at en sykepleier ikke kan svare raskt på en SMS.  Ingen av dem handler om å drite i brukerne / pasientene.

Han er vel på jobb, kanskje ute hos noen andre?  Han svarer vel ikke på tekstmeldinger fra andre når han er hos deg, heller?  Eller når han kjører fra et oppdrag til et annet? 

Skrevet
5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Kanskje han har fri eller er opptatt på annet hold? Det betyr ikke at han er likegyldig.

Uansett vil han om han er seriøs aldri anbefale deg å drikke alkohol ved siden av medisinene eller ta pause i medisinene for å drikke, og i hvertfall gjør han ikke dette skriftlig.

stjernestøv
Skrevet
2 minutter siden, laban skrev:

Jeg kan tenke meg ganske mange årsaker til at en sykepleier ikke kan svare raskt på en SMS.  Ingen av dem handler om å drite i brukerne / pasientene.

Han er vel på jobb, kanskje ute hos noen andre?  Han svarer vel ikke på tekstmeldinger fra andre når han er hos deg, heller?  Eller når han kjører fra et oppdrag til et annet? 

Ok. Men føler han driter i meg. 

stjernestøv
Skrevet
2 minutter siden, Xtra skrev:

Kanskje han har fri eller er opptatt på annet hold? Det betyr ikke at han er likegyldig.

Uansett vil han om han er seriøs aldri anbefale deg å drikke alkohol ved siden av medisinene eller ta pause i medisinene for å drikke, og i hvertfall gjør han ikke dette skriftlig.

Ok. Nei da gir jeg faen! Drikker jeg så får jeg se hvordan det går...tar ikke medisinene i kveld. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...