Gå til innhold

Hva betyr dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Et øyeblikk siden, stjernestøv skrev:

Ok. Nei da gir jeg faen! Drikker jeg så får jeg se hvordan det går...tar ikke medisinene i kveld. 

Det er ditt valg, du har selv ansvar for eget liv. Nå vet du jo at det er dumt og ansvarsløst.

stjernestøv
Skrevet
6 minutter siden, Xtra skrev:

Det er ditt valg, du har selv ansvar for eget liv. Nå vet du jo at det er dumt og ansvarsløst.

Ja det er mitt valg.

Skrevet
16 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Men føler han driter i meg. 

Da må du bare føle noe annet. En ansatt i helsevesenet har flere pasienter å forholde seg til og kan følgelig ikke stå til din disposisjon 24/7. 

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke sansen for at du tenker å drikke mye/litt og i TILLEGG kutte ut medisiner. Det er da noe som du bruker fast, blir ikke som å kutte ut eventuellmedisin som feks sobril. 

Dette er iallefall ikke noe jeg ville ha gjort. Blir dobbelt galt mener jeg.

Anonymkode: 80888...3b0

Skrevet
17 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Nei da gir jeg faen! Drikker jeg så får jeg se hvordan det går...tar ikke medisinene i kveld. 

Se her ja. Hvorfor spørre om kombinasjonen børst og piller er dum når du uansett har tenkt til å drikke?

Hadde du fått svaret at det går fint, hadde du smilt og drukket. 

Når du får svaret at du bør unngå det, blir du sint og drikker uansett.

stjernestøv
Skrevet
11 minutter siden, Janus30 skrev:

Da må du bare føle noe annet. En ansatt i helsevesenet har flere pasienter å forholde seg til og kan følgelig ikke stå til din disposisjon 24/7. 

Nei forstår jo det. 

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det er mitt valg.

Først begynner du å røyke, så dette. Nå er det bare å begynne med hasj og sniffing igjen, så har du tatt den helt ut.

Anonymkode: 4f9a5...369

stjernestøv
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke sansen for at du tenker å drikke mye/litt og i TILLEGG kutte ut medisiner. Det er da noe som du bruker fast, blir ikke som å kutte ut eventuellmedisin som feks sobril. 

Dette er iallefall ikke noe jeg ville ha gjort. Blir dobbelt galt mener jeg.

Anonymkode: 80888...3b0

Skal jeg ta med meg latuda da? Si "Jeg skal bare ta medisinen min jeg". Skylle det ned med alkohol? Jeg har vel latuda i kroppen uansett?

stjernestøv
Skrevet
11 minutter siden, Janus30 skrev:

Se her ja. Hvorfor spørre om kombinasjonen børst og piller er dum når du uansett har tenkt til å drikke?

Hadde du fått svaret at det går fint, hadde du smilt og drukket. 

Når du får svaret at du bør unngå det, blir du sint og drikker uansett.

Ja jeg blir forbannet på dere, dere er jo så vanskelige. Man dør jo ikke av det? Noen kunne nå ha svart meg at det går helt fint. 

Skrevet
16 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Men føler han driter i meg. 

Jeg tror at du ikke bør drikke alkohol denne helgen. Ikke primært for at du overhodet ikke kan røre alkohol sammen med medisiner, men fordi du fremstår som mer ustabil enn vanlig for tiden. Du virker mye hissigere, er litt ukritisk mht hva du skriver her inne og virker også mer impulsiv enn vanlig. I en slik situasjon bør du holde deg edru, alkohol vil fort bidra til at du blir enda dårligere i en slik situasjon.

Jeg skulle ønske at du i en tid fremover skrev litt mindre på dol, du skriver mange ting som gjør at det kommer et ras av moraliserende kommentarer - også blir du både lei deg og sint - og diskusjonene utvikler seg i en kjip retning. Du kan med fordel la være å fortelle at badekaret er skittent og at du ikke orker å vaske det, slik klimaet er her inne nå. De fleste av oss holder våre dårlige sider litt mer skjult, og kjøkkenbenken min skulle være full av oppvask eller om skittent undertøy hadde blitt liggende på badegulvet sden dagen før, - så  begrenser jeg så avgjort min rapportering til utenforstående om det.

Dol-samfunnet har alltid fungert slik at folk er støttende og ekstremt konstruktive i kritiske situasjoner, men dersom noen over lang tid poster for mange innlegg med samme type tematikk, så blir etter hvert toleransen for innleggene deres svært lav. Når det først er blitt slik, så er det lurt å begrense seg litt - du trenger ikke en haug med moraliserende eller degraderende kommentarer hver dag.

Nå er det sommer, og jeg synes du i sommer skal slå av pc'en din flere timer hver ettermiddag eller formiddag. Bruk tiden til å gå så turer, stikk innom dagsenteret, gjør litt husarbeid og prøv å få til noen avtaler med venner om et eller annet. Bestem at hver dag skal du holde deg unna nettet minst  4-5 timer

stjernestøv
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Først begynner du å røyke, så dette. Nå er det bare å begynne med hasj og sniffing igjen, så har du tatt den helt ut.

Ja samboeren min tror jeg har et alkoholproblem, siden jeg drakk hver dag det året jeg ble innlagt. Han er jo tåpelig, jeg snakker om å drikke en kveld. 

Skrevet
15 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det er mitt valg.

Valgene dine påvirker andre både økonomisk og sosialt. Hva nøyaktig gir deg retten til å søle bort mange år med skattefinansierte helsetjenester etter eget forgodt befinnende? Det er ganske knappe ressurser som skal fordeles, hvilket betyr at når man bruker mye på deg går det på bekostning av noen andre i en vanskelig situasjon. 

Føler du ingen slags forpliktelser til å yte din del slik at hjelpen skattebetalerne gir deg år etter år blir mest mulig kostnadseffektiv? Det synes helt åpenbart at det er penger rett ut vinduet når alt innen behandlingen skal foregå på dine premisser.

Det er på tide å ta din del av ansvaret.

stjernestøv
Skrevet
3 minutter siden, frosken skrev:

Jeg tror at du ikke bør drikke alkohol denne helgen. Ikke primært for at du overhodet ikke kan røre alkohol sammen med medisiner, men fordi du fremstår som mer ustabil enn vanlig for tiden. Du virker mye hissigere, er litt ukritisk mht hva du skriver her inne og virker også mer impulsiv enn vanlig. I en slik situasjon bør du holde deg edru, alkohol vil fort bidra til at du blir enda dårligere i en slik situasjon.

Jeg skulle ønske at du i en tid fremover skrev litt mindre på dol, du skriver mange ting som gjør at det kommer et ras av moraliserende kommentarer - også blir du både lei deg og sint - og diskusjonene utvikler seg i en kjip retning. Du kan med fordel la være å fortelle at badekaret er skittent og at du ikke orker å vaske det, slik klimaet er her inne nå. De fleste av oss holder våre dårlige sider litt mer skjult, og kjøkkenbenken min skulle være full av oppvask eller om skittent undertøy hadde blitt liggende på badegulvet sden dagen før, - så  begrenser jeg så avgjort min rapportering til utenforstående om det.

Dol-samfunnet har alltid fungert slik at folk er støttende og ekstremt konstruktive i kritiske situasjoner, men dersom noen over lang tid poster for mange innlegg med samme type tematikk, så blir etter hvert toleransen for innleggene deres svært lav. Når det først er blitt slik, så er det lurt å begrense seg litt - du trenger ikke en haug med moraliserende eller degraderende kommentarer hver dag.

Nå er det sommer, og jeg synes du i sommer skal slå av pc'en din flere timer hver ettermiddag eller formiddag. Bruk tiden til å gå så turer, stikk innom dagsenteret, gjør litt husarbeid og prøv å få til noen avtaler med venner om et eller annet. Bestem at hver dag skal du holde deg unna nettet minst  4-5 timer

Men jeg er jo invitert nå. 

Ja kan prøve å skrive mindre her, får bare kjeft uansett...

stjernestøv
Skrevet
4 minutter siden, Janus30 skrev:

Valgene dine påvirker andre både økonomisk og sosialt. Hva nøyaktig gir deg retten til å søle bort mange år med skattefinansierte helsetjenester etter eget forgodt befinnende? Det er ganske knappe ressurser som skal fordeles, hvilket betyr at når man bruker mye på deg går det på bekostning av noen andre i en vanskelig situasjon. 

Føler du ingen slags forpliktelser til å yte din del slik at hjelpen skattebetalerne gir deg år etter år blir mest mulig kostnadseffektiv? Det synes helt åpenbart at det er penger rett ut vinduet når alt innen behandlingen skal foregå på dine premisser.

Det er på tide å ta din del av ansvaret.

Herregud! 

Skrevet
12 minutter siden, stjernestøv skrev:

Herregud! 

Og amen.

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, stjernestøv skrev:

Herregud! 

Alle har et personlig ansvar.

stjernestøv
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Alle har et personlig ansvar.

Ovenfor samfunnet? Hva skylder jeg samfunnet? Har stort sett vært utenfor samfunnet!!!!

Skrevet
29 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja jeg blir forbannet på dere, dere er jo så vanskelige. Man dør jo ikke av det? Noen kunne nå ha svart meg at det går helt fint. 

Hvorfor skal noen svare at det går helt fint, når det slett ikke er sikkert at det gjør det? Om du uansett hadde bestemt deg for å drikke så er det jo ikke noe vits i å spørre om det går fint. Felleskatalogen fraråder å drikke, det ville vært bra kjepphøyt av noen her å hevde å kunne slikt bedre enn de som har laget felleskatalogen. Derfor vil du ikke få noen svar om at det kommer til å gå helt fint.

Skrevet
27 minutter siden, stjernestøv skrev:

Hvorfor blir du forbannet på folk fordi de gir deg et annet svar enn du vil ha? 

Skal noen svare at en bestemt kombinasjon går fint bare for å unngå at du blir sint, enda det kan være farlig? Det er vel langt mer etisk betenkelig enn å gi deg sannheten?

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, stjernestøv skrev:

Ovenfor samfunnet? Hva skylder jeg samfunnet? 

Hvor tror du trygden din, og den gratis hjelpen du får i helsevesenet, kommer fra?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...